Ulovligt SPAM fra FTM
Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 00:43

Så har den underlødige Family Tree Maker
organisation, endnu engang, ulovligt udsendt
deres kvalmende SPAM vedr. deres
underlødige og usælgelige produkt.

Det er vel ikke svært at regne ud, hvem der
har indsamlet og forsynet spammeren med
vores e-mail adresser, og jeg kan kun
opfordre til totalt boycot af produkter, personer
og organisationer, der forpester vores
tilværelse med deres kvalmende spam.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-04-02 01:09

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> wrote in message

> Det er vel ikke svært at regne ud, hvem der
> har indsamlet og forsynet spammeren med
> vores e-mail adresser

Den slags behøver man ikke folk til, så der er nok ikke grund til
at fremsætte den slags mere eller mindre adresseløse
beskyldninger.

Niels

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 01:13

"Niels P Sønderskov" <npsonder@hotmail.com> skrev:

> Den slags behøver man ikke folk til, så der er nok ikke grund til
> at fremsætte den slags mere eller mindre adresseløse
> beskyldninger.

Det er der i allerhøjeste grad, og jeg vil alvorligt
tilråde, at det spammeri indstilles nu. I modsat fald
indgiver jeg politianmeldelse mod vedkommende!

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 10-04-02 04:36

On Wed, 10 Apr 2002 02:13:24 +0200, "Arne Eckmann" <arne@eckmann.net>
wrote:

> [...]
>tilråde, at det spammeri indstilles nu. I modsat fald
>indgiver jeg politianmeldelse mod vedkommende!

Tag det roligt, Arne.

Så længe vi alle er så flinke og rare (og naive) at anbringe vores
e-mail adresser i samtlige meddelelser her i gruppen og andetsteds, er
det særdeles let, for hvem der nu måtte have interesse deri, at
"høste" disse via fuldautomatiske midler. (e-bots)

Mange her i gruppen går et stort skridt videre, og meddeler alverden
deres fulde navn, adresse og telefonnummer. Dette giver ekstra "spam"
gennem brevsprækken.

Mvh
Ejvind Vestergaard

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 06:18

"Ejvind Vestergaard" <vestergaard@canada.com> skrev:

> [...]
> det særdeles let, for hvem der nu måtte have interesse deri, at
> "høste" disse via fuldautomatiske midler. (e-bots)

Hej Ejvind

Det du der nævner er en side af sagen, som man
kan træffe forholdsregler imod, og jeg har netop
flere forskellige "offentlige" e-mail adresser, for
det sammes skyld.

Men FTM spammet bliver ikke sendt til nogen
af mine der til indrettede offentlige e-mail adresser,
men derimod til min ellers spamfrie privat e-mail
adresse, der kun kendes af folk jeg har været i
kontakt med privat.

Så, sådan er det!

Ikke desto mindre har det underlødige firma, den
frækhed at meddele mig, at de sender deres
spam til mig, fordi de har mig registreret i deres
kundekartotek. Hvilket for mig svarer til, at blive
klassificeret som evnesvag.

For evnesvag må man nødvendigvis være, for
at kunne være kunde hos FTM.

med venlig hilsen
Arne

Fra : dannebrog

Dato : 10-04-02 07:38

Jeg synes godt nok, din sidste besked er injurierende. Det skal du for det
første kunne bevise i retten, for det andet er det uklogt at lange sådan ud
efter en ukendt gruppe af brugere her i gruppen. Det klæder dig ikke.

Forøvrigt er spams skide irriterende; det har du til gengæld så ganske ret
i.

--
Ulrich Alster Klug
Denmark

http://www.dannebrog.subnet.dk
dannebrog@post.tele.dk

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 13:12

On Wed, 10 Apr 2002 08:38:06 +0200, "dannebrog"
<dannebrog@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>første kunne bevise i retten, for det andet er det uklogt at lange sådan ud
>efter en ukendt gruppe af brugere her i gruppen. Det klæder dig ikke.

Det er da muligt at jeg tager fejl Ulrich, men jeg tror faktisk de
fleste forstår, at jeg ikke langer ud efter dem. FTM's eventuelle
kunder er jo helt sagesløse i, hvad FTM foretager sig. Og, der er
altså også en grænse for, hvor nærtagen man har lov til at være.

Jeg langer ikke ud efter FTM's evt. brugere her i gruppen. Jeg langer
derimod ud efter det både uetiske og ulovlige forhold, at jeg jvf.
FTM's egne oplysninger står opført i deres kundekartotek, uden at jeg
på nogen måde har haft kontakt med, endsige udvist interesse for deres
produkter. Helt modsat har jeg flere gange og meget tydeligt fortalt
deres agent, at jeg ikke er interesseret i deres produkter.

Det der så ulykkeligvis sker er, at nogen får et religiøst forhold til
det produkt de selv bruger, og så mener de tilsyneladende, at det er
deres religiøse pligt at agere frontkæmpere for produktet. Og det
indebærer så igen et krav om, at jeg skal acceptere, hvad deres gud
finder på at udsætte mig for, hvis jeg vil undgå at komme i klammeri
med religionens tilhængere. Og så mener de iøvrigt samtidig, at de har
en naturlig ret til at svine mig til, mens de selv har en mimoseagtig
følsomhed. Den holder ikke Ulrich!

>Forøvrigt er spams skide irriterende; det har du til gengæld så ganske ret
>i.

Det er det sagen handler om. Spam får vi jo allesammen, alle mulige
vegne fra, men aldrig fra ordentlige og anstændige firmaer.

Og det er det der er kernen i sagen, at ordentlige og anstændige
firmaer ikke spammer folk. Sådan er det!

Og der er jeg så tydeligvis uenig med nogen her i gruppen, der altså
mener, at det er okay, hvis spammet kommer fra det produkt de
foretrækker.

Det er ikke okay at spamme, og ordentlige og anstændige firmaer
udsender ikke spam!

med venlig hilsen
Arne

Fra : Ejvind Vestergaard

Dato : 10-04-02 08:21

On Wed, 10 Apr 2002 07:18:11 +0200, "Arne Eckmann" <arne@eckmann.net>
wrote:

>For evnesvag må man nødvendigvis være, for
>at kunne være kunde hos FTM.

At kalde andre mennesker, som tilfældigvis fortrækker Family Tree
Maker fremfor hvad du bruger, for evnesvage, er ganske uforsvarligt.

Gruppen her fortjener bedre.
Cool it!

Mvh
Ejvind Vestergaard

Fra : Bent Fleron

Dato : 10-04-02 09:27

"Ejvind Vestergaard" <vestergaard@canada.com> skrev i en meddelelse

> At kalde andre mennesker, som tilfældigvis fortrækker Family Tree
> Maker fremfor hvad du bruger, for evnesvage, er ganske uforsvarligt.
>
> Gruppen her fortjener bedre.
> Cool it!

Netop Arne, cool it. Jeg kender rigtig mange fornuftige mennesker der
bruger FTM, simpelthen fordi de har et nært samarbejde med slægtninge i
USA.
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 10:22

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev i en meddelelse:

> Netop Arne, cool it. Jeg kender rigtig mange fornuftige mennesker der
> bruger FTM, simpelthen fordi de har et nært samarbejde med slægtninge i
> USA.

Ja, du ville altså også have forbløffet mig,
hvis du ikke omgående havde grebet denne
chance, til at blande dig i, hvad der ikke
vedkommer dig.

Du lever 100% op til mine forventninger!

med venlig hilsen
Arne

Fra : Bent Fleron

Dato : 10-04-02 11:15

> Ja, du ville altså også have forbløffet mig,
> hvis du ikke omgående havde grebet denne
> chance, til at blande dig i, hvad der ikke
> vedkommer dig.

Arne, - gruppen her vedkommer mig fordi jeg betragter mig som deltager.
Jeg kan derimod ikke rigtig forstå hvor du vil hen med dine udgydelser. Jeg
kan regne ud du har modtaget noget spam helt privat, men hvad har det med
gruppen at gøre ?
Nu ved jeg jo fra tidligere du har et ganske lavt kogepunkt så det tager
jeg gerne i betragtning når jeg kommenterer eller svarer netop dine indlæg,
så det er ikke så ofte jeg gør det.

For øvrigt var det ikke pr. omgående jeg svarede på disse indlæg.

> Du lever 100% op til mine forventninger!

Tak for det, - det er rart at vide.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 12:10

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> skrev:

> Arne, - gruppen her vedkommer mig fordi jeg betragter mig som deltager.

Du er en af de værste hyklere jeg er stødt
på Bent. Det har jo ikke noget med gruppen
at gøre, men handler om dine personlige
normer, og din trang til at ensrette andre
til at passe ind i din skabelon.

> Nu ved jeg jo fra tidligere du har et ganske
> lavt kogepunkt så det tager jeg gerne i
> betragtning når jeg kommenterer eller svarer
> netop dine indlæg, så det er ikke så ofte
> jeg gør det.

Sludder med dig, du gør derimod et stort
nummer ud af, ofte at postulere, at jeg har
et lavt kogepunkt.

Og det er jo en tilsvining, der vil noget!

Det du kalder et lavt kogepunkt, handler jo
om, at jeg ærligt siger tingene ligeud, så folk
ved, hvor de har mig i de forskellige spørgsmål.
Og det har intet som helst med kogepunkt at
gøre, at jeg fravælger at være beregnende,
politisk korrekthed og hyklerisk.

Men, du har da ret i, at ærlighed selvfølgelig
både gør mig sårbar og til et oplagt target,
for uærlige mennesker!

Lad os håbe, at jeg kan holde til det,
eller hvad ))))) ?

> Tak for det, - det er rart at vide.
> Med venlig hilsen Bent Fleron

Jamen, det er altid rart at vide, hvor man har
folk. Så ved man nemlig, hvad man har at
rette sig efter.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Bent Fleron

Dato : 10-04-02 12:48

> [...]
> på Bent. Det har jo ikke noget med gruppen
> at gøre, men handler om dine personlige
> normer, og din trang til at ensrette andre

Det har i høj grad noget med gruppen at gøre, for det var her du fandt det
nødvendigt at delagtiggøre os andre om dine private mails med spam. For
øvrigt er vi enige om spam.
Vil du være så venlig at henvise til blot et eneste af mine indlæg her i
gruppen, hvor jeg har givet udtryk for at ville ensrette andre. Det er
selvfølgelig korrekt at jeg nogle gange har været uenig med dig, men jeg
vil da håbe du medgiver mig denne ret, men når du giver udtryk for at det
skulle være min personlige norm og trang at ensrette andre, så vil jeg bede
disse såkaldte andre bekræfte din påstand - og jeg skal straks undskylde.

> Sludder med dig, du gør derimod et stort
> nummer ud af, ofte at postulere, at jeg har
> et lavt kogepunkt.

Korrekt, - jeg har gjort det før om end med andre ord. Du har jo en lidt
kedelig uvane; nemlig at lægge en helt anden mening i det vi egentlig
skriver og prøver at give udtryk for.

> Og det er jo en tilsvining, der vil noget!

Se ovenfor med hensyn til at pådutte os en anden mening end den vi giver
udtryk for.

> [...]
> ved, hvor de har mig i de forskellige spørgsmål.
> Og det har intet som helst med kogepunkt at
> gøre, at jeg fravælger at være beregnende,

Det er sikkert rigtigt, men du skal dog være opmærksom på at det du kalder
at sige tingene ærligt lige ud ikke nødvendigvis behøver at være
sammenfaldende med de meninger vi andre har.

> Men, du har da ret i, at ærlighed selvfølgelig
> både gør mig sårbar og til et oplagt target,
> for uærlige mennesker!

Jeg betragter mig selv som et ærligt menneske, men jeg har til gengæld
heller intet ønske om at jeg absolut skal være uenig med dig.

> Lad os håbe, at jeg kan holde til det,
> eller hvad ))))) ?

Det gør du uden al tvivl Arne )

__
Med Venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 14:38

On Wed, 10 Apr 2002 13:48:28 +0200, "Bent Fleron" <bent@fleron.dk>
wrote:

>Det har i høj grad noget med gruppen at gøre, for det var her du fandt det
>nødvendigt at delagtiggøre os andre om dine private mails med spam. For
>øvrigt er vi enige om spam.

Det er klart at jeg gør opmærksom på det her i gruppen, eftersom den
pågældende spam er rettet til brugerne af denne gruppe - i den
forstand, at den er rettet til folk, der interesserer sig for
slægtsforskning.

Jeg gør så opmærksom på, at ingen ordentlige og anstændige firmaer
udsender spam. Og at ingen af de andre producenter af
slægtforskningsprogrammer udsender den slags spam.

Der gør sig så yderligere to uacceptable forhold gældende, nemlig at
det pågældende firma jvf. deres egne oplysninger i deres spam,
registrerer slægtforskningsinteresserede i deres kundekartotek, selvom
disse på ingen måde er deres kunder - jvf. deres egne oplysninger har
de ihvertfald registreret mig som kunde. Og det ser jeg som en endog
meget grov fornærmelse, at insinuere, at jeg skulle kunne finde på at
købe deres produkter.

Det andet uacceptable forhold er, at de sender deres spam til min
ellers spamfrie privatadresse, og ikke til en af de e-mail adresser
jeg - netop pga. spam - bruger offentligt: Oog så ved de iøvrigt alt
om, at jeg ikke er en døjt interesseret i deres produkter!

Når vi er enige om spam, burde vi også kunne være enige om, at FTM
hører tydeligere og nok bedre forstår vores budskab til dem, hvis vi
er flere der her i gruppen tilkendegiver, at den slags spam er
uacceptabel, end hvis en enkelt af os kommer med et lille pip, som de
blot ignorerer. FTM har tydeligvis en anden moral end de andre
genealogi-program producenter, der jo nemlig ikke udsender den slags
> [...]

>disse såkaldte andre bekræfte din påstand - og jeg skal straks undskylde.

Det er i orden at være uenig om dette og hint, men eftersom folk er
forskellige er det skidt at korrekse folk, der ikke lige er som en
selv.

Jeg mener altså, at der er forskel på, at være uenige med andre, og så
det at korrekse andre. Men, du oplever det åbenbart ikke selv på den
måde.

>Se ovenfor med hensyn til at pådutte os en anden mening end den vi giver
>udtryk for.

Det jeg forbinder med et lavt kogepunkt, er noget med at være
helt ude af stand til at styre sig selv: En typisk voldsmand egenskab.

Men, jeg har fx. aldrig deltaget i så meget som et eneste fysisk
slagsmål i hele mit liv. Til gengæld betænker jeg mig sjældent på, at
sige tingene ligeud - men, det er sandelig et bevidst valg fra min
side, og har ikke noget at gøre med, at tabe besindelsen.

>Jeg betragter mig selv som et ærligt menneske, men jeg har til gengæld
>heller intet ønske om at jeg absolut skal være uenig med dig.

Det er vel klart at vi er forskellige, og dermed også oplever hinanden
forskelligt. Sådan er det jo. Vi må nok leve med det.

>Det gør du uden al tvivl Arne )

Jamen, det er jeg da glad for at læse! Tak for det!

med venlig hilsen
Arne

Fra : Robert Piil

Dato : 10-04-02 18:06

On Wed, 10 Apr 2002 13:09:55 +0200, "Arne Eckmann" <arne@eckmann.net>
wrote:

>Du er en af de værste hyklere jeg er stødt
>på Bent.

Du hidser dig selv mere og mere op, indtil du går helt i selvsving.
Det synes jeg at have set nogle gange før i andre situationer. Det
virker som om du kommer ud af balance i perioder. I de perioder ville
det måske være på sin plads at lade usenetindlæg ligge et stykke tid,
inden du sender dem. Under alle omstændigheder er der ikke meget i
denne tråd der har været ontopic, og slet ikke noget af det du har
skrevet. Derfor bedes du, hvis du svarer, futte til en relevant gruppe
(dk.snak.mudderkastning kunne være et forslag, hvis du fortsætter
stilen), af hensyn til gruppen. Mig er det egentlig ligemeget, for jeg
ignorerer denne tråd fra nu af.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Arne Eckmann

Dato : 11-04-02 01:15

"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse:

> Det synes jeg at have set nogle gange før i andre situationer.

