MS Windows
briani 27239
Shutdown, restart og standby af XP!! Haste~
Fra : Jacob Mjelde

Dato : 09-04-02 13:19

Hej NG......
Jeg havde et indlæg for et par dage siden og der var vist ingen der havde et
svar, men den ligger så langt nede nu så jeg prøver igen.....Shutdown,
restart og standby funktionerne i XP virker slet ikke så jeg er nød til at
reset'e Puteren hver gang jeg vil lukke ned og det er vel ikke en holdbar
løsning.......Håber her er en der kan hjælpe!!!!!

Hilsen Jacob

Fra : Deaster

Dato : 09-04-02 14:45

Jacob Mjelde wrote:
> Hej NG......
> Jeg havde et indlæg for et par dage siden og der var vist ingen der
> havde et svar, men den ligger så langt nede nu så jeg prøver
> igen.....

Du har internet adgang? Godt, så er Google din ven.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Simon Kamber

Dato : 09-04-02 18:37

On Tue, 9 Apr 2002 15:45:05 +0200, "Deaster" <frankatcia@hotmail.com>
wrote:

>Du har internet adgang? Godt, så er Google din ven.
Hvad skulle google kunn gøre ved hans problem?
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-04-02 20:40

In dk.edb.system.ms-windows, Simon Kamber wrote:

>Hvad skulle google kunn gøre ved hans problem?

"Jeg havde et indlæg for et par dage siden" <-- Det ligger vel på
Google, må man gå ud fra.

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 09-04-02 20:24

"Jacob Mjelde" <jacobmjelde@b2mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> reset'e Puteren hver gang jeg vil lukke ned og det er vel ikke en holdbar
> løsning.......Håber her er en der kan hjælpe!!!!!

Du har med 99% sikkerhed noget hardware (mobo, gfx, lydkort,??) som ikke
understøtter ACPI 100%.
Hvis det er tilfældet fungerer ACPI ikke i WindowsXP
Der har svjh været en del tråde på dk-usenet om emnet.
Prøv google -> search groups

Iøvrigt: hvis der ikke er nogen der kunne svare på dit spm dengang, så er
der nok ikke kommet nye læsere til som kan svare nu...

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 22:02

Tue, 9 Apr 2002 21:24:03 +0200, skrev "Søren C. Fischer"
<usenet@fischer-streton.dk>:

>Iøvrigt: hvis der ikke er nogen der kunne svare på dit spm dengang, så er
>der nok ikke kommet nye læsere til som kan svare nu...

Det er jo også meget sparsomme oplysninger i spørgsmålet (om
hardware f.eks.), så det er jo svært at komme med et kvalificeret
bud.

Iøvrigt er det uforskammet at skrive haster i subject.

Hvis der er nogen, der kan svare/har lyst til det, så svarer de
når de kommer forbi.

Usenet er ikke et supportforum, hvor man har krav på et svar, men
bruger til bruger hjælp, hvor man hjælper hinanden i sin, til
tider, sparsomme fritid, så en hver form for hjælp skal man glad
for.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jacob Mjelde

Dato : 10-04-02 00:28

> [...]
> bruger til bruger hjælp, hvor man hjælper hinanden i sin, til
> tider, sparsomme fritid, så en hver form for hjælp skal man glad

Om man skriver HJÆLP, HASTER eller hvad man gør kan vel i og for sig være
ligegyldigt. Det udtrykker vel bare at man har et større problem som man
ville være TAKNEMMELIG for, hvis nogen kunne svare på hurtigt.
Nogen har bare spørgmål ang. noget "ik' så vigtigt", og det er også cool.
Men jeg synes da selv at hvis man ikke kan lukke sin Puter så er det noget
rigtig lort......så sig mig lige hvad fanden er der galt med at skrive
haster....når det virkelig haster.......Det har da ikke noget med "krav på
svar at gøre"...Knud....

Hilsen Jacob

Fra : Leony

Dato : 10-04-02 11:12

> Nogen har bare spørgmål ang. noget "ik' så vigtigt", og det er også cool.

Du synes ikke det er vigtigt, men for dem der har problemet, er det da
rimeligt vigtigt, ligegyldigt om det er en computer der ikke kan lukke eller
hvordan man gør ikontekstbaggrunden på skrivebordet gennemsigtig..

> [...]
> rigtig lort......så sig mig lige hvad fanden er der galt med at skrive
> haster....når det virkelig haster.......Det har da ikke noget med "krav på

Du gør jo krav på et svar da det er anden gang du skriver.
Folk svarer hvis de kan.

Nå til dit problem (ellers så har vi samme ballade om 3 dage):
Det havde jo været fedt, hvis du havde skrevet lidt om din hardware, især
når det er anden gang du poster.

Mit gæt er at du har installeret noget FTPserver software som har som har
gjort din XP bøvlet.

Hvis det ikke er rigtigt, så vend tilbage med noget relevant info.
Du kan starte med hardware specs.
Har det virket før.
Hvad installerede du da det holdt op med at virke.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/