IMAP - forsvundne mapper
Fra : Henrik Münster

Dato : 09-04-02 22:45

Som I måske husker, er jeg gået over til at hente post med IMAP i stedet
for POP3 protokollen. Min konto ligger hos UNI2.
Her til aften var flere af mine mapper forsvundet. Er det ikke
sært? Jeg er som tidligere nævnt i gang med at prøve flere programmer. I
eftermiddag gik jeg tilbage til Eudora, og alt gik fint. Her i aften
ville Eudora pludseligt ikke synkronisere flere af mapperne. Da jeg bad
den synkronisere mappestrukturen, forsvandt mapperne bare. Jeg prøvede
så webmail med browseren, og mapperne er ganske rigtigt væk.
Det gør mig lidt utryg. Jeg har bedt Eudora om at hente hele
e-mail og ikke bare overskrifter. Så kan man arbejde off-line, hvis nu
ens Internet-forbindelse er nede. Samtidig skulle man jo have sine
e-mail hjemme på computeren, hvis udbyderen skulle miste dem. Men det
lader jo til, at i hvert fald det sidstnævnte ikke passer. Jeg kunne
heller ikke finde mine e-mail på min harddisk.
Det skal retfærdigvis nævnes, at jeg har rodet lidt med
opsætningen af min konto, så det er måske mig selv der har været lidt
klodset. Jeg har bl.a. ændret navn på kontoen, så det er såmænd nok mig
selv, nu hvor jeg får tænkt nærmere over det. Jeg kan ikke tro, at
hverken Eudora eller UNI2 begår fejl. Det kunne være, jeg skulle have
synkroniseret alle mapperne under det nuværende navn, før jeg slettede
det gamle.
Nå, men hvordan synes I andre, sikkerheden er ved IMAP kontra
POP3? Jeg husker, at nogle af jeg misten e-mail, da Apples iTools var
nede for ikke så længe siden. Det virker mere sikkert at have sin e-mail
liggende trygt og godt på den lune harddisk.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jesper

Dato : 10-04-02 00:45

> [...]
> så webmail med browseren, og mapperne er ganske rigtigt væk.
> Det gør mig lidt utryg. Jeg har bedt Eudora om at hente hele

[SNIP]

Der er 2 sandsynlige muligheder:

Du har klokket i det og slettet IMAP mapperne

UNI2 har haft servernedbrud med datatab til følge
--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-04-02 00:49

name@server.org (Jesper) writes:

> Der er 2 sandsynlige muligheder: Du har klokket i det og slettet
> IMAP mapperne UNI2 har haft servernedbrud med datatab til følge

Hvis det sidst er tilælder bør Uni2 kunne genskabe data. Såvidt jeg
husker koster uni2s dialin ("is2000", "Global Dialup"?) lidt over
1.000 kr. pr. år i abonnement - og eftersom de vel bruger samme udstyr
som get2net (hvis dialin man får smidt i nakken på en tankstation) må
man kunne forvente lidt mere smidighed mgt. backup og den slags.

-j

--
Josephine Obel i DRs "Profilen"
tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25

Fra : Jesper

Dato : 10-04-02 08:23

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> [...]
> som get2net (hvis dialin man får smidt i nakken på en tankstation) må
> man kunne forvente lidt mere smidighed mgt. backup og den slags.

Det skulle man mene, men intet system er fejlfrit.

> Josephine Obel i DRs "Profilen"
> tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25

Spændende interview, kender du hende siden du gjorde opmærsom på
interviewet?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-04-02 11:14

name@server.org (Jesper) writes:

> Det skulle man mene, men intet system er fejlfrit.

Klart. Min pointe var, at man kan forvente at der foretages backup,
hvis man betaler kroner eller har en særlig aftale - men at man nok
ikke skal forvente det store, hvis man blot har noget get2net-mail
liggende. Hvis Henrik har en tankstation-opkobling, skal han nok
indstille sig på at mailen er væk, uanset årsag.

> Spændende interview, kender du hende siden du gjorde opmærsom på
> interviewet?

Ja.

<http://photo.netcetera.dk/g/New_Year_2002|2002/01/01/DSC_0961.jpg/>
<http://photo.netcetera.dk/g/New_Year_2002|2002/01/01/DSC_0959.jpg/>

Hvis du ikke kan se dem, skal du slå dit "adult-filter" fra i
Explorer.

