MS Windows
briani 27239
Afinstallation af Windows 2000
Fra : Jesper Høy Jakobsen

Dato : 09-04-02 17:41

Hejsa,

Jeg har netop installeret Windows XP på min computer, men jeg har stadig
Windows 2000 liggende, for det fjerner XP installationen åbenbart ikke. Skal
jeg formattere hele harddisken for at fjerne det, eller hvad skal jeg gøre?

Mvh. Jesper.

--
www.jHOEYj.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 22:11

Tue, 9 Apr 2002 18:41:00 +0200, skrev "Jesper Høy Jakobsen"
<jesperhoey@hotmail.com>:

> [...]
>jeg formattere hele harddisken for at fjerne det, eller hvad skal jeg gøre?

Det vil være det bedste, men fortæl lidt mere, ligger de på samme
partition eller hver sin?

Hvis de ligger på samme partition, så vil jeg anbefale at du
formaterer partitionen.

Det gør du ved at boote med cd'en og vælger, at den skal
formatere og installeres på den partition, hvor win 2000 er.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper Høy Jakobsen

Dato : 11-04-02 21:54

Hej,

Jeg har installeret Win Xp på samme partion som win2k, men harddisken blev
ikke formateret, og hver gang jeg starter computeren skal jeg vælge mellem
XP og 2000. Hvordan formaterer jeg harddisken helt?

Mvh. Jesper.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-02 22:35

Thu, 11 Apr 2002 22:54:11 +0200, skrev "Jesper Høy Jakobsen"
<jesperhoey@hotmail.com>:

>Hvordan formaterer jeg harddisken helt?

Starter en ny installation og siger ja til at du vil lave en ny
installation.

Lidt inde i forløbet bliver du spurgt om, hvad du vil og så
vælger at du vil formatere og kan vælge partition, hvis du har
flere.

Fra : Jesper Høy Jakobsen

Dato : 11-04-02 22:50

Hej,

Da jeg første gang prøvede at geninstallere XP, blev jeg spurgt om på
hvilken partion det skulle lægges på. Jeg mener ikke at jeg der kunne vælge
at formatere, men jeg kunne godt vælge at slette partionen, er det det
samme?

Jesper.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-02 23:04

Thu, 11 Apr 2002 23:49:58 +0200, skrev "Jesper Høy Jakobsen"
<jesperhoey@hotmail.com>:

>Jeg mener ikke at jeg der kunne vælge
>at formatere, men jeg kunne godt vælge at slette partionen, er det det
>samme?

Jeg kan ikke huske præcis, hvad der står, men det er muligt, at
det er skrevet sådan og så vil den formatere bagefter.

Fra : Jesper Høy Jakobsen

Dato : 11-04-02 23:16

> Jeg kan ikke huske præcis, hvad der står, men det er muligt, at
> det er skrevet sådan og så vil den formatere bagefter.

Er det ikke også muligt at formattere ved at lave bootdiskette og starte op
i ms-dos?

Jesper.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-04-02 23:23

Fri, 12 Apr 2002 00:16:24 +0200, skrev "Jesper Høy Jakobsen"
<jesperhoey@hotmail.com>:

>Er det ikke også muligt at formattere ved at lave bootdiskette og starte op
>i ms-dos?

Ja, du kan sagtens bruge en win 98 bootdiskette, hvis du ikke
kører fat 32 kan det godt drille.