MS Windows
briani 27239
Problemer med fax og Win XP
Fra : NBP

Dato : 08-04-02 20:44

Hej

Er der mon nogen der kan hjælpe.

Jeg har netop - efter megen møje og besvær - fået min maskine op at køre på
XP. Det er slet ikke så ringe endda, men jeg kan ikke få det indbyggede fax
program til at virke.

Mit modem er et Lasat 1280i a/b men det installeres som 1280I Isdn PnP.
Måske har det ingen betydning.

Situationen er blot at jeg ikke kan modtage fax. Modemet ringer godt nok og
lamperne blinker lystigt; men så går programmet ned med en besked om at der
er sket en fejl!

Modemet hænger direkte på en ISDN linie, og i mit gamle fax program RVS-COM
skulle man markere hvis dette var tilfældet, idet programmet skulle have et
analog signal. Programmet RVS-COM kunne på en eller anden måde konvertere
det digitale signal til et analogt.

Jeg synes ikke jeg kan finde den samme option i XP.

Er der nogen der har gode ideer til hvordan jeg kommer videre?

På forhånd tusind tak for hjælpen

/Niels