MS Windows
briani 27239
HJÆLP! Genoprettelseskonsol i XP.
Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 14:05

Hej gruppe.
Håber I kan hjælpe hurtigt.
Min pc er helt uforklareligt pludeselig gået ned (måske virus?).
Når jeg starter den, skriver den: "Windows kan ikke starte, da filen
\windows\system32\config\system er beskadiget eller ikke findes. Du kan
kører windows cd-rom'en og trykke på r for reperation". Eller noget i den
stil!!

Jeg har så trykket r og kommer ind i Genoprettelseskonsollen. Men hvad så!!!
Jeg er helt lost, håber der er en der kan hjælpe mig, og fortælle mig at
hele min windows-installation kan redes!!

På forhånd tak,
Ostekongen.

Ps. Jeg kører Windows XP Pro Dansk.

Fra : Ivan G

Dato : 09-04-02 16:35

Har det samme problem.....kunne man evt. benytte noget
Nortoncommander-lignende til ntfs.....bootbar fra en diskette, så man i det
mindste kunne redde sine data.....findes et sådan program?

IG

Fra : Klitgaard

Dato : 09-04-02 16:40

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg er helt lost, håber der er en der kan hjælpe mig, og fortælle mig at
> hele min windows-installation kan redes!!

Hvis du trykker F8 får du mulighed for at starte Xp op i sidst fungerende
tilstand - ved ikke om det hjælper?

--
....Klitgaard

Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 16:58

hvornår skalman trykke F8? synes ikke jeg får muligheden...

Fra : Klitgaard

Dato : 09-04-02 17:02

> hvornår skalman trykke F8? synes ikke jeg får muligheden...

Før XP opstartslogoet kommer.

--
....Klitgaard

Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 17:16

Jeg når desværre ikke så langt Har ingen mulighed for at trykke noget
som helst.

Fra : Klitgaard

Dato : 09-04-02 17:24

> Jeg når desværre ikke så langt Har ingen mulighed for at trykke noget
> som helst.

Du skrev du kom til :"Windows kan ikke starte, da filen
\windows\system32\config\system er beskadiget eller ikke findes. Du kan
kører windows cd-rom'en og trykke på r for reperation"

Så har den jo startet Windows - det er før det - 5-6 sekunder efter boot.

--
....Klitgaard

Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 18:12

der sker ingenting....

Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 18:18

JO! Hvis jeg trykker F8 genstarter maskinen.

Fra : Madsen

Dato : 09-04-02 18:29

Ostekongen skrev:

> Når jeg starter den, skriver den: "Windows kan ikke starte, da filen
> \windows\system32\config\system er beskadiget eller ikke findes.

Det kan muligvis være din registreringsdatabase der har tage skade.
Læs evt. følgende artikel:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q307545>

Madsen.

Fra : [88xx]me

Dato : 09-04-02 18:32

Jeg har haft samme problem. Det med at trykke R for rapair virker underligt.
Men jeg med XP kan du vælge ikke at formatere når du skal instalere. Det gør
du, og du vælger at det skal lægges oven i det gamle, uden at formatere. På
den måde kan man rede dataen. Når den så er instaleret er den gamle bruger
mapper det i nu, så kan du jo bare flytte det over i den nye bruger mappe.
Eller hvor du nu har det til at ligge. Dette virkede for mig... Det er et
forsøg værd....

Ps. Jeg fik også en masse ubruglige svar, så håber dette hjælper....

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam from e-mail

Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 18:58

Mange tak, tror jeg giver det en chance!!

Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 19:32

Hmm....den spørger ikke om jeg vil formatere eller noget. Den siger at den
vil overskrive den gamle windows-installation!! Hvad gør jeg??

Fra : [88xx]me

Dato : 09-04-02 20:45

Ostekongen skrev

> Hmm....den spørger ikke om jeg vil formatere eller noget. Den siger at den
> vil overskrive den gamle windows-installation!! Hvad gør jeg??

Ja det er det, den skal...LOL UDEN at formatere...

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam from e-mail

Fra : Ostekongen

Dato : 09-04-02 21:55

Jeg er ikke helt med på hvad du mener?
LOL ??
Synes ikke jeg kan vælge det....

Fra : Gjøl

Dato : 09-04-02 22:37

> Jeg er ikke helt med på hvad du mener?
> LOL ??
> Synes ikke jeg kan vælge det....

Han smiler bare i stilhed, gør som maskinen siger

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-04-02 21:43

> Hmm....den spørger ikke om jeg vil formatere eller noget. Den siger at den
> vil overskrive den gamle windows-installation!! Hvad gør jeg??

Lader den overskrive. Den lægger windows oveni den gamle, men ødelægger ikke
øvrige data. Kun filer, som direkte har med styresystemet at gøre
overskrives. Hvis du har installeret andre drivere, end dem der fulgte med
xp, vil de vist også blive overskrevet, hvis de ikke er certificerede, men
dem installerer du så bare igen.

Kurt

Fra : Ostekongen

Dato : 10-04-02 09:43

Ok,men den skriver noget med at dokument-mappen vil blive overskrevet. Vil
den det? For det ville ikke være særlig heldigt, da jeg har meget
uundvæærligt data der...

Fra : Gjøl

Dato : 10-04-02 11:01

> Ok,men den skriver noget med at dokument-mappen vil blive overskrevet. Vil
> den det? For det ville ikke være særlig heldigt, da jeg har meget
> uundvæærligt data der...

Så er det jo sådan at enten tager man backup eller også græder man. Selv de store
tager backup af uundværlige data.
Jeg har brugt min genoprettelse flittigt og har endnu aldrig mistet dokumenter.
Kan du slet ikke tage backup så må du jpo håbe.