Flere spørgsmål....
Fra : Silverflame

Dato : 01-02-01 17:18

Hej igen... igen...

Nå, sommerfuglecichlider er yt.... Kribensis in! Har lige læst lidt
litteratur om begge og er blevet helt vild med Kribensis.
Jeg kunne godt tænke mig at indrette cichlide akvariet som sivskov med
bambus og bl.a. Vallisneria. Nu er spørgsmålet så: Det er jo ikke ligefrem
den korrekte biotop for Kribs, men har de noget imod sådan en indretning?
Altså sålænge jeg stadig holder fri bund- og svømmeplads.... Det må da yde
god beskyttelse for jagede fisk og yngel!?
Og hvad kan man holde sammen med dem? Eller bør de gå i fred? Akvariet er
ikke så frygteligt stort... (80l.)

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-02-01 01:51

Silverflame <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en
> [...]
> god beskyttelse for jagede fisk og yngel!?
> Og hvad kan man holde sammen med dem? Eller bør de gå i fred? Akvariet er

Du skal ikke så kategorisk afvise at de ikke kan leve et sådan sted i
naturen,
da de har et ret stort udbredelses område. Det ville da ikke være
usandsynligt at der ikke
et eller andet sted skulle være et lavvandet sted, hvor der kan vokse
noget siv.
Du skal blot være opmærksom på at bambus er forgængeligt, og vil rådne
efter noget tid,
og da akvariet ikke er så stort, kan det hurtigt gå galt.
Hvis du vil have unger af dem, skal du sørge for at de har mulighed for
at lave en hule,
enten at de selv graver en eller at du laver noget "element bygeri" til
dem, en halv kokosnød.

Jeg tor at du står dig bedst med at holde dem alene, på grund af akvariet
ringe størrelse.

Carsten

Fra : Kim Petersen

Dato : 02-02-01 03:31

Er det ikke sådan at de trives bedst med mørk bund, og lidt halvmørke ?

Måske er det mig der husker forkert...

HYG