Nyt mobo til Celeron 1300MHz "Tualatin"
Fra : ArJo

Dato : 09-04-02 14:01

Hej
Min kollega har set sig varm på overstående CPU (se subject). Spurgte mig
hvilket mobo han skulle købe. Men jeg er pt. ikke lige inde i hvad der er
hot or not. Har I nogle gode foreslag og erfaringer???
Det skulle gerne være jumper-fri og nemt og stabilt at overclocker. Og
til SD-Ram eller combo SD/DDR.

pft & mvh
ArJo

Fra : sfink

Dato : 09-04-02 14:41

On Tue, 9 Apr 2002 15:01:00 +0200, ArJo <not@2.know> wrote:

> [...]
>hot or not. Har I nogle gode foreslag og erfaringer???
>Det skulle gerne være jumper-fri og nemt og stabilt at overclocker. Og

Soltek sl65-kv2t er noget af det bedste til OC og billigste, 780 kr.
Det er til sdram.

Kig på www.overclockers.com i CPU-database.

Hvis målet er at køre fsb 133 eller mere (150 ?) er celeron 1300 et
dårligt valg, da 13x133,33=1733, altså for højt at gå. De cpu'er er jo
multiplier-låste, og seriens cpu'er har omtrent samme potentiale, ca.
1500 MHz eller over 1600 med ekstrem luftkøling. Da 1500/133=11,3 er
det optimale en cpu med 11x multiplier. Det anbefales altså at satse
på tualatin celeron 1000 eller 1100.

mvh

John