Speedstream 5781 / LAN to WAN IP
Fra : Lorello

Dato : 09-04-02 22:20

Hej gruppe.

Jeg har et problem med min router som jeg gerne vil lufte her.

Jeg kan ikke forbinde til WAN IP'en på routeren, når jeg sidder på en lokal
IP.

Jeg har f.eks. en webserver kørende med et par domæner, men når jeg prøver
at skrive adresserne på et af domænerne i en browser på en lokal maskine,
lukker routeren for de requests der kommer fra LAN ip'erne.

Hvem kan hjælpe ? :)

- Lorello

Fra : Jens

Dato : 09-04-02 23:27

"Lorello" <lorello(nospam)@lorello.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et problem med min router som jeg gerne vil lufte her.
>
> Jeg kan ikke forbinde til WAN IP'en på routeren, når jeg sidder på en

Nej, routeren kan ikke route trafik fra LAN IP'en ud på WAN IP'en og retur.

> [...]
> at skrive adresserne på et af domænerne i en browser på en lokal maskine,
> lukker routeren for de requests der kommer fra LAN ip'erne.

Narj den lukker ikke, den router bare ikke pakkerne tror jeg.

> Hvem kan hjælpe ? :)

Din netværksleverandør, han kan sælge dig en router der kan....

> - Lorello

Jens

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 11-04-02 00:57

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> Nej, routeren kan ikke route trafik fra LAN IP'en ud på WAN IP'en og
retur.

Jow, routeren kan godt, men hvis det er en TDC konfigureret router er der
filtre der forhindrer dette.

> Narj den lukker ikke, den router bare ikke pakkerne tror jeg.

Du tror forkert, pakkerne droppes i et filter.

Dump din konfiguration, eller er der ingen der kan gøre noget.

> Din netværksleverandør, han kan sælge dig en router der kan....

Det er ikke nødvendigt, hvis det er din egen router kan du selv konfigurere
den rigtigt, hvis det er TDC's router kan de gøre det for dig mod betaling.

Om TDC kan håndtere at du gerne vil have dem til at udføre denne opgave ved
jeg ikke, men du kan jo prøve.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 23:41

09 Apr 2002 21:20:01 GMT, skrev Lorello
<lorello(nospam)@lorello.dk>:

>Jeg kan ikke forbinde til WAN IP'en på routeren, når jeg sidder på en lokal
>IP.

Prøv i news:tele.internet.adsl eller news:dk.edb.netvaerk,
spørgsmål om routerkonfiguration hører ikke hjemme her.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Nielsen

Dato : 10-04-02 17:42

Kan du ikke prøve at forklare det lidt bedre

/Tdn.dk

Fra : Ole Kirkholt

Dato : 11-04-02 11:00

> [...]
>
> Jeg har et problem med min router som jeg gerne vil lufte her.
>
> Jeg kan ikke forbinde til WAN IP'en på routeren, når jeg sidder på en

Du kan ikke, med standardopsætningen af routeren, forbinde til WAN IP'en

Du kan løse problemet ved at tilføje de ønskede domæner samme med de lokale
ip-adresser til en HOSTS-fil, f.eks

192.168.1.3 www.dom1.dk
192.168.1.3 www.dom2.dk

mvh