MS Windows
briani 27239
Gratis krypteringsprogram til XP ??? - Hvi~
Fra : Jan

Dato : 09-04-02 22:05

Hej

Jeg har en partion jeg godt kunne tænke mig at kryptere eller skjule så mine
børn ikke kan gå ind og lave rod i den - men hvordan gør jeg det og med
hvilke programmer ( Kører XP)

Mvh
Jan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 23:17

Tue, 9 Apr 2002 23:05:21 +0200, skrev "Jan" <jan@surfmail.dk>:

>Jeg har en partion jeg godt kunne tænke mig at kryptere eller skjule så mine
>børn ikke kan gå ind og lave rod i den - men hvordan gør jeg det og med
>hvilke programmer ( Kører XP)

Konverterer til ntfs og lader Windows kryptere den.
(XP Pro kan - ved ikke om Home kan)

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Arcana

Dato : 10-04-02 14:33

> Konverterer til ntfs og lader Windows kryptere den.
> (XP Pro kan - ved ikke om Home kan)

Windows (2000 Pro, anyway) kan kun kryptere med 128-bits algoritme, hvilket
skyldes begrænsninger på kryptering i USA's lovgivning. PGP eller
Scratchdisk giver en bedre kryptering, og er desuden freeware.

arc@na

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 10-04-02 17:44

On Wed, 10 Apr 2002 15:32:57 +0200, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov>
wrote:

>Windows (2000 Pro, anyway) kan kun kryptere med 128-bits algoritme, hvilket
>skyldes begrænsninger på kryptering i USA's lovgivning. PGP eller
>Scratchdisk giver en bedre kryptering, og er desuden freeware.

Det indtryk man får ved at skimme den forhåndenværende dokumentation
er at krypteringen i eksporteret NTFS er DES med nøglelængde begrænset
til 40 bit. Bortset fra det, er 128 bit ikke kun, idet simpel
nøglesøgning vil være håbløs.
--
Svend Olaf

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-04-02 18:08

Wed, 10 Apr 2002 16:44:25 GMT, skrev svolaf@inet.uni2.dk (Svend
Olaf Mikkelsen):

>Det indtryk man får ved at skimme den forhåndenværende dokumentation
>er at krypteringen i eksporteret NTFS er DES med nøglelængde begrænset
>til 40 bit.

Hvis det kun er for at børnene ikke skal rode, så bør det
egentlig være nok, at undlade at give dem adgang eller bruge
Windows kryptering, selvom den, måske, er lidt simpel.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 10-04-02 18:16

On Wed, 10 Apr 2002 19:08:03 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvis det kun er for at børnene ikke skal rode, så bør det
>egentlig være nok, at undlade at give dem adgang eller bruge
>Windows kryptering, selvom den, måske, er lidt simpel.

Ja.

Det ser muligvis også ud til at Microsoft har en hovednøgle, der
udleveres til diverse instanser. I praksis kunne det fungere på den
måde at der for hver fil genereres en DES nøgle, og at nøglen
krypteres med at antal offentlige nøgler, hvoraf hovednøglen er en af
dem, og gemmes sammen med filen.
--
Svend Olaf

Fra : DonE

Dato : 10-04-02 08:51

"Jan" <jan@surfmail.dk> skrev i en meddelelse

Er det ikke bare nok at aktiver Gæstekontoen?
M.v.h.
/DonE

Fra : Stig

Dato : 10-04-02 09:15

> [...]
mine
> børn ikke kan gå ind og lave rod i den - men hvordan gør jeg det og med

Virker PGPdisc ikke til XP? Såvidt jeg husker er version 6.01 stadig
freeware......

/Stig

Fra : Frank W

Dato : 11-04-02 22:30

On Wed, 10 Apr 2002 10:14:35 +0200, "Stig" <norman_bates@forum.dk>
wrote:

>Virker PGPdisc ikke til XP? Såvidt jeg husker er version 6.01 stadig
>freeware......

Hos http://www.ipgpp.com/ kan man finde en version 6.5.8 hvor PGPdisk
er indbygget..og som skulle virke med XP - ifølge REDME filen.

Hilsen
Frank W.

Fra : Shere_Khan

Dato : 10-04-02 20:39

Du kan prøve at søge efter et program der har navnet PGP