Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon A-1 "serviceeftersyn"
Fra : Peter A. Jensen

Dato : 01-02-01 13:59

Hej,

Jeg har arvet et Canon A-1 kamera. Generelt ser det velholdt, men det har
ikke været i brug i mange (10+) år, og på trods af at jeg har gjort det mest
elementære - at skifte batteriet ud - så kan jeg stadig ikke få det til at
fungere.

Hvor skal man gå hen for at få lavet "service" på et "gammelt" kamera som
dette?

/Peter

Fra : Fotografering.org

Dato : 01-02-01 18:18

> [...]
> fungere.
> Hvor skal man gå hen for at få lavet "service" på et "gammelt" kamera som

Canon's danske distributør har eget værksted, som helt sikkert kan lave
kameraet. Det kan dog godt blive dyrt, og det er derfor ikke sikkert at det
kan betale sig.
Bare det at få et tilbud på reparationen er langt fra gratis.

Mvh:
Finn / Fotografering.org

Fra : Henrik

Dato : 01-02-01 18:34

Peter A. Jensen <removethisandtheunderscore_peterajensen@hotmail.com> skrev
i en nyhedsmeddelelse:3a795da6$0$3199$73beb97d@news.dk.uu.net...
> [...]
> fungere.
>
> Hvor skal man gå hen for at få lavet "service" på et "gammelt" kamera som

Hej Peter

Gå til din fotohandler som sender det til P.W.Service (Canon / Minolta
værksted).
Det er ikke billigt, men jeg mener ikke du finder andre i Danmark.

Mvh.
Henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 02-02-01 09:49

Peter A. Jensen skrev...
> [...]
at
> fungere.
>
> Hvor skal man gå hen for at få lavet "service" på et "gammelt" kamera

Canon (Princo) laver antagelig stadig service på A-1'eren.
Men inden du indleverer den prøv at rense kontaktpunkterne i
batteriholderen, slib evt. fjedrene med fint sandpapir og aftør selve
batteriet grundigt på polerne. Det kan gøre underværker...
Peter
psch[AT]mail.dk

Fra : P.K.

Dato : 06-02-01 13:50

"Peter A. Jensen" wrote:

> [...]
> fungere.
>
> Hvor skal man gå hen for at få lavet "service" på et "gammelt" kamera som

Jeg hadde tidligere et Canon A1 som jeg kjøpte nytt rundt 1980. For 2-3 år siden
begynte det å bli en del feil med elektronikken, og jeg undersøkte da
mulighetene for å få det reparert. Jeg fant ut at dette fort kunne bli like dyrt
som å kjøpe et nytt kamera, og siden A1 ikke har/hadde noen spesiell
samlerverdi, kjøpte jeg et nytt Canon EOS 300.

P.K.