Tak fra Jeannette Svensson/asko ;-)
Fra : Jeannette Svensson

Dato : 09-04-02 12:18

Hej med jer alle

Jeg synes det var nemmere at skrive en ny tråd, end at bevare alle de
enkelte indlæg, og sorry jeg ikke har haft mulighed for det før!

Tak for de meget rosende og flotte ord nogle af jer kommer med om min
hund og mig, må sige at jeg jo sidder ydmygt rødmer, er glad for at
nogen her har set asko i arbejde, og ved at det jeg siger ikke bare er
teori, men faktisk kan bruges i den virkelige verden...og jeg er også
glad for at nogle har set mig og asko undervejs i denne lære proces og
ved at han ikke har været så nem at arbejde med, selvom det nu ser ud
som at det er verdens nemmeste at gøre...

At vi har forskellige meninger er jo kun rart i denne verden, ellers
ville alt jo være så trist, men det der gør mig mere trist er at man
har travlt med at komme med alle mulige angreb og undskyldninger for
ikke at bruge eller bare PRØVE nogle af de mange gode forslag som rent
faktisk kunne hjælpe ejeren til at hjælpe deres hund måske til en
større forståelse for hinanden, eneste der taber er jo bare hunden...

Mht hvilke bøger der er gode at læse i vedr. lederskab og adfærd, kan
jeg sige at de bøger som Lars Kr. Nielsen henviser til i tidligere
tråd har jeg læst og taget det til mig jeg ku' bruge, for ingen hund
er jo ens...men jeg har kopieret fra hans indlæg - håber det er ok,
lars, godt indlæg iøvrigt!

; De "tunge drenge" udi grundlæggende hundeadfærd er nok sådan nogle
som:
- Eberhard Trumler (dus med din hund 1 + 2 kan absolut anbefales)
- Konrad Lorenz (jeg har ikke lige nogle titler, da det er længe siden
jeg
har læst noget med ham)

De lidt nyere kunne være (i tilfældig orden):
- Anders Hallgren
- Lars Fält
- Sven og Gunvor Järverud
- Turid Rugass
- Gwen Bailey
- Roger Abrantes
- Irene Jarnved
- Karen Pryer
- Dorrit Feddersen-Petersens
- Maria Hansson

Og den seneste "Tal hundsk" og er skrevet af Stanley Coren er også
brugbar, men nok for viderekomne...

Alle disse er noget i dem der er brugbart, men husk som nævnt at alle
hunde jo ikke er ens og derved er der jo ikke en facit der duer til
alle...og man kunne starte med at låne bøgerne på bibloiteket så man
ikke køber sig fattig og derved udsse dig nogle bøger man mener at
kunne bruge...

Håber at I kan bruge noget af dette og hjælpe jeres hunde videre til
jeres mål, og I kan lære at forstå og læse jeres små vidundere, så I
kan opnå fuld effekt og forståelse for hinanden!

Endnu en gang tak for jeres mange reaktioner på de ting der er skrevet
vedr. lederskab og hundestørrelser - vi skal jo huske at vi lærer hele
livet og forhåbentlig er man modtagelig for lidt viden ind i mellem
selv om man måske ikke er det på et givent tidspunkt...så der er da
håb endnu for de der mener at fysisk styrke er alt i denne verden
- og jeg ved at jeg kan irritere en del med mine meninger og når nogle
ser min hund live, så KAN det virke edder irriterende at hunden sgu'
lystrer selv det mindste...til de af jer der igen har set/kender mig ,
ved I at det har været hårdt arbejde....så nemt er det ikke men MULIGT
er det at styre hunden med bare en smule lederskab, ligegyldig
størrelse, og der er IKKE for at starte diskussionen igen, bare for at
afslutte, da jeg ikke har haft den mulighed før!

Mange hilsener,tak og smil fra

Jeannette Svensson/asko

Fra : Mari

Dato : 09-04-02 19:25

"Jeannette Svensson" <asko1@ofir.dk> skrev i en meddelelse news:f9242a90.0204090317.f789389@posting.google.com...
> [...]
> lystrer selv det mindste...til de af jer der igen har set/kender mig ,
> ved I at det har været hårdt arbejde....så nemt er det ikke men MULIGT

Ja, Jeanette - jeg ved at det har været hårdt arbejde - det
har det været for dig - og også for mig og andre, der dyrker
hundesport med vores hunde.
Jeg glæder mig meget over, at du har bevaret din grundholdning,
at alt arbejde med hunde sker - på hundens præmisser.

Mht. irritation, Jeanette...... det er da irriterende med disse bedrevidende,
der har været dér, hvor de andre endnu ikke er nået til - og måske
aldrig når til. ) .......... show off..... ik' sandt.....

Men...... som du siger........ det er jo ikke kommet ad een gang,
men ingen tvivl om at alle kan gøre det, når de forstår at kommunikere
rent.......

Mh - DKAGCH/SPCH '96

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 10-04-02 08:51

> [...]
> - Eberhard Trumler (dus med din hund 1 + 2 kan absolut anbefales)
> - Konrad Lorenz (jeg har ikke lige nogle titler, da det er længe

God bogliste du der har kopieret .. og godt du fik Stanley Coren med

Har selv været meget interesseret i Konrad Lorenz , men det ligger
flere år tilbage .. og mener måske nok at hans bøger nu er "forældede"

Og så lige til jeres orientering .. man kan hos forlaget Tro-fast v.
Dorte Bhutho købe flere af
Anders Hallgrens bøger i ny revideret udgave .. samt købe flere gode
hundebøger ...

Bøgerne kan bestilles på e-mailadr. Trofast@post.tele.dk og Dorte har
flg. hjemmesideadr. hvor man bl.a. kan se hvilke bøger hun pt. har
http://home13.inet.tele.dk/Trofast/

Morgensmil fra Ami

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 11-04-02 06:37

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<a90r4r$at4$1@tux.netsite.dk>...
> [...]
>
> Bøgerne kan bestilles på e-mailadr. Trofast@post.tele.dk og Dorte har
> flg. hjemmesideadr. hvor man bl.a. kan se hvilke bøger hun pt. har

Hej Ami

Det er rigtigt at Konrad Lorenz er forældet, men da der jo ikke findes
så stort et udvalg, er det jo et sted at starte for eventuelle nye der
vil lære mere, og det kunne jo gi' ideer til at videreudvikle sig selv
og sin hund... jeg startede også selv med en stor interesse i hans
bøger, for flere år tilbage

Det hele handler jo bare om at få folk til at læse og derved give
ideer til at give videre til deres hunde,der er jo ingen hund der er
ens, så man må ha' mange muligheder åbne og se hvad der virker på ens
hund...

Mange hilsener fra

Jeannette Svensson/asko