Farven på kanterne i en tabel
Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 09-04-02 20:03

Hej.
Hvordan difinere man farverne på en tabelt kanter uafhændigt af tabelens
bagrundsfarve?
mvh Rasmus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-04-02 20:05

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ladekjaer@get2net.dk> wrote in message
> Hvordan difinere man farverne på en tabelt kanter uafhændigt af tabelens
> bagrundsfarve?

vha. CSS border property f.eks.

--
Jakob Andersen

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 09-04-02 20:10

Så bliver både tabellens baggrund og dens kanter gule!
Jeg vil endre den uafhændigt af hinanden !
Andre forslag?
mvh Rasmus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-04-02 20:34

> Så bliver både tabellens baggrund og dens kanter gule!

Nej, kanten bliver blå og baggrunden gul.

--
Jakob Andersen

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 09-04-02 20:39

> Nej, kanten bliver blå og baggrunden gul.

Nej, det gør den altså ikke !
mvh Rasmus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 09-04-02 21:11

> Nej, det gør den altså ikke !

Hvilken browser bruger du?

Det er CSS lige efter bogen, se evt: <URL:
http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html#margin-properties>

--
Jakob Andersen

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 10-04-02 15:52

> Hvilken browser bruger du?

Internet Explorer 6.0 på WindowsXP Pro DK!
mvh Rasmus

Fra : Ulrik Kold

Dato : 09-04-02 21:13

Rasmus Ladekjær Pedersen wrote:

> Nej, det gør den altså ikke !
> mvh Rasmus

Vel argumenteret, min ven.

Hvilken browser bruger du og på hvilken platform?

Jeg har lige prøvet følgende side af i Opera6.01, Mozilla 0.9.9 og IE6
på Win2K. Alle tre giver resultatet "Table med blå kant og gul baggrund."

Koden er som følger (meget simpel):

Jeg peger lige på <http://ulrikkold.dk/test/table-style-test.php>, så I
selv kan se.

..kold, der plejer sin forstuvede ankel.
--
Hi! I'm your friendly neighborhood signature virus. -|- www.ulrikkold.dk
Copy me to your signature file and help me spread! -|- mig@ulrikkold.dk

Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 09-04-02 23:48

Ulrik Kold wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> selv kan se.
>
> ..kold, der plejer sin forstuvede ankel.

Der er selvfølgelig også den anden måde, som virker ganske fint efter
hensigten:

<TABLE BORDER="1" BORDERCOLOR="#FF0000">
<TR><TD>
</TD></TR>
</TABLE>

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 23:59

Tue, 9 Apr 2002 22:47:30 +0000 (UTC), skrev Lars Grove Mortensen
<lars@grove-mortensen.dk>:

>Der er selvfølgelig også den anden måde, som virker ganske fint efter
>hensigten:

Er forældet kode, man bruger css til det i dag, ligesom man også
bruger små bogstaver i tags.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 10-04-02 15:52

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 21:47

Tue, 9 Apr 2002 21:38:48 +0200, skrev "Rasmus Ladekjær Pedersen"
<ladekjaer@get2net.dk>:

>Nej, det gør den altså ikke !

Upload en testside, hvor fejlen er.

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 10-04-02 15:53

Jeg har nu fået løst mit problem!
mvh Rasmus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-04-02 15:59

"Rasmus Ladekjær Pedersen" <ladekjaer@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu fået løst mit problem!

Hvordan? Jeg er lidt nysgerrig og vil gerne vide hvorfor mit forslag ifølge
dig ikke virker.

--
Jakob Andersen

Fra : Ulrik Kold

Dato : 10-04-02 20:08

Jakob Andersen wrote:
> [...]
>
> Hvordan? Jeg er lidt nysgerrig og vil gerne vide hvorfor mit forslag ifølge

Ditto. Du må gerne dele med vi andre. :)

..kold

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 11-04-02 19:12

Ok det er fair nok at i vil have at vide hvordan problemet blev løst!
Jeg kunne ikke rigtig få jeres kode til at virke, så jeg brugte
cellspacing=0 så kan man jo slet ikke
se kanterne og derved var mit problem løst!
Endnu en gang tak for hjælpen! Det er rart der er nogle er gerne vil hjælpe!
mvh Rasmus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 11-04-02 19:20

> Jeg kunne ikke rigtig få jeres kode til at virke, så jeg brugte
> cellspacing=0 så kan man jo slet ikke
> se kanterne og derved var mit problem løst!

Er jeg den eneste der ikke fatter en brik af hvad det var Rasmus ville?

--
Jakob Andersen

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-04-02 00:55

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> skrev

> Er jeg den eneste der ikke fatter en brik af hvad det var Rasmus ville?

Nej!

Jeg har bare læst debatten med opspærrede øjne - og har ellers undladt
at blande mig - han fik jo god hjælp fra andre

--
Allan

Fra : find clausen

Dato : 12-04-02 14:21

On Fri, 12 Apr 2002 01:55:09 +0200, "Allan Vebel" <allan@vebel.dk>
wrote:

> Jeg har bare læst debatten med opspærrede øjne - og har ellers undladt
> at blande mig - han fik jo god hjælp fra andre

Det var nok bare lidt sort humor ! hø !

--

find clausen
http://www.photopress.dk/

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-04-02 00:38

"find clausen" <noreply@nospam.com> skrev

> Det var nok bare lidt sort humor ! hø !

Jamen, jeg elsker sort hmor - og hø

--
Allan

Fra : Rasmus Ladekjær Pede~

Dato : 14-04-02 19:32

> Er jeg den eneste der ikke fatter en brik af hvad det var Rasmus ville?

Hvad jeg ville har jeg svært ved at forklare, men jeg skriver igen når siden
er færdig, så kan i selv se !
mvh Rasmus og tak for de mange forsøg på hjælp !

Det er tanken der tæller