Underligt...?
Fra : Dennis Tolstrup Kris~

Dato : 09-04-02 22:25

Hej...

Jeg har et lille hjemmenetværk bestående af to computere. Det har
hidtil virket fint, de er sat op til at hente en ip-adresse automatisk
og ellers direkte forbundet med krydset kabel. Begge maskiner kører
win98se...så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal oplyse, men de kan
altså ikke finde hinanden mere. Hvad kan det være?

Hilsen Dennis

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 09-04-02 22:32

"Dennis Tolstrup Kristensen" <tolle@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> win98se...så ved jeg ikke hvad jeg ellers skal oplyse, men de kan
> altså ikke finde hinanden mere. Hvad kan det være?
Nu er det lidt at håbe, når du sætter 2 PC'ere back-to-back med crossover
utp, og køre DHCP uden DHCP server.

Jeg ved godt at 98se efter en tid vil antage en eller anden IP i 163.x.x.x.
eller deromkring.
Men det kan kun anbefales at du sætter fast private IP på dem begge.
Så vil de også starte hurtigere op ved boot...
Virker det stadig ikke - prøv med et andet kable og kontrollere din IP
opsætning og dine shares.

HTH
Martin