Opsætning af router
Fra : Danny

Dato : 10-04-02 10:42

Hej

Jeg har lige købt en 3com officeConnect Cable/DSL Gateway og har brug for
lidt hjælp til opsætning af denne !!!
Jeg er PT. tilsluttet ASDL via TDC m. SpeedStream router.
Jeg har ikke nogen erfaring med opsætning af router, men er meget
interesseret i at lære det.

Med venlig hilsen

Danny

Fra : SA

Dato : 10-04-02 14:59

Hej Danny.

Er der ADSL Bredbånd du har, eller....?

Jeg har selv ADSL Bredbånd og anvender 3COM Officeconnect Gateway/Router
3C855, hvilket ikke kræver nogen opsætning, men det kommer selvfølgelig an
på hvad den skal bruges til!

/SA

Fra : Danny

Dato : 10-04-02 15:58

Hej

Det er det de kalder Pro@ccess

Når jeg sætter den til kommer der ikke lys i den lampe der hedder
"Cable/DSL" !!

Danny

Fra : SA

Dato : 11-04-02 08:41

beklager, men Pro@ccess kender jeg ikke. Jeg håber andre kan hjælpe dig.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-04-02 21:40

Kommer der ikke lys i WAN (Cable/DSL) dioden bruger du sikkert et krydset
kabel istedet for et straight through - prøv med et andet kabel !

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 12-04-02 00:59

"Danny" <danny@fjernmigdelgren.dk> wrote:

> Det er det de kalder Pro@ccess

Husk at du skal have ethernet varianten af pro@ccess, hvis opkoblingen er
helt ny har du næsten med sikkerhed ethernet varianten.

Hvis det er en gammel opkobling kan du se på den medfølgende SpeedStream
Router's modelnummer:

5711 er ATM varianten.
5781 er Ethernet varianten.

Huske at du skal tilslutte 3Com routerens WAN forbindelse til Ethernet
stikket på dit ADSL modem med et IKKE krydset UTP kabel.

> Når jeg sætter den til kommer der ikke lys i den lampe der hedder
> "Cable/DSL" !!

Før der er lys i den lampe behøver du ikke bekymre dig om at konfigurere
noget...

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk