Afbalancering
Fra : Jesper Villadsen

Dato : 09-04-02 17:19

Hej igen.....
Jeg er igang med et projekt hvor jeg skal have afbalanceret en
krumtap i en kompressor
google og howstuffworks gav ikke noget brugbart....
nogen som kender til noget som kender nogen som kender til noget som.......

--
_____________________________________
Hilsen

Fra : [6400]stephen freder~

Dato : 11-04-02 08:44

der er 2 former
statisk og dynamisk afbalancering.

statisk: sæt krumtappen op i en afbalanceringsbænk/ruller, hvis den ruller
til en position, fjren da lidt materiale fra den side der vender nedad, bliv
indtil at man kan placere krumtappen i hvilken som helst position uned at
den bevæger sig til en anden, så vil den nu være i statisk balance.

dynamisk: her skal krumtappen spændes op i en bænk der kan rotere, der vil
være et display som angiver den position som er i ubalance. (kort fortalt)

stephen

Fra : [6400]stephen freder~

Dato : 11-04-02 09:57

blomst mig 1690608
jeg har et låst pdf-doc på 15mb der giver en forklaring på emnet
fra 26th machinery's handbook side 167-172

stephen