Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papir til Canon S800/S900
Fra : Peter

Dato : 09-04-02 09:02

Er der nogen der har erfaringer med hvilket papir som giver gode resultater
med ovenstående printer.

Jeg har selv forsøgt med Kodak (Glossy & Ultra Glossy), samt HP´s Premium
photo paper men har ikke opnået et fornuftigt resultat.

Hvis man sætter printeren op til "Plain paper" med ovenstående papir
"skrider" farverne og detaljerne udviskes. Sættes printeren derimod op til
en eller anden form for fotopapir lægges der mere blæk på end papiret kan
absorbere, hvorfor blækket tørrer op i små klatter (farverne bliver dog
rigtige).

Det eneste som jeg har opnået perfekte resultat med er Canons eget fotopapir
(PR-101), men det har jeg endnu ikke kunne opdrive i Kbh.´s området. Mange
butikker forhandler printerne, men tager ikke papiret hjem.

Mvh.

Peter

Fra : Martin Franch

Dato : 09-04-02 12:12

Hej - du kan købe Canons papir hos Vesterbros kontorforsyning på
Vesterbrogade. Jeg har heller ikke fundet andre papirer det er lige så gode.

Mvh Martin Franch

Fra : Michael Hansen

Dato : 10-04-02 16:26

Hej.
Jeg har også prøvet at eksperimentere med forskellige mærker papir.
Min printer er dog en Canon bjc8200-photo. Min erfaring er at hvis man
skal have rigtig god kvalitet så kommer man ikke uden om PR-101 fra
Canon. Jeg har lige købt 3 pk. i El giganten (pris 99kr.)
Mvh Michael

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 11-04-02 17:28

"Peter" <snowman@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaringer med hvilket papir som giver gode
resultater
> med ovenstående printer.

Jeg bruger TDK PRO quality Photo Inkjet Paper, Heavy Weight 264 g/m2 Glossy
50 a4 ark til 348,00.

Man kan hverken se eller føle forskel på et analog- eller eget printet
foto - S800 printer

Mvh
Henrik

Fra : Peter Enger

Dato : 11-04-02 22:39

Er det bedre end Canons papir, for det er jo dyrere pr. side en det
originale PR-101.

Mvh.

Peter

Fra : Martin Franch

Dato : 11-04-02 23:41

Hej - jeg mener jeg giver omkring 100 kr for 10 stk A4 Canon 101 pro papirer
hos Vesterbros kontorforsyning. De siger, at papiret ikke kan skaffes i
større mængder end i 10 stk´s pakninger. Så hvis du køber billigere end 350
kr for 50 stk så vil jeg meget gerne vide hvor du køber det...
Mvh Martin Franch

Fra : Jørgen Angel

Dato : 13-04-02 15:16

Peter <snowman@mail.dk> wrote:

> Det eneste som jeg har opnået perfekte resultat med er Canons eget fotopapir
> (PR-101), men det har jeg endnu ikke kunne opdrive i Kbh.´s området.

PR-101 er det bedste. Du kan få det hos Kontor Partner i Grønnegade
(eller i deres specialafd. om hjørnet. Sikkert også i deres andre
afdelinger - ellers skaffer de det fra hovedafd.
Jeg har også set det hos ComputerCity.
Begge steder var prisen 119,- inkl. moms for en en pakke med 15 stk.

Med venlig hilsen

Jørgen Angel

Fra : Peter Enger

Dato : 13-04-02 19:35

Tak for alle svarene - det har gjort det en del nemmere at komme videre.

Jeg har haft fat i Vesterbros kontorforsyning og de skal have 126 kr. for 15
ark. (PR-101). Det er forholdsvis dyrt for i El Giganten kan man få det til
99 kr. De er også billige med blækpatronerne - 89 kr. stk. uanset farve.

Det er itv. det billigste jeg har set.

Mvh.

Peter

Fra : Whistler

Dato : 14-04-02 06:40

> [...]
15
> ark. (PR-101). Det er forholdsvis dyrt for i El Giganten kan man få det

Kunne det så ikke betale sig at udskifte printeren?
Min HP kører fint med Kodak Premium som jo ved storindkøb kan fåes til under
1/3 af PR101.

