MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hjælp til win XP - computeradminstrator
Fra : Peter Z

Dato : 10-04-02 10:53

Jeg har et underligt problem med win xp, som jeg lage ind i går.

Første gang jeg startet pc'en op kunne jeg logge på som
computeradministrator og overføre alle mine gamle program
indstillinger uden problemer - alt virkede fint - indtil at jeg
startet pc op igen !!
Nu kan jeg kun logge på som bruger, dog med alle rettigheder - men
alle mine gamle programmer er væk - dvs. de ligger stadigvæk på
disken men de er ikke indstalleret ?

Hvordan kan jeg igen komme til at logge på som Com/admin ? - eller
hvordan får jeg ført alle mine gamle programmer over til min "nye"
bruger konto ??

Peter Z

Fra : Ingolf

Dato : 11-04-02 21:38

Har du prøvet at logge af, og igen logge ind som "Administrator" ?

Sikre dig at du benytter velkomstskærm, ved at gå i
start->kontrolpanel->brugere

Fra : Peter Z

Dato : 12-04-02 10:25

"Ingolf" <DoNot_Spam_ingolf@musling.dk> wrote in news:ivmt8.15187
$567.843107@news000.worldonline.dk:

> Har du prøvet at logge af, og igen logge ind som "Administrator" ?
>
> Sikre dig at du benytter velkomstskærm, ved at gå i
> start->kontrolpanel->brugere

Problemet er at jeg ikke får mulighed for at logge på som "CM"

Gad vide hvad der vil ske hvis jeg sletter alle brugere ???

Peter Z

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 12-04-02 16:11

"Peter Z" <Peterz@nospam.dk> wrote in message
> [...]
>
> Problemet er at jeg ikke får mulighed for at logge på som "CM"
>
> Gad vide hvad der vil ske hvis jeg sletter alle brugere ???

Det skal du ikke gøre. Du får kun muligheden under normale omstændigheder
for at logge dig på som den altoverskyggende administrator under
"sikkerhedsmode"

Du ved den mode, som windows foreslår når den bliver nedlukket forkert.

Eller den mode du selv fremtvinger ved at presse F4 i begyndelsen af
computerens opstart. Hvorefter du får et gammeldavs "DOS menu skærmbillede"
frem lige før det normale logobillede med "Velkommen" ellers ville være
kommet. Og i det menubilledet skal du så vælger "sikkerheds opstartsmode og
herefter kommer muligheden for at lave en "Administrator konto".
For den administratorkonto du efterlyser kommer ikke pr. automatik, som vi
kender det fra WinNT og Win2000 o.l.

Og heraf f'ølger så, at du kun kan komme ind som den "altoverskyggende
administrator" under "sikkerhedsmode" fordi det er kun i denne opstart at
denne "gude-konto" kommer frem som en valgmulighed.

Det er muligt, at andre her i gruppem har arbejdet lidt mere med dette
område og derfor kan fortælle at kontoen kan fremvises under andre
opstarter, men det er jeg ikke kommet til endnu, da jeg stort set ikke skal
bruge den mulighed under mine daglige -, ugentlige - og månedlige rutiner
))

Muligheden herfor kan muligvis også finde i f.eks. TweakUI for WinXP under
programmet PowerToys for WinXP, men det har jeg ikke selv haft tid til at
kigge nærmere på endnu

Med andre ord: Du skal selv oprettet den overordnede "administrator" konto
og det skal gøres under en opstart i "Safe mode" / "Sikkerhedsmode" og
herefter skal du under samme opstart vælge at logge dig ind på den nu
oprettede konto.

Og vupti så har du lige pludseligt "gude-status" men kun på Windows OS
niveau

Jeg har ikke beskrevet "detaljerne", da jeg kun har gjort det een gang og
det er nu snart 2 uger siden, men det er sådan det skal gøres.

Bjørn