Hvordan kontrollerer jeg min strømforsynin~
Fra : Bo Dalberg

Dato : 08-04-02 21:17

Hej NG

Jeg har en 'død' PC, hvor jeg har mistanke til strømforsyningen. Det er en
250W ATX strømforsyning.

Har checket sikring - og målt 230V på indgangen af strømforsyningsprintet.
Kan ikke måle nogen spænding på udgangen - hverken på 'main power conector'
eller 'aux power connector'. Blæseren står også helt stille...

Bør man ikke kunne måle 3.3, 5 og +/-12 V på stikene - selvom
strømforsyningen ikke er tilsluttet bundkortet? Eller hvad skal der til for
at 'tænde' en ATX strømforsyning, så man kan måle på udgangen?

Mvh. Bo

Fra : \(7000\)Lars

Dato : 08-04-02 21:52

du skal forbinde den grønne (4ben) med en sort (6ben) Mvh Lars

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 08-04-02 21:52

> [...]

conector'
> eller 'aux power connector'. Blæseren står også helt stille...

Forbind med et stykke ledning PS_ON# benet (typisk den grønne) til 0V(en
af de sorte ledninger). Tænd nu for strømforsyningen - ikke på
computerens front, men bag på strømforsyningen eller på stikkontakten.
Hvis blæseren i strømforsyningen ikke starter, er strømforsyninegn
defekt.

mvh
Peter

Fra : Bo Dalberg

Dato : 08-04-02 22:31

Tak for hjælpen - den er defekt

/Bo

Fra : wheeeeeeee

Dato : 09-04-02 10:10

> Tak for hjælpen - den er defekt
>
> /Bo

Er det ikke gode nyheder? Problemet identificeret. Og en løsning koster et
kun par hundrede kr.

Fra : Gustav Gerstrøm

Dato : 09-04-02 16:27

Hej Bo
Den ledning i MB stikket der hedder PS-ON skal forbindes med en sort
stelledning
der er som regel et diagram på PSUen eller i manualen til MBet.
MVH Gustav