MS Windows
briani 27239
COM Porte under Windows 2000 / XP
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 09-04-02 11:43

Hej

Jeg har to maskiner, som mht. hardware er temmelig forskellige.
Den ene er Intel baseret og den anden AMD baseret.

På Intel kører jeg Windows 2000 prof., og på AMD kører jeg Windows XP
Prof.

Det eneste, som er identisk på begge maskiner (sådan hvad jeg lige kan
komme på) er:

HARDWARE
- IOmega ZIP 250 Internt ATAPI drev.

SOFTWARE:
- Her er nogle sammenfald, men ikke mange. Primært sammenfald i Borland
Delphi.

På disse to maskiner vil jeg gerne kommunikere med en håndterminal, som
kører serielt.
På begge maskiner, får jeg af den medfølgende software at vide, at PORTEN
ER ÅBEN.
Det samme gør sig gældende mht. softwaren til min NOKIA telefon.

Så har jeg adgang til en 3 maskine, som er intel baseret, og har næsten
det samme software installeret på som min egen intel baserede maskine
(dog ikke IOMega drevet). Denne maskine kører Windows 2000, og herpå kan
jeg godt få softwaren til at kommunikere.

Jeg er efterhånden nået til den konklusion, at det må være mine to
maskiner, som på et punkt hart fået installeret noget software, som har
ødelagt denne kommunikation (eller beslægger komm.).

Jeg vil nu gerne se, om jeg kan lokalisere denne software som er
skyldneren, men ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter.

Jeg har prøvet at bruge MSConfig, til at disable nogle programmer, som
jeg kunne havde mistænkt for at gøre det, men endnu ikke haft held med at
få det til at virke.

Jeg skal nok også lige sige, at jeg godt kan få et serielt modem til at
kommunikere med mine COM porte !

Er der nogen der har nogle gode idéer eller nogle NG, hvor jeg ellers kan
spørge ?

Michael

--
Best Regards / Med venlig hilsen