Kan man bruge en vilkårlig router med Bred~
Fra : Per Kristensen

Dato : 09-04-02 14:12

Hvis man bestiller TDC Bredbånd, kan man så uden videre smække en alm.
bredbåndsrouter på, eller skal den være fra TDC?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-04-02 18:07

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man bestiller TDC Bredbånd, kan man så uden videre smække en alm.
> bredbåndsrouter på, eller skal den være fra TDC?

En ether-ether router der understøtter DHCP på WAN er tilstrækkelig.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Tim Christensen

Dato : 09-04-02 18:10

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> wrote in message
> Hvis man bestiller TDC Bredbånd, kan man så uden videre smække en alm.
> bredbåndsrouter på, eller skal den være fra TDC?

Nej, langt de fleste routerne vil virke med TDC bredbånd.

Mvh

Tim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 19:01

Tue, 9 Apr 2002 15:11:39 +0200, skrev "Per Kristensen"
<pzk@crayon.dk>:

>Hvis man bestiller TDC Bredbånd, kan man så uden videre smække en alm.
>bredbåndsrouter på, eller skal den være fra TDC?

Prøv at spørg i news:tele.internet.adsl, der er nok større chance
for svar.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 09-04-02 21:07

On Tue, 09 Apr 2002 20:01:09 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Prøv at spørg i news:tele.internet.adsl, der er nok større chance
>for svar.

Er det ikke et dumt svar at give, 55 minutter EFTER han har fået et
brugbart svar?

Generalt, hvis man skal bruge interne TDC grupper til ALT hvad der har
med TDC ADSL at gøre, og til svarende for CC, Tiscali, Tele2, og hvem
der ellers udbyder, eller vil komme til at udbyde ADSL, hvad skal man
så med denne gruppe?

Nu burde jeg sætte FUT til en eller anden admin gruppe, som jeg ikke
følger, og derfor undlader at sætte FUT til,,,

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-04-02 21:14

"Ivar Madsen" <news-02-01-02@milli.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke et dumt svar at give, 55 minutter EFTER han har fået et
> brugbart svar?

Usenet er ikke chat. Du ved ikke hvornår Knud har hentet Pers indlæg og
hvornår han har svaret og indsendt det.
Knud kan meget vel have været uvidende om at indlægget var blevet
besvaret.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-04-02 23:40

Tue, 09 Apr 2002 22:07:28 +0200, skrev Ivar Madsen
<news-02-01-02@milli.dk>:

>Er det ikke et dumt svar at give, 55 minutter EFTER han har fået et
>brugbart svar?

Når man henter news, så henter de fleste (jeg gør i hvert fald)
indlæg i de grupper, som man abonnerer på og begynder at læse fra
en ende af.
Så der kan sagtens nå at komme besvarelser inden.
Der er ingen newsreadere, der løber kan synkronisere grupperne og
det ville også gøre det uoverskueligt.

Hvis jeg havde besvaret indlægget f.eks 24 timer senere, så kunne
du have brokket dig.

Om svaret er dumt eller ej, ved jeg ikke, jeg har intet kendskab
til routere og mener at spørgsmål, der er udbyderspecifikke bør
stilles i en intern gruppe, når man har adgang til dem.

Og det har spørgeren (spørgsmålet er sendt gennem TDCs
newsserver).

Fra : Bent Nielsen

Dato : 10-04-02 15:11

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Tue, 09 Apr 2002 22:07:28 +0200, skrev Ivar Madsen

> Og det har spørgeren (spørgsmålet er sendt gennem TDCs
> newsserver).

Hvad har det med sagen at gøre. Jeg vil da mene at der var flere som har
gælde af at se svaret i denne gruppe. da der er sikker mange som følger
den inden de får en adsl, da de af den vej vil prøve at få svar på mange
spørgsmål iden de beslutter at vælge udbyder.

Jeg selv bruge en tysk server, da den er mere opdateret end tdc egen. Et
indlæg sendt i tdc er at se på den tyske før det er på tdc så at bruge
en anden newsserver eller ikke er nok lige så meget et udtryk for at
nogen skal skrive noget selv om de ikke bidrager med noget.

