Bærbar kassettebåndafspiller til 3-4
Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 09-04-02 11:20

Hej.
Mit barnebarn på 3 har brug for en solid båndafspiller, UDEN optageknap.
Altså IKKE en båndoptager men netop en båndafspiller. Den skal have en
solid bøjle med høre / øre klapper. Og gerne en mekanisme, så lyden kan
indstilles til ikke at smadre trommehinderne. Jeg har købt modellen
Music Time, der er grøn og lilla, men jeg regner med, at den snart går i
stykker. Jeg glæder mig til at høre, om ikke der findes en bedre model
til salg her i Danmark.
Venlig hilsen
Bente Holm Nielsen

Fra : Anja

Dato : 09-04-02 13:10

Hej

Vi har været meget glade for Fisher Price. Det lykkedes min søn at ødelægge
en men dengang (5 år siden) var der evighedsgaranti så den blev bare byttet
til en ny.
anja

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 09-04-02 14:14

Hej Anja. Fisher Price er både en båndoptager og en båndafspiller.
Problemet er, at når barnet trykker på optageknappen, så slettes bidder
af båndet. Det er jo ikke så godt for eventyrbånd.
Hilsen
Bente

Fra : Henriette Arup Veltz~

Dato : 09-04-02 14:35

Hej Bente

Hvis det er bånd der er købt indspillede burde de ikke kunne slettes da der
så altid er pillet de to små udskårede plasticfirkanter på båndets øverste
kant ud - ellers må der være sket en fejl.
Er det bånd I selv har indspillet, kan I bare pille disse to plastic"tapper"
ud og båndet kan ikke længere overspilles. Vil man senere overspille kan
hullerne "lappes" med tape.

Jeg ved altså ikke hvad disse firkanter hedder officielt, men kig på båndets
øverste kant og jeg håber du ved hvad jeg taler om.

I øvrigt tror jeg nærmest ikke det er muligt at købe en båndafspiller uden
optagefunktion i.

Venligst Henriette

Fra : Henriette Arup Veltz~

Dato : 09-04-02 14:37

Øh jo det er det - så lige at vi selv har en.

Den er fra FDB (fik den til en juletræsfest, men mon ikke f.eks. Kvickly
forhandler den ) og ganske uden optageknap. Er af mærket Jeepep så vidt jeg
kan se. Derudover står der "Kids way" på den og "sing-a-long" og den er i
glade rød-blå-gul farver.

Fra : Bente Holm Nielsen

Dato : 09-04-02 15:06

Hej Henriette.
Det bliver nok løsningen med at fjerne firkanterne i hjørnerne af
båndene. 1) Jeepep er ikke et ord, Google kan finde noget på. 2) Jeg har
talt i telefon med både FDB og Kvickly nu, og der bliver sagt, at den
afspiller, I har, ikke pt findes i sortimentet. Tak for dit svar.
Venlig hilsen
Bente