3com netkort ?
Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-04-02 20:30

Soltek SL-75KAV + 3COM 3c905.

Der kommer motherboardresource problemer,
samt netkortdriveren vil ikke installeres..

Hvad er galt =?

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-02 20:34

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse
> Soltek SL-75KAV + 3COM 3c905.
>
> Der kommer motherboardresource problemer,
> samt netkortdriveren vil ikke installeres..
>
> Hvad er galt =?

Flere data på bordet. Hvad konflikter den med?
Jeg har selvsamme 2 komponenter i min maskine uden problemer.

/Chr

Fra : Karsten Olesen

Dato : 08-04-02 21:04

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse

> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Flere data på bordet. Hvad konflikter den med?
> Jeg har selvsamme 2 komponenter i min maskine uden problemer.

***************

Du kører ikke Win 98se ???

Det er kun dêr fejlen opstår, men fjernes
netkortet er alt normalt.

Alle pci-slotte afprøvet samme resultat.

Bruger nu Eten netkort istedet..;o/

MVH

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 08-04-02 22:34

> Du kører ikke Win 98se ???
>
> Det er kun dêr fejlen opstår, men fjernes
> netkortet er alt normalt.
>
> Alle pci-slotte afprøvet samme resultat.

Jeg har selv sådan et netkort i maskinen... Og jeg har en erindring om
dengang jeg installerede Win98SE første gang havde jeg et lign. problem som
jeg først fandt løsningen på da jeg læste -hos 3com - af den driver der er
på Win98SE kiksen er fejlbehæftet.

En download af nyeste driver løste problemet for mig.

Claus

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 08-04-02 22:36

> En download af nyeste driver løste problemet for mig.

Altså jeg installerede den skam også...

I øvrigt var det noget med at man ikke måtte have installeret driveren fra
Win-kiksen først... Så under Wininstallationen anbefalede 3com at hive
kortet ud af maskinen.

Efter installation skulle det monteres... Og her skulle man nægte at bruge
Win-kiksen. Kun den nye driver var god nok.

Siden kørte det fint i et par år.

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-02 22:47

> Du kører ikke Win 98se ???

Nope. 98 First ed.
Du skriver "motherboardresource problemer". Hvorledes ytrer disse sig?

/Chr

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-04-02 06:02

> "Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> Nope. 98 First ed.
> Du skriver "motherboardresource problemer". Hvorledes ytrer disse sig?

Enhedshåndtering.
Gul udråbstegn, "motherboard resourcer".
Fjernes netkortet, ingen problemer.
Vil prøve at finde en anden driver.

MVH