Fra : Peter Enger

Dato : 14-04-02 08:53

He he - faktisk så har jeg lige udskiftet min HP med denne her Canon S900.

De to primære årsager var:

HP´s urimelige priser på deres patroner. Canon printeren kører med 6
seperate patroner så man kan udskifte den der løber tør, i stedet for at
udskifte hele farvepatronen. Hver patron koster 89 kr. og selv når man
lægger tallene sammen kommer du ikke op på en HP farvepatrons pris.

Printerens udskriftskvalitet. Når printeren udskriver på PR-101 kan intet
slå den. At sammenligne en HP som skriver ud på Kodak Premium med en Canon
S900 som skriver ud på PR-101 er useriøst da resultaterne ligger milevidt
fra hinanden. Hvis man skal sammenligne skal HP´en udskrive på HP´s
fotopapir og det koster omkring 150 kr. for 20 ark.

Mvh.

Peter

Fra : Whistler

Dato : 14-04-02 10:02

> [...]
> udskifte hele farvepatronen. Hver patron koster 89 kr. og selv når man
> lægger tallene sammen kommer du ikke op på en HP farvepatrons pris.

Konceptet med seperate patroner synes smart, men de Canon printere jeg har
set har altid været dårligere end tilsvarende HP.
Jeg har lige købt en patron til min HP990 - den kostede 385 kr.
Den koster ca. 4,75 i blæk for en fuld fotoside. Det kan du sikkert gøre ca.
2,- kr. billigere, men betaler til gengæld 4,50 mere pr. ark papir.

> Printerens udskriftskvalitet. Når printeren udskriver på PR-101 kan intet
> slå den.

Klart! Du har selvfølgelig verdens bedste printer.

> [...]
> ligger milevidt fra hinanden. Hvis man skal sammenligne skal HP´en ud-
> skrive på HP´s fotopapir og det koster omkring 150 kr. for 20 ark.

Jeg har sammenlignet HP's dyreste med Kodak Premium på min HP990. Der er
ikke den store forskel.
Hvad var det for en HP du havde - det lyder som et gammelt hakkebrædt?

Fra : Peter Enger

Dato : 14-04-02 11:56

--- klip -----
> Klart! Du har selvfølgelig verdens bedste printer.

Naaaa - det er jeg nu ikke sikker på selvom den som regel klarer sig rigtigt
godt i diverse test´s. Du kan evt. kikke i Tænk & Test Q4 2001.

> Jeg har sammenlignet HP's dyreste med Kodak Premium på min HP990. Der er
> ikke den store forskel.
> Hvad var det for en HP du havde - det lyder som et gammelt hakkebrædt?

Min egen printer var et gammelt hakkebrædt, men den jeg bruger som reference
er en HP1220CSE

Mvh.

Peter

Fra : Whistler

Dato : 14-04-02 12:12

> Naaaa - det er jeg nu ikke sikker på selvom den som regel klarer sig
rigtigt
> godt i diverse test´s. Du kan evt. kikke i Tænk & Test Q4 2001.

Kan desværre ikke ses online uden adgangskode.
Jeg læste en test af fire 1000,- kr. printere i et computerblad hvor HP920
vandt over Canon ???. Jeg ved godt, at det ikke helt er det samme.

> Min egen printer var et gammelt hakkebrædt, men den jeg bruger som
> reference er en HP1220CSE

Den burde da være i orden (samme spec. som min 990'er).

Vi kunne jo lave vores egen lille test?
Altså finde en uvildig bedømmer her i gruppen som mail'er os et velegnet
digitalt billede. Vi printer så billedet ud i f.eks. 13x18 og sende det til
bedømmeren.
Så kunne vi få en idé om hvor meget din super Canon på guldpapiret klarer
sig bedre end min skod HP på Kodak lokumspapiret. :)

Fra : Martin Franch

Dato : 15-04-02 16:28

Hej - jeg har været hos El Giganten på Nørrebrogade og dér har de ikke
patroner til S800/900. Hvor ligger butikken hvor du har set dem ?

Fra : Peter Enger

Dato : 15-04-02 19:23

Det var den som ligger ude på Roskildevej - umiddelbart op af en Bauhaus.

Mvh.

Peter