Jamen Robert, selvfølgelig dukker du da - som
sædvanligt - op, og snupper dig et par "gratis"
spark, når der er klammeri, et eller andet sted
på internettet.

Men, det har jeg efterhånden vænnet mig til. Jeg
kan dog ikke mindes, hvornår du har skrevet et
egentlig indlæg?

> Det virker som om du kommer ud af balance i perioder. I de perioder ville
> det måske være på sin plads at lade usenetindlæg ligge et stykke tid,
> inden du sender dem.

Vil du være så venlig, aldeles omgående, at gøre
rede for, hvad der helt præcis kvalificerer dig til
at stille præcise lægelige diagnoser her på Usenet!

Selvom jeg er robust og langmodig, er der dog en
grænse for, hvad jeg vil finde mig i.

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 09:44

"Ejvind Vestergaard" <vestergaard@canada.com> skrev:

> Gruppen her fortjener bedre.

Gruppen her fortjener bedre end usmagelig spam
for et underlødigt produkt, der åbenbart må være
usælgeligt, siden agenten må ty til spamming og
utidige angreb på andre produkter.

> Cool it!

Jeg tager ikke noget fra dig Ejvind. For min skyld
kan du naturligvis få lov til at få alt det spam fra FTM,
som du lyster, når blot jeg kan blive fri for det.

Men, jeg kan jo forstå på dig, at jeg ikke må blive fri
for det, hvis det er op til dig at bestemme. Men, det
er det heldigvis ikke!

Og, når du skriver "Cool it", så prøver du jo blot, om
du kan kaste benzin på et bål, og få ophidset en
stemning mod mig: Det må du jo åbenbart mene, at
gruppen her har brug for.

Så, her er det vist mig, der må bede dig om, at
hidse dig ned igen. For min skyld kan du nemlig
abonnere lige så tosset på FTM's spam, som du
lyster, når blot jeg kan blive fri for skidtet.

Situationen er altså, at jeg ikke tager noget fra dig,
mens du omvendt prøver på at pådutte mig - og
for så vidt også gruppen her - dine normer og
preferencer.

Og for min skyld kan du bruge FTM lige så tosset
du lyster. Blot vil jeg så mene, at det vel også må
være i din interesse, at FTM til holder op med at
miskreditere sig selv, ved at spamme os der ikke
er interesseret i skidtet.

Og læg så samtidig mærke til, at ingen af de
seriøse producenter jo ligger og chikanerer
denne gruppes deltagere med e-mail spam.

Det er nemlig en dårlig salgsteknik, at starte
med at sparke folk i skridtet!

Men, tak fordi du melder rent ud! Det er altid

Fra : Jette Pedersen

Dato : 10-04-02 18:14

Jeg hører åbenbart til de heldige, der ikke modtager disse "farlige"
sager. Men en uønsket mail kan da bare slettes! Jeg forstår faktisk ikke
din harmdirrende facon. Jeg er helt vild med denne gruppe - og føler mig
ikke forulempet af dens medlemmer. Desuden har denne tråd - så vidt jeg
kan se - intet med hverken videnskab, historie eller genealogi at gøre??

Fra : Kim Juul

Dato : 11-04-02 13:23

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> skrev i en meddelelse

> For evnesvag må man nødvendigvis være, for
> at kunne være kunde hos FTM.

Hvor evnesvag og barnlig er man egenlig når man skriver den slags ?

>Men, tak fordi du melder rent ud! Det er altid
rart at vide, hvor man har folk!

Nu ved vi alle hvor kort en lunte du har, Arne

Kim Juul.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 10-04-02 18:16

> Det er der i allerhøjeste grad, og jeg vil alvorligt
> tilråde, at det spammeri indstilles nu. I modsat fald
> indgiver jeg politianmeldelse mod vedkommende!

Din påstand er altså at én (eller anden) har givet din
privatadresse til bemeldte afskyelige firma. Var det så ikke
bedre at sagsøge vedkommende straks?

