/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Ekko på linien...
Fra : Christian Sørensen


Dato : 08-04-02 23:06

Hejsa Alle

Efter skift til Telmore, døjer både min kæreste og jeg med temmeligt
voldsomt ekko i vores mobilos'er (en Alcatel 501 og en Siemens M35i). Før
(med Orange og med Tele2) har der ikke været nogen problemer.

Er der andre, der har erfaringer med dette - og evt. en opskrift på, hvordan
(om muligt) man kan få det til at gå væk??

Mvh.
Christian



 
 
Thomas-Jensen (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas-Jensen


Dato : 08-04-02 23:16

Uden at kende telefonerne nærmere kunne det evt. være at Telmore/TDC kun har
dækning på det galme GSM900 net i jeres område, hvor Orange hovedsagenligt
benytter det nyere GSM1800 net. Der er væsentlig forskel på lydkvaliteten.

Mvh
Thomas
tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk



JMo. (09-04-2002)
Kommentar
Fra : JMo.


Dato : 09-04-02 08:21

On Tue, 9 Apr 2002 00:16:12 +0200, "Thomas-Jensen"
<tkjSSLLEETT@tdc-broadband.dk> wrote:

>Uden at kende telefonerne nærmere kunne det evt. være at Telmore/TDC kun har
>dækning på det galme GSM900 net i jeres område, hvor Orange hovedsagenligt
>benytter det nyere GSM1800 net. Der er væsentlig forskel på lydkvaliteten.

Ikke væsentlig forskel... Det er mere et spørgsmål om EFR er slået til
eller fra.

Tag et kig på signalstyrken. Er den i bund?? Så prøv om ikke det
bliver bedre efterhånden som signalet er kraftigere.

Ekko-problemer kan ofte også skyldes problemer med
ekko-undertrykkelsen i den pgl. celle. Prøv at slå celle-info til (så
kan I se cellens navn), og ring til TDC Mobil og hør om ikke de lige
gider ta' et kig på den pgl. celle.

Desuden har jeg faktisk engang (dengang jeg arbejdede i butik) haft en
telefon (B 738) til rep. med defekt kredsløb på 900-delen. Dvs. når
man var langt fra masten, og havde dårligt 900-signal og ikke noget
1800 signal led den kraftigt af ekko, under alle andre omstændigheder
var den ok. Teleservice kunne naturligvis ikke umiddelbart finde
fejlen, da de altid testede lydkvaliteten med OK signal. (og det var
jo ikke selve signalmodtagelsen der var noget galt med)
Men det er jo nok ikke problemet i jeres tilfælde...



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408912
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste