Ikoner
Fra : Langkjaer

Dato : 10-04-02 08:43

Hej

Jeg er ved at sætte mig ind i hvordan man laver en hjemmeside, og kunne godt
tænke mig at få vist mit eget ikon foran adressen. Se på
http://www.google.com/intl/da/

Hvordan gør jeg det? Kan det også lade sig gøre, at få det vist foran titlen
(altså oppe i den blå bjælke)?

Venligst

/Langkjær

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 10-04-02 08:54

Du kan læse her:

http://favicon.com/#1-1

Hilsen

Kurt Kristiansen

kurt_k@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/dk/

Fra : Flemming Andreasen

Dato : 11-04-02 07:51

Se evt. her, hvor det er beskevet på dansk.
http://www.html.dk/artikler/00002/

Flemming

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Langkjaer

Dato : 15-04-02 10:51

> Se evt. her, hvor det er beskevet på dansk.
> http://www.html.dk/artikler/00002/

Tak.

Jeg har nu læst det igennem og designet et ikon (16x16x16 farver), kaldt det
favicon.ico, men kan ikke få det til at virke. Hverken med <link>, eller ved
"bare" at lægge det i roden.

Hvordan får man sit ikon vist oppe i den blå bjælke?

/Langkjær

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 16-04-02 11:37

Hej!

Det har også drillet mig lidt. Her er lidt du kan prøve:

Linien, som du har tilføjet i filen Index.html ser sådan ud: <link
rel="shortcut icon" href="/mappe/ikon.ico">
Prøv at ændre den, så hele stien kommer med som fx. i min: <link
rel="shortcut icon" href="http://home1.stofanet.dk/dk/ikon.ico">

Husk at du i din browser skal tilføje linket i "foretrukne", hvis ikke, kan
du ikke se iconet.

Sidst, tøm cachen i din browser.

Og send så et link til din hjemmeside, så kan jeg tjekke det.

Fra : Langkjaer

Dato : 16-04-02 13:09

Hej

> Prøv at ændre den, så hele stien kommer med som fx. i min: <link
> rel="shortcut icon" href="http://home1.stofanet.dk/dk/ikon.ico">

Har prøvet, og angiver hele stien til filen c:\hjemmeside......\favicon.ico.

> Husk at du i din browser skal tilføje linket i "foretrukne", hvis ikke,
kan
> du ikke se iconet.

Har jeg ikke prøvet endnu.

> Sidst, tøm cachen i din browser.
>
> Og send så et link til din hjemmeside, så kan jeg tjekke det.

Kan desværre ikke da siden "kun" er under udvikling, og dermed ikke online.
Det er måske derfor jeg ikke kan få det til at fungere?

/Langkjær

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-04-02 21:58

"Langkjaer" <Langkjaer@NOSPAM.mail.dk> skrev...
> Kan desværre ikke da siden "kun" er under udvikling, og dermed ikke
online.
> Det er måske derfor jeg ikke kan få det til at fungere?

Hvis det ikke er online, virker det ikke! Ikonet ses jo kun i MSIE - ikke i
Frontpage eller andre programmer.

Mvh. Camilla

Fra : Langkjaer

Dato : 17-04-02 06:09

Hej

> Hvis det ikke er online, virker det ikke! Ikonet ses jo kun i MSIE - ikke
> Frontpage eller andre programmer.

Jeg ved godt ikonet kun kan ses i MSIE. Men når jeg åbner mit HTML dokument
i MSIE, burde det så ikke virker, selvom mit dokument "kun" ligger på
harddisken?

/Langkjær

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-04-02 14:17

Nej, kun hvis du går gennem en server og laver et bookmark til siden.

Fra : Langkjaer

Dato : 18-04-02 06:02

> Nej, kun hvis du går gennem en server og laver et bookmark til siden.

OK, jeg takker.

/Langkjær