MS Windows
briani 27239
Langsom luk/genstart i XP !
Fra : Peter Møller

Dato : 08-04-02 23:10

Hej gruppe !

Efter at have opgraderet til Win XP er min "putter" meget lang tid om at
lukke eller genstarte. Fra det øjeblik jeg beder den om en af delene, - går
der ca. 15 sekunder før den udfører jobbet, - og det er "pisseirriterende"
at vente på. Jeg har læst her i gruppen om mange der har problemet med at
den slet ikke vil lukke, - det vil min dog godt, så det er ikke problemet.
Er der nogen steder man kan "stille" på tiden inden XP lukker eller
genstarter ? , eller er man nødt til at leve med det, (selv om det er
svært) - før kørte jeg Win ME, - og den udførte kommandoen med det samme, -
og det vil jeg jo også gerne have XP til

Håber en af jer har et godt trick.

Mvh.
Peter Møller

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 08-04-02 23:16

> Håber en af jer har et godt trick.

Prøv at kigge lidt på www.tweakxp.com der står vist nok noget.
Du kan også prøve med det program der hedder bootvis.
Venligst
Larsen

Fra : Madsen

Dato : 09-04-02 00:23

Peter Møller skrev:

> [...]
> at lukke eller genstarte. Fra det øjeblik jeg beder den om en af
> delene, - går der ca. 15 sekunder før den udfører jobbet, - og det er

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men efter jeg installerede
Norton Personal Firewall synes jeg at nedluknings- eller genstartstiden
er blevet væsentlig forlænget i Win2000 og XP. Jeg vil tro at der er
kommet en 8-10 sec. oven i tiden, men jeg må indrømme at det ikke gør
mig det helt store.
Hvis du har et produkt fra Norton så prøv evt. at koble det fra
midlertidigt og se om det forkorter tiden. Det kan selvfølgelig også
være andre kørende programmer du har installeret som er længe om at
lukke ned.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 09-04-02 11:11

"Peter Møller" <fam-moller@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
går
> der ca. 15 sekunder før den udfører jobbet, - og det er "pisseirriterende"

Ved ikke om dette hjælper, men du kan gøre forsøget:

Windows XP has an actual shutdown command that can be launched from a
command prompt - and which, therefore, also can be launched from a shortcut.
To see all available options for this command, click Start, click Run, and
type:

SHUTDOWN /?

This command starts a 30-second countdown for a shutdown or restart, which
permits you to abort it (with a shutdown -a command). It you want the
command to execute, use the -t flag, which lets you set the time lapse in
seconds. The examples below use a 1-second delay.

For a shortcut to RESTART Windows XP:
SHUTDOWN -r -t 01

For a shortcut to SHUT DOWN Windows XP:
SHUTDOWN -s -t 01

Kilde: http://www.aumha.org/a/shtrstrtz.htm

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Peter Møller

Dato : 09-04-02 21:52

Tusind tak for alle svarene.
Det kunne bruges alt sammen. Efter at ha' disablet Norton Antivirus kunne
jeg ganske rigtigt se, at det gik noget hurtigere, - og linket til at lave
en genvej til "quick-genstart" lyder spændende - bliver strakt afprøvet !

Endnu en gang tak !