which bredband-connection is best?
Fra : hansler

Dato : 09-04-02 16:43

my girlfriend and me are planning to finally get a broadband service instead
of our get2net-phone-56k-connection. so my question: which should we choose?
I had cable-internet in austria, and was very happy with it, but I heard,
that that is not that good here in copenhagen? I'm happy for every
suggestion or experience - mange tak!

hansler

--
This message is confidential. If you are not the intended recipient, please
delete the message including all its attachments, and /or notify me. You are

Fra : Jesper

Dato : 09-04-02 20:51

hansler <hansler@mac.com> wrote:

> [...]
> I had cable-internet in austria, and was very happy with it, but I heard,
> that that is not that good here in copenhagen? I'm happy for every

Worldonline er god, det er en stabil udbyder med en velkørernde news
server, det er mere end man kan sige om TDC, deres newsserver kører
efter sigende temmligt dårligt.
--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-04-02 08:50

name@server.org (Jesper) writes:

> Worldonline er god, det er en stabil udbyder med en velkørernde news
> server, det er mere end man kan sige om TDC, deres newsserver kører
> efter sigende temmligt dårligt.

Tiscali går også under navnet World Offline. Deres regnskabsafdeling
lever i en anden dimension end resten af selskabet, og de har været
plaget af en del tekniske nedbrud. Personligt kan jeg godt acceptere
nogle timers nedetid hver måned til den pris, men en del af mine
kollegaer foretrækker, at deres konti ikke bliver lukket umotiveret.

Uanset hvilket selskab man vælger, vil der altid være nogle der har
positive og negative oplevelser.
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Jesper

Dato : 10-04-02 08:57

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> [...]
> kollegaer foretrækker, at deres konti ikke bliver lukket umotiveret.
>
> Uanset hvilket selskab man vælger, vil der altid være nogle der har

Som ADSL kunde i halvandet år kan jeg kun sige at jeg ikke har oplevet
ret meget nedetid. Det kører upåklageligt for mig hos Tiscali - World
On-/Offline

Fra : Mikael Kern

Dato : 11-04-02 22:48

Jeg er tilfreds med min udemærkede forbindelse hos Tiscali. De har endog
supportere, som ved hvad Mac er og hvordan Claris Emailer sættes op!

MEN de lukkede også for forbindelsen da jeg skyldte 9 øre!!! Mellem jul og
nytår sefølig, og det tog kun en uge at få lukket op igen. Regn med 30
minutters ventetid i telefonen pr. henvendelse... Til slut talte jeg med en
som forærede mig de 9 øre, og kun 2 dage senere var der åbnet...

Jeg er så med til at betale for et skod cykelhold. Men sig det ikke til
nogen...

mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Fra : Morten Reippuert

Dato : 11-04-02 14:41

> [...]

> nogle timers nedetid hver måned til den pris, men en del af mine
> kollegaer foretrækker, at deres konti ikke bliver lukket umotiveret.

Jeg fik i efteråret en stor fircifret regning på en ADSL forbindelse hos
tiscali, på trods af jeg ikke har været kunde siden image dagene, hvor
jeg havde en dialup konto (som jeg vist ringede til for 100-200 i løbet
af et års tid) De havde endda været så elskværdige at sende dette
virtuelle kundeforhold til inkasso...

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-04-02 15:14

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> jeg havde en dialup konto (som jeg vist ringede til for 100-200 i løbet
> af et års tid) De havde endda været så elskværdige at sende dette

Du slap vel ud af det eller det derfor du igen er boligsøgende?
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-04-02 13:43

In article <1fahgj6.69sa7cae2l84N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Du slap vel ud af det eller det derfor du igen er boligsøgende?

Jeg går ud fra at jeg slap ud af det efter en opringning fra inkasso
firmaet - jeg har i al fald ikke siden hørt fra dem

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-04-02 13:49

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg går ud fra at jeg slap ud af det efter en opringning fra inkasso
> firmaet - jeg har i al fald ikke siden hørt fra dem

Det var jo ganske enkelt - Man har jo sine forestillinger om at de ikke
er til at ryste af sig.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-04-02 14:55

In article <1fal2ej.ytm0nd1nyme56N%mta@mac.com>,

> Det var jo ganske enkelt - Man har jo sine forestillinger om at de ikke
> er til at ryste af sig.

jeg ved ikke om WOL/tiscali har opgivet eller ej, idet jeg ikke har
fået nogen respons fra dem - Jeg har kun "rystet" inkasso firmaet af.
Kort sagt, jeg ville ikke blive overrasket hvis det skulle dukke op igen.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-04-02 09:23

name@server.org (Jesper) writes:

> Worldonline er god, det er en stabil udbyder med en velkørernde news
> server, det er mere end man kan sige om TDC, deres newsserver kører
> efter sigende temmligt dårligt.

Vurderer du kvaliteten af din udbyder efter hvor godt deres newsserver
koerer?

Jeg ville da vaere meget mere kritisk overfor baandbredde og kvalitet
af samme. Newsserveren er sekunddaer. Saa laenge man ikke ramler ind
i TDC support, er jeg faktisk godt tilfreds med TDC, men jeg bruger
heller ikke deres newsserver.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 10-04-02 09:28

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Vurderer du kvaliteten af din udbyder efter hvor godt deres newsserver
> koerer?

Ja, blandt andet! Nu er news noget jeg bruger en del, så jeg ville finde
TDCs newsserver helt uacceptabel.

> [...]
> af samme. Newsserveren er sekunddaer. Saa laenge man ikke ramler ind
> i TDC support, er jeg faktisk godt tilfreds med TDC, men jeg bruger

Jeg intet at udsætte på Tiscali/Worldonlines båndbredde eller kvaliteten
af denne, det fungerer upåklageligt for mig med 256/256 kbit ADSL på en
Cisco 677 router.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-04-02 23:48

> [...]

> I had cable-internet in austria, and was very happy with it, but I heard,
> that that is not that good here in copenhagen? I'm happy for every

My sister has a connection from CyberCity and she lives less than 2
kilometers from you and Spritt. She's never had trouble with them and
you can still get the super 384/128, which is perfect for a private
connection.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-04-02 20:35

On Tue, 9 Apr 2002 17:43:24 +0200, hansler wrote
(in message <B8D8D8BC.4212%hansler@mac.com>):

CyberCity

--
David Blangstrup