Min erfaring er i øvrigt at tolerancen overfor fjogede reklamer
må være større i USA-strup. Spammerne har fået bedre muligheder
med email, men også fodposten har travlt når adresser uden blusel
sælges videre. Jeg er f.eks. selv blevet hjemsøgt af det ene
håbefulde amerikanske foretagende efter at jeg en gang for 10 år
siden kom til at bestille et prøveabonnement på et
investeringsnyhedsbrev. Det var virkelig noget de kunne bruge!

Et godt råd er forresten aldrig at kontakte spammeren. Det er en
sikker måde at fortælle, at der er nogen på adressen hvorved
'værdien' på spammarkedet stiger gevaldigt. Ignorer dem eller
anmeld dem hvis du har energi i overskud.

Niels

Fra : Hugh Watkins

Dato : 10-04-02 12:18

> [...]
> har indsamlet og forsynet spammeren med
> vores e-mail adresser, og jeg kan kun
> opfordre til totalt boycot af produkter, personer

LOL

Jeg kan godt lige FTM

http://familytreemaker.genealogy.com/users/w/a/t/Hugh-B-Watkins/index.html?Welcome=1018437493

så nemt at bruger

Hugh W

navn

Kristoffersen Thomsen Strømholt (the last also in USA) of Køge and Copenhagen Denmark

Fra : Arne Eckmann

Dato : 10-04-02 15:56

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> skrev:

> Jeg kan godt lige FTM

What a surprise!

Det havde jeg aldrig gættet, hvis du ikke
havde gjort mig opmærksom på det.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Hugh Watkins

Dato : 11-04-02 01:58

"Arne Eckmann" <arne@eckmann.net> wrote in message news:3cb45265$0$97332$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> What a surprise!
>
> Det havde jeg aldrig gættet, hvis du ikke
> havde gjort mig opmærksom på det.

the statemant was made to balance your unduly negative view
which is actually totally off topic for this group

might be more aproprioate

Hugh W

http://www.google.com/search?num=100&hl=en&safe=off&q=dk.admin.netmisbrug&btnG=Google+Search

FABEL: Foreningen for Ansvarlig Brug af EmaiL
.... Fabel startede som reaktion i usenetgruppen dk.admin.netmisbrug, på at FDIH (Foreningen
for Dansk Internet Handel) udsendte et nyhedsbrev hvor de går ind for ...
Category: World > Dansk > Edb > Internet > Elektronisk post
www.fabel.dk/

http://groups.google.com/groups?q=dk.admin.netmisbrug&num=100&hl=en&safe=off&sa=N&tab=wg

Fra : Arne Eckmann

Dato : 11-04-02 03:21

"Hugh Watkins" <hugh_watkins@net.dialog.dk> skrev:

> the statemant was made to balance your unduly negative view
> which is actually totally off topic for this group

> might be more aproprioate

Hugh, jeg er ikke enig med dig i, at mit indlæg
var off-topic her i gruppen, men omvendt synes
jeg nok at flere af dine tidligere indlæg har været
off-topics.

Så, jeg gokker dig oven i hovedet, og så gokker
du mig tilbage når lejlighed byder sig. Og, den
lejlighed bød sig så nu.

Alt i alt en ret hyppigt forekommende ting på
usenet, som vi vel ikke gider at tærske langhalm
på ?

Hvis du rent menneskeligt føler jeg har såret dig,
i relation til det genealogiprogram du foretrækker,
så vil jeg imidlertid undskylde, og forsikre dig om,
at det ikke var min hensigt at såre, hverken dig
eller andre FTM brugere.

Derimod mener jeg stadig, at FTM skal holde op
med at udsende spam. Ingen seriøse og ordentlige
firmaer udsender spam.

med venlig hilsen
Arne

Fra : Torben S

Dato : 10-04-02 19:28

Hvad har det med sælgtsforskning, genealogi, at gøre. ?
Torben S

Fra : Arne Eckmann

Dato : 11-04-02 01:20

"Torben S" <torbenbs@post1.tele.dk> skrev:

> Hvad har det med sælgtsforskning, genealogi, at gøre. ?

