Might and Magic 9... det vildeste skod...
Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-04-02 00:35

Inden I køber ovenstående, så bør I læse nogle anmeldelser. Det spil er det
vildeste bras! Faktisk meget værre end Heroes of Might and Magic 4.

Fra : Arcana

Dato : 10-04-02 08:47

"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Inden I køber ovenstående, så bør I læse nogle anmeldelser. Det spil er
det
> vildeste bras! Faktisk meget værre end Heroes of Might and Magic 4.

Har du selv spillet det, eller citerer du bare efter nogle anmeldelser?

Jeg har ikke set nogen brokke sig i news:comp.sys.ibm.pc.games.rpg, og der
er folk ellers ret kræsne...

arc@na

Fra : JH

Dato : 10-04-02 09:44

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har ikke set nogen brokke sig i news:comp.sys.ibm.pc.games.rpg, og der

Så har du vist ikke læst alle trådene om MM9.
Spillet er blevet haglet ned.

JH

Fra : Merete

Dato : 10-04-02 09:47

> Jeg har ikke set nogen brokke sig i news:comp.sys.ibm.pc.games.rpg, og der
> [...]

Jo, folk brokker sig i den nyhedsgruppe, men lige så snart de har spillet i
mere end to timer, vender tonen og spillet bliver rost.

Problemet er, at i disse første to timer lægger man kun mærke til, at ens
characters er mere ufleksible og upersonlige end i MM6-8, bl.a. fordi man
ikke kan 'klæde dem på' i deres rustninger. Man starter på en rædsom
træningsbane, hvor der ikke er noget at finde, og hvor man får repeteret
ting, som alle fans kender til bevidstløshed. Derefter bliver man smidt
videre til en ø, hvor der ikke er nogen valgmuligheder mht. hvor man skal gå
hen og hvad man skal lave, så det virker som et dårligt baby-spil, hvor man
bliver guidet igennem. Samtidig har man ingen ordentlige spells (som Wizards
Eye og Torchlight), kort-funktionen er ødelagt i forhold til MM6-8, og det
tager tid at vænne sig til at snakke med NPC'erne.

MEN....!

Efter de to timer havner man så i det gode gamle MM-miljø, hvor man er fri
som fuglen og selv kan vælge, hvor man vil gå hen, og hvad man vil lave. Der
er masser af quests, både nemme og umulige, masser af monstre og masser af
treasure. NPC'erne er ret flot lavet (bortset fra deres udseende) - de har
deres eget liv og vandrer ind og ud af kroen og rundt i byen og snakker med
hinanden. Trænerne bliver ikke bare stående og venter på, du kommer forbi,
og du kan gå rundt inde i mange af husene og se gennem vinduer, både inde og
udefra. Der er en hund og en kat i den første by, der vandrer rundt hver for
sig, men når de mødes jager hunden katten. Lyden er god - rigtig 3d, så man
kan høre, hvor monstrene er, når de gemmer sig i trækronerne. Jeg er stadig
lidt ked af det med kortene (de er afsløret på forhånd - ikke skjult i
sort), og Wizards Eye er stadig nytteløs (er levet 11-12 nu), men alt i alt
er spillet ligeså godt som de gamle MM'ere, synes jeg, bare en smule
anderledes.

Hilsen
Merete

Fra : Herold³

Dato : 10-04-02 09:54

> Efter de to timer havner man så i det gode gamle MM-miljø, hvor man er fri
> som fuglen og selv kan vælge, hvor man vil gå hen, og hvad man vil lave.
Der

Jeg glæder mig til at tage fat på det. Jeg kan huske M&MII, hvordan jeg
fandt et sted med det sygeste fountain (+200 i ALT,også lvl), og derefter
gik hen og slagtede monstre langt over min lvl, og efter kampen
teleporterede tilbage til det fountain, og gik igang igen.

Stort :D

Fra : JH

Dato : 10-04-02 10:10

"Merete" <msj@e-box.dk> skrev i en meddelelse>

> Jo, folk brokker sig i den nyhedsgruppe, men lige så snart de har spillet i
> mere end to timer, vender tonen og spillet bliver rost.

Du har fuldstændig ret.
US'erne er meget hurtige til at sable alting ned,
uden at have prøvet det i en rimelig tid.
Der er iø også flere tråde om dette.
Og så er det jo også brokkehovederne der er flest af i den ng.

Men det jeg svarede på, var at Arcana ikke havde set brokkerier i ng'en.

Det lyder iø som om man skulle give MM9 en chance.
Har aldrig spillet MM-spil før.
Men det tiltaler mig at kampene er turbaserede.

JH

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-04-02 10:16

> Det lyder iø som om man skulle give MM9 en chance.
> Har aldrig spillet MM-spil før.
> Men det tiltaler mig at kampene er turbaserede.
>
> JH

You have been warned

Og ja - jeg har spillet spillet - endda nok en del længere end den time jeg
skrev i den indledende post.

Det kan godt være, det er småting, der irriterer mig, men man kan stå ovenpå
den hund, der render rundt... Hvis man kigger på træerne, er de lavet på en
temmelig grim 2d måde, der skal virker 3d agtig. Ved mere end 1 monster er
det ikke til at se, hvilket man slår på - eller om det har 1% health eller
100%.