IWILL PllLS
Fra : enn

Dato : 09-04-02 22:17

Jeg har et spørgsmål til jer guroer.

Jeg har et nyt IWILL PllLS motherboard (aldrig brugt) jeg ved imidlertid
ikke hvor hurtig en processor jeg kan smide på det - på nettet har jeg
fundet ud af at det i hvert fald kan klare en (antik) P2 333 MHZ - men hvad
er den hurtigste processor et sådant kort kan klare? og kan man kun sætte
"slot 1 " procesorer i?

På forhånd tak for hjælpen

Fra : [5250] Jens

Dato : 10-04-02 11:53

enn wrote:
> [...]
> er den hurtigste processor et sådant kort kan klare? og kan man kun sætte

Det har LX chipset, så 100 MHz FSB er udelukket.
Med en slot1-socket370 adapter kan du sætte en Celeron 766 i.
Dette er dog en FC-PGA cpu, så adapteren skal understøtte den slags.
Hvis du sætter FSB til 75 MHz, vil den køre 863 MHz.
Spændingen til den skal være ca. 1,7 Volt, check om boardet kan levere
den spænding, 1,8 Volt er også ok.
2,0 Volt er for meget.
datatel.dk har en adapter til 99,-