Hvem er du?

Hvorfor spørger du om, hvad FTM har med slægtsforskning
at gøre?

Og hvorfor citerer du ikke korrekt?

Ja, det er nemt at stille spørgsmål ...

Tak for dit indlæg i debatten.

med venlige hilsen
Arne

Fra : Claus Sørensen

Dato : 11-04-02 22:02

Det er med undren at man ser, at de længste diskussioner er personfnidder.
Arne Eckman vil tydleigt have det sidste ord. Lad ham dog få det. Men for
mig at se - uden overhovedet at ville blande mig i debattens indhold i
øvrigt, minder dette mere om spam end det indlæg spam-anklagen er rettet
imod.

Venligt
Claus Sørensen

Fra : Arne Eckmann

Dato : 12-04-02 04:12

torbenbs@post1.tele.dk skrev flg. svar:

> FTM det er software.

Ja, det er slægtforskningssoftware, og jvf. vores
fundats, som du måske ikke kender, er det som
sådan IN-TOPIC her i gruppen, hvorimod alle de
klammeri-opsøgende reaktioner ikke er IN-TOPIC
her i gruppen.

> jeg har ikke citeret noget eller nogen.

Der må jeg så igen tro, at du måske heller ikke
har sat dig ind i, hvad der her på Usenet menes
med at citere.

Alt hvad du nemlig tager med i et svar, fra det
indlæg du svarer på, er citater.

Nu er jeg selvfølgelig godt klar over, at du ikke
svarede på noget som helst, men blot fik afløb
for din trang til at sparke/spytte på en, som en
større gruppe sparke/spyttere allerede var igang
med i forvejen.

Men, det fritager dig vel ikke fra at skulle citere
ordentligt, med mindre selvfølgelig at din lunte
var så kort, at din trang til at sparke/spytte
overskyggede alt andet.,

På Usenet citerer man først, det man svarer på,
og samtidig sørger man for, at nøjes med at
citere, lige præcis det man svarer på.

Det man svarer, skriver man under citatet.
Og, alt det man ikke svarer på, sørger man
for at klippe bort.

Det, bare at skubbe en gammel tekst ned,
som det ofte bruges i e-mails, regnes for
at være arrogant og uønsket på Usenet.

Når man svarer på Usenet, bør man være
meget varsom med at svare folk privat, da
nogen bestemt ikke bryder sig om at blive
forstyrret privat. Og når man deltager i et
overfald/mobning på en person man ellers
ikke har haft noget at gøre med, skal man
ihvertfald under ingen omstændigheder
begynde at sende noget til folk privat.

I sådan et tilfælde kaldes det for flaming.
Og det at flame nogen - uanset hvor kort
en lunte man har - er helt uacceptabelt,
og kan i givet fald føre til, at du kan miste
din internet konto.

(situationen er selvfølgelig anderledes,
hvis man i forvejen har haft kontakt med
hinanden).

med venlig hilsen
Arne

Fra : Per Helge Seglsten

Dato : 15-04-02 22:59

1) Dette er da hundre ganger morsommere enn noen reality-tv-serie.
2) Vi får for guds skyld håpe denne Arne ikke har naboer i det virkelige liv.
3) Det hadde vært spennende å få vite hva han mener med "venlig".
4) Unnskyld alle, at jeg ikke klarer å holde kjeft. (hihi!)

Per Helge Seglsten

Fra : Arne Eckmann

Dato : 15-04-02 23:31

On 15 Apr 2002 14:58:42 -0700, per-helge.seglsten@hm-media.no (Per
Helge Seglsten) wrote:

> [...]
>3) Det hadde vært spennende å få vite hva han mener med "venlig".
>4) Unnskyld alle, at jeg ikke klarer å holde kjeft. (hihi!)

Til gengæld må vi håbe for dig, at der er nogle stykker blandt dine
naboer, som du sådan kan hygge dig sammen med de andre med at rakke
ned på. Ja, sådan i al venlighed selvfølgelig. For, du er jo en venlig
mand. Eller, som vi siger her i Danmark: En rar mand!