10m eller ej?
Fra : Tobias Toft

Dato : 01-02-01 16:45

Hej,
Ok, nu har jeg spurgt TeleDanmark hvad jeg kan gøre for at tilslutte et ISDN
modem (standard Diva'en) til NT-boksen med en ledning som er mere end 10
meter lang, og teledanmarks web-service siger at det kan jeg godt, hvis jeg
tilslutter en 3-stiks dåse, og derefter den lange ledning (som godt må være
et krydset netkabel).

Men, det siger de i Telebutikken at det kan jeg IKKE, da 3-stiks dåsen ikke
er en forstærker.

Hvad skal jeg tro på, og hvad kan jeg gøre ved mit problem?

Mvh
Tobias Toft

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-02-01 18:30

Tobias Toft skrev:

>Hvad skal jeg tro på, og hvad kan jeg gøre ved mit problem?

Monter den lange ledning uden krumspring. Tænk hvis det virker?
Og hvad har du at tabe ved at forsøge?

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min

Fra : Tobias Toft

Dato : 05-02-01 10:17

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Monter den lange ledning uden krumspring. Tænk hvis det virker?
> Og hvad har du at tabe ved at forsøge?

Det har jeg prøvet, det virker ikke.

Fra : Commander Keen

Dato : 01-02-01 20:01

http://w1.857.telia.com/~u85704001/docs/isdn22se.html

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-02-01 20:25

hej Tobias

> Men, det siger de i Telebutikken at det kan jeg IKKE, da 3-stiks dåsen
ikke
> er en forstærker.

Det er nok fordi, de kun garantere, at det virker..

> Hvad skal jeg tro på, og hvad kan jeg gøre ved mit problem?

Jeg har faktisk lige prøvet herhjemme... Vi har lavet en fastindstalleret
netværk og ISDN,, men det har ikke lige virket,, så jeg lavede,, et meget
langt netværkskabel,,, ca. 40 meter,.,,, og det virkede fint på ISDN´en,,,
og den blev sat til 3-stik dåsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-02-01 21:14

> Ok, nu har jeg spurgt TeleDanmark hvad jeg kan gøre for at tilslutte et
ISDN
> modem (standard Diva'en) til NT-boksen med en ledning som er mere end 10
> meter lang

NTBOKS - netkabel(max 200 m) - 3-STIKDÅSE

Ovenstående fungerer både teoretisk og praktisk

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Tobias Toft

Dato : 05-02-01 10:18

Må det så også godt være et krydset (twisted eller hvad man nu siger)
netkabel?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 05-02-01 13:09

> Må det så også godt være et krydset (twisted eller hvad man nu siger)
> netkabel?

Det er ikke godt, men i princippet vil det virke hvis det er det eneste
kabel i setup'et

Fra : Peter A J

Dato : 05-02-01 22:23

On Thu, 01 Feb 2001 15:45:09 GMT, "Tobias Toft" <tobias@tt-media.com>
wrote:

Jeg kører 20 meter ,i et standart netværkskabel (UTP cat 5), sammen
med netværk, uden problemer af nogen art!

Peter