Cisco 677 bridge funktion
Fra : Johannes Lauesen

Dato : 01-02-01 19:33

Jeg er ikke så erfaren udi cisco's CBOS så jeg spørger lige her...

Er der nogen der har prøvet eller bare ved hvordan man kobler op til Cybercity
med en cisco 677 i BRIDGE mode, grunden er den at jeg har en anden router jeg
meget hellere vil benytte til at håndtere routing osv.

Johannes Lauesen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-02-01 20:40

Johannes Lauesen <jls@q-networks.com> writes:

> Jeg er ikke så erfaren udi cisco's CBOS så jeg spørger lige her...

Så er vi to, jeg har faktisk aldrig haft fingre i sådan en

> Er der nogen der har prøvet eller bare ved hvordan man kobler op til Cybercity
> med en cisco 677 i BRIDGE mode, grunden er den at jeg har en anden router jeg
> meget hellere vil benytte til at håndtere routing osv.

CyberCity understøtter ikke bridging. Deres DSLAM skal være
sat op til det, og det er den ikke.

--
Jacob
I don't have a solution but I admire the problem.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-02-01 12:09

On Thu, 1 Feb 2001 19:32:37 +0100, Johannes Lauesen
<jls@q-networks.com> wrote:

> Er der nogen der har prøvet eller bare ved hvordan man kobler op
> til Cybercity med en cisco 677 i BRIDGE mode

Det gør man ikke, i hvert fald ikke uden at Kyberby også ændrer
konfigurationen i deres ende.

> grunden er den at jeg har en anden router jeg meget hellere vil
> benytte til at håndtere routing osv.

Det behøver routeren ikke bridge for.

Jeg kører selv med to routere (en 803'er til ISDN og en 677'er
til ADSL).

ISDN-routeren er 10.10.10.1, ADSL-routeren 10.10.10.2 og maskiner
på mit net er 10.10.10.10-250 (statisk eller tildelt via DHCP).

Min default gateway er ISDN-routeren (10.10.10.1), der så har
statics net, jeg ønsker at nå over ISDN. Den har desuden en
gateway of last resort, der peger på ADSL-routeren (10.10.10.2),
der dermed tager sig af al Internet-trafik.

Både ISDN- og ADSL-routeren NAT'er (PAT'er) trafik mod eksterne
netværk.

Det fungerer fint.

-A