--
Mvh.
Bent Nielsen

Http://TeamNord.dk & Http://Box2000.dk

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 10-04-02 21:17

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> Så der kan sagtens nå at komme besvarelser inden.
> Der er ingen newsreadere, der løber kan synkronisere grupperne og

Hmm.... Jeg refresher altid før jeg svarer, alene af den grund at jeg
ikke gider sidde tampe det samme ned som en anden bruger måske lige
har gjort.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 10-04-02 21:28

Palle Hans Jensen <diesel@lazy.dk> wrote:

>Hmm.... Jeg refresher altid før jeg svarer, alene af den grund at jeg
>ikke gider sidde tampe det samme ned som en anden bruger måske lige
>har gjort.

Nu er Usenet jo ikke én stor server, men en hel masse servere der
udveksler artikler med hinanden - og det sker langtfra altid
øjeblikkeligt.

I de gode gamle dage blev news udvekslet pr. modem, ofte primært om
natten, så man kunne regne med at der gik et antal dage fra man sendte
et indlæg til det havde nået hele verden. Sådan er det jo ikke mere,
men lidt tid kan der altså godt gå.
--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-04-02 22:26

On Wed, 10 Apr 2002 22:27:30 +0200, Jesper Dybdal
<jdunet@u7.dybdal.dk> wrote:

> [...]
>natten, så man kunne regne med at der gik et antal dage fra man sendte
>et indlæg til det havde nået hele verden. Sådan er det jo ikke mere,

AFAIK så er news aldrig blevet udveklset på den måde, FIDO nettet og
ligende, blev, og bliver det måske ligefram stadig nogle steder, hvis
alså FIDO stadig består?

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 12-04-02 00:58

Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> wrote:

>AFAIK så er news aldrig blevet udveklset på den måde,

Jo, det gjorde det i den grad. Jeg administrerede en newsserver i ca.
1984-1988.

Den modtog svjh alle de newsgroups som overhovedet kom til Danmark. Det
var ca. 5 MB pr. døgn, som vi hentede fra DKUUG's server hver nat via
UUCP over et 2400 bps-modem (eller måske var det kun 1200). DKUUG fik
selv news fra mcvax i Amsterdam via et supermoderne lynhurtigt modem på
henad en snes kbps.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 11-04-02 07:28

Jesper Dybdal wrote in

> Nu er Usenet jo ikke én stor server, men en hel masse servere
> der udveksler artikler med hinanden - og det sker langtfra altid
> øjeblikkeligt.

- Ja ja... Men nu sidder Knud, Jesper og jeg jo nu engang på samme
server, og under normale omstændigheder er indlægget fremme i løbet
af sekunder på dtext... Sådan behøves det ikke altid at være, det har
du ret i.

> [...]
> man sendte et indlæg til det havde nået hele verden. Sådan er
> det jo ikke mere, men lidt tid kan der altså godt gå.

- Engang gik man frem og tilbage til hinanden med breve!

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 11-04-02 07:29

Palle Hans Jensen wrote in

> Men nu sidder Knud, Jesper og jeg

Sorry.... Mente Per som startede tråden...

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 13-04-02 15:51

"Palle Hans Jensen" <diesel@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> Palle Hans Jensen wrote in

> Sorry.... Mente Per som startede tråden...

Var der nogen der sagde...offtopic? Hele tråden gled sku af sporet!

Nej, usenet er ikke en chat, men heller ikke en konkurrence!!! Man behøver
ikke at overgå hinanden hele tiden for at bevise sin viden, bare svar på
spørgsmålet der bliver stillet...

Jeg vælger IKKE at svare på spørgsmålet nu, da makr, blandt andre HAR svaret
på det...

/Peter Tønnesen

(Ku ikke lade være

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 14-04-02 21:53

Peter Tønnesen, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Nej, usenet er ikke en chat

- Jo det er sgu!

--
Mvh. Palle Hans Jensen

Op i røven med de 8 bit!

Fra : Ole & Christina

Dato : 15-04-02 12:12

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:m3r6bu06790uko0omaufo24an993me9er8@dtext.news.tele.dk...
> Der er ingen newsreadere, der løber kan synkronisere grupperne og
> det ville også gøre det uoverskueligt.

Det gør MS OE da, i hvert fald henter den de nye headere, når du åbner gruppefilen, og derudover henter den de tråde du følger, når
den kigger efter post (og du er i en NG)

--
Ole S