-j

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-04-02 08:36

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

Det var det, jeg sad og blev bange for, da jeg skrev indlægget. Jeg
lavede min "dominant" personlighed om til IMAP-kontoen hos UNI2 og
loggede på. Så havde jeg sådan set to eksemplarer af mine
IMAP-postbokse. Så slettede jeg de gamle. Men jeg havde ikke åbnet hver
enkelt postboks, og så har Eudora nok ikke hentet e-mails ned. Da jeg så
slettede den gamle "personlighed" (det er "personality" på dansk) har
den nok sendt en kommando til serveren om at slette postboksene.
Drønsmart! Det er fordi jeg cykler mellem flere programmer. Så glemmer
jeg, hvordan de virker.
Selv om min back-up var ret ny, og nem at åbne - tak for det
Retrospect! - så mistede jeg desværre et vedhæftet dokument til min
kone. Jeg har skrevet til afsenderen og bedt om at få det igen. Nu håber
jeg dæleme, han har gemt det. Hvis jeg ikke er her i morgen, så er det
fordi jeg har fået revet hovedet af.

> [...]
> som get2net (hvis dialin man får smidt i nakken på en tankstation) må
> man kunne forvente lidt mere smidighed mgt. backup og den slags.

Kender jeg ikke noget til. Jeg betaler ikke noget. Jeg har abonnementet
gennem min fagforening. Lidt skulle man jo gerne have ud af de syv år på
universitetet
Men jeg regner da med, at UNI2 er toppen af poppen. Jeg har
brugt dem til dial-up nogle år, og der har vist aldrig været bøvl, og
der var aldrig optaget. Nu har jeg så fået bredbånd, så jeg ringer ikke
op til UNI2 mere.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-04-02 15:50

> Selv om min back-up var ret ny, og nem at åbne - tak for det
> Retrospect! -

Du lyder så tilfreds med Retrospect. Jeg har en R Express, som jeg
aldrig er blevet fortrolig med. Kunne jeg overtale dig til et lille kort
kursus?

>. Hvis jeg ikke er her i morgen, så er det
> fordi jeg har fået revet hovedet af.

Det håber jeg sandelig ikke. Men det åbner da visse økonomiske
perspektiver for den efterladte familie!? De må kunne få en del penge
ind i entré, når de fremviser et hovedløst monster ?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-04-02 17:27

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Du lyder så tilfreds med Retrospect. Jeg har en R Express, som jeg
> aldrig er blevet fortrolig med. Kunne jeg overtale dig til et lille
> kort kursus?

OK, men det skal være efter weekenden. Du skal vel opgradere til ver. 5,
nu hvor du har OS X. Det koster vist $20 på deres hjemmeside, hvis det
er en ver. 4.x, du har.

> Det håber jeg sandelig ikke.

Jeg blev reddet på stregen og fik afsenderen til at sende endnu et
eksemplar.

> Men det åbner da visse økonomiske perspektiver for den efterladte
> familie!? De må kunne få en del penge ind i entré, når de fremviser et
> hovedløst monster ?

Og næste weekend kan de fremvise et monsterløst hoved.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 11-04-02 21:33

> OK, men det skal være efter weekenden. Du skal vel opgradere til ver. 5,
> nu hvor du har OS X. Det koster vist $20 på deres hjemmeside, hvis det
> er en ver. 4.x, du har.

Ja, det haster ikke (skal også på 'data-fiskeri' i weekenden). Husker
ikke om det er en 4'er - tjekker det senere.

> Og næste weekend kan de fremvise et monsterløst hoved.

Er det lige som den gammeldags datoparkering? Sådan: hver anden weekend
er det Monstret uden hoved, og så skifter man til Monsterløst hoved?
Juleforestillingen bliver vel "Monster med hovedet under armen". Ikke at
jeg vil give penge for dét, for det har jeg da vist set før (?)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 11-04-02 21:41

In article <1fahyac.7od53k192qko5N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Ikke at jeg vil give penge for dét, for det har jeg da vist set før
> (?)

Disney?

Fra : Christian Bech

Dato : 10-04-02 09:30

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Hvis det sidst er tilælder bør Uni2 kunne genskabe data. Såvidt jeg
> husker koster uni2s dialin ("is2000", "Global Dialup"?) lidt over
> 1.000 kr. pr. år i abonnement

Henriks gør ikke, kan jeg afsløre. Det er en pamper-konto.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm