dk.kultur.film(DVD)?
Fra : Kevin & Tina

Dato : 08-04-02 16:45

Hej alle filminteresserede.

Igennem en lang periode har jeg lagt mærke til at denne gruppe mere og mere
ligner en gruppe der beskæftiger sig med DVD udgivelser, både de film der
kommer på DVD, dem der ikke gør, og hvilken region det er, samt de tekniske
finesser eller mangel på samme, på forskellige DVD udgivelser. Og meget
meget mere, der ville tage for meget plads hvis det skulle beskrives
udførligt her.
Med fare for at blive mødt med massiv modstand vil jeg aligevel lufte tanken
om at der oprettes en grupe hvor man diskuterer DVD og alle de
lyksagligheder dette medie medfører.
Hvis man så ku vil diskutere filmen, uanset om man har set den på DVD eller
ej kan man jo diskutere den her?
Nogle vil vel svare at jeg jo bare kan lade være med at åbne dem der
omhandler DVD, men det er ikke muligt, og desuden hjælper det ikke noget da
jeg jo interesserer mig for gruppen.
Men jeg vil egentlig helst have at dem der kan se nogle perspektiver i dette
svarer, vi kunne også starte en dk.kultur.biograffilm? eller noget lignende?

MVH
Kevin

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-04-02 17:01

Kevin & Tina <kevin.v@mail.dk> skrev:

> [...]
> aligevel lufte tanken om at der oprettes en grupe hvor man
> diskuterer DVD og alle de lyksagligheder dette medie medfører.

I forbindelse med et evt. OTD kan du ihvertfald henvise til både
trafikken om emnet her i gruppen og i dk.marked.privat.tv+video.dvd
hvor der specielt i sidstnævnte er ganske megen debat, der ikke er
salgsrelateret.

--
Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://miljokemi.dk/temaer.htm

Fra : Jakob Madsen

Dato : 08-04-02 17:01

[snip]

Jeg kan egentlig godt forstå dig. Jeg plejer selv at stille den slags
spørgsmål i dk.marked.privat.tv+video.dvd, men det er vist heller ikke det
rette sted, så måske det var på tide at vi fik en dk.medier.dvd, da antallet
af denne slags spørgsmål nok kun vil stige!

--
mvh:// Jakob Madsen / http://zoidberg.dk

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 08-04-02 17:49

"Jakob Madsen" <jakob@zoidberg.dk> wrote in message
> [...]
antallet
> af denne slags spørgsmål nok kun vil stige!

news:dk.marked.privat.tv+video.dvd blev oprettet dengang vi bad om en DVD
gruppe, uanset at det vi bad styregruppen om var en gruppe til diskussion af
dvd og ikke en markedsgruppe. Forstå det hvem der kan!

Dengagn blev en ren diskussions gruppe om DVD afvist, vel sikkert på bagrund
af at der var så meget trfik her i gruppen at det forstyrre de andre indlæg.
Jeg tror den gagn at det blev vedtaget at markere rent DVD relevante indlæg
med [DVD] i emne feltet. Jeg synes heller ikke at den 100% DVD relaterede
trafik her igruppen på nogen måde er forstyrrende, og de to grupper ville jo
nok overlappe forfærdeligt meget, da diskussioner i den ene hurtig kan ændre
sig til egentlig at høre mere til i den anden.

Men vi kunne måske prøve at skabe en konsensus om at huske [DVD] mærkningen,
så det er nemmere at filtere eller ignorere dem.

Joakim

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-04-02 21:38

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev i en meddelelse

> Men vi kunne måske prøve at skabe en konsensus om at huske [DVD]
mærkningen,
> så det er nemmere at filtere eller ignorere dem.

Den stemmer jeg også for. Det er efterhånden gledet lidt ud i sandet - enten
fordi vi er glemsomme, eller også fordi der er kommet mange nye til - men
det ville være mest hensynsfuldt at genoptage den udmærkede skik.

Og så huske på, at man naturligvis diskuterer teknik og købsinformationer
andetsteds.

MVH
Jens

Fra : Kevin & Tina

Dato : 09-04-02 08:39

> [...]
> det ville være mest hensynsfuldt at genoptage den udmærkede skik.
>
> Og så huske på, at man naturligvis diskuterer teknik og købsinformationer
Det vidtse jeg rent faktisk ikke, tak for oplysningen, jag håber at der
nogle flere der finder ud af dette.
Kevin

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-04-02 09:56

"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det vidtse jeg rent faktisk ikke, tak for oplysningen, jag håber at der
> nogle flere der finder ud af dette.

Mja, man kan også vende den om og sige, hvor i alverden skulle folk vide det
fra, hvis ingen fortæller dem det. SVJH er diskussionsområderne for DVD ikke
afgrænsede særligt tydeligt i nogle af gruppernes fundatser. Problemet er
naturligvis (som andre også er inde på), at vi oprindeligt bad om at få
oprettet en diskussionsgruppe om DVD, men i stedet fik en markedsgruppe.

Konsensus er vist, at købsinformationer og lignende bliver diskuteret i
markedsgruppen (selvom markedsgrupper egentligt slet ikke er beregnede til
snak), mens selve film-indholdet er velkomment her.

Jeg har aldrig rigtigt fundet ud af, hvor man så skal gøre af
anmeldelser/anbefalinger af og nyheder om DVD'er. Jeg tror egentligt bare,
de fleste poster dem sådan lidt på må og få, hvor de nu tror det har mest
interesse. Men det ville nok være en rigtig god idé at følge Joakims forslag
og genoptage skikken med at markere DVD-relaterede indlæg i filmgruppen med
et [DVD] i emnefeltet. Så har dem, der måtte være fuldstændigt
uinteresserede i den slags, også en chance for at slippe for det.

MVH
Jens

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 09-04-02 13:51

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message
> [...]
> et [DVD] i emnefeltet. Så har dem, der måtte være fuldstændigt
> uinteresserede i den slags, også en chance for at slippe for det.

Jeg kan se at jeg ikke blot er sluppet ud af dit kill filter, du er
ovenikøbet enig med mig

Joakim

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-04-02 17:15

> Jeg kan se at jeg ikke blot er sluppet ud af dit kill filter, du er
> ovenikøbet enig med mig

Jep. Det blev sgu lidt kedeligt i længden uden dine bidrag, Joakim.

MVH
Jens

Fra : Wolfgang

Dato : 09-04-02 09:42

Kevin & Tina <kevin.v@mail.dk> wrote:

> Igennem en lang periode har jeg lagt mærke til at denne gruppe mere og
> mere ligner en gruppe der beskæftiger sig med DVD udgivelser ...
[snip]

Det har du helt ret i. Tiden er nok moden til en ny gruppe helliget
dette medie. Jeg er selv slem til at falde i, og glemme [DVD] marke-
ringen af mine indlæg. Det skal jeg beklage, og forsøge at rette op på.

--
wolfgang

Fra : Kevin & Tina

Dato : 10-04-02 06:25

Men det mener jeg rent faktisk er forståeligt, hovedproblemet for mig er
ikke at der skrives om DVD, men at jeg gerne vil kunne vælge, så du har nok
ret i at tiden er moden.
Vh kevin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-04-02 10:06

"Kevin & Tina" <kevin.v@mail.dk>
> Med fare for at blive mødt med massiv modstand vil jeg aligevel lufte tanken
> om at der oprettes en grupe hvor man diskuterer DVD og alle de
> lyksagligheder dette medie medfører.

Jeg kan også godt se pointen, især i forhold til at DVD-debat
i dag eksisterer i både denne gruppe og markedsgruppen. Men
jeg er nu mest enig med de andre i, at en ny gruppe kunne føre
til en lidt for skarp opdeling. Det er jo naturligt at tale om en film
og så samtidig snakke om, hvorvidt filmen f.eks. er tilgængelig
på DVD. Og på den anden side... så er der jo også en del,
der er helt specifikt for DVD-brugere.

Jeg har ikke selv DVD og interesserer mig derfor mest for
biograffilmstoffet og det generelle stof om filmverdenen og
enkelte film. Alligevel generer det mig ikke, at der er tråde om
DVD-udgivelser, bl.a. har jeg da ikke noget imod at få at vide,
at Godfather-DVD'en er rigtig god. Jeg vil derfor sige som de
andre: Lad os gøre et forsøg på at skrive "[DVD]" i emnelinjen,
når en tråd specifikt handler om DVD-mediet. Så kan man
for det første nemt se på en tråd, at den handler om DVD, for
det andet kan man anvende killfilter og helt fjerne disse tråde
fra sin skærm.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk