/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
lokal netværk mellem winXP og winME ikke m~
Fra : Børge T.


Dato : 08-04-02 16:25

Hej.
Jeg er kørt fast. Har 2 PC'ere forbundet med et krydset RJ45 kabel.
"Hoved"PC'en kører WinXP og den anden kører WinME. Jeg har brugt WinXP's
wizard til at sætte netværket op på begge PC'ere (via en floppydisk). I
hovedmaskinen er der 2 netkort, et til stofanet, og det andet til lokalnet.
Når begge maskiner kører, så kan jeg tilgå internettet fra begge maskiner,
så internetsharing virker. Når jeg vælger My network places, så kan jeg se
de delte drev på begge PC'ere (uanset hvilken PC jeg gør det på), men hvis
jeg så vælger et drev eller en delt mappe, så fryser PC'en længe, og melder
så tilbage, at der ikke er adgang til netværket. Også selvom den delte mappe
ligger på den PC jeg sidder ved! Dvs. den kan ikke "se" indholdet af sin
egen mappe, men godt mappens navn. Al firewall er slået fra i begge PC'ere.

Jeg har tidligere haft Windows ME på begge PC'ere, og brugte der winME's
netværkswizard, og det kørte uden problemer. Kan WindowsXP og WindowsME ikke
sammen? Eller hvad har jeg gjort galt?
--

Mvh
B.T.





 
 
Peter Loumann (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 08-04-02 17:15

Mon, 8 Apr 2002 17:25:15 +0200, "Børge T." <chanelle4@hotmail.com>
wrote:

>"Hoved"PC'en kører WinXP og den anden kører WinME. Jeg har brugt WinXP's
>wizard til at sætte netværket op på begge PC'ere (via en floppydisk). I
>hovedmaskinen er der 2 netkort, et til stofanet, og det andet til lokalnet.
>[...] Kan WindowsXP og WindowsME ikke sammen?

Jo. Jeg har præsis den opsætning, du beskriver. Ingen problemer.

>Eller hvad har jeg gjort galt?

Det véd jeg desværre ikke.


pl


Børge T. (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Børge T.


Dato : 08-04-02 18:03

>
> Jo. Jeg har præsis den opsætning, du beskriver. Ingen problemer.
>
Hvordan har du sat det op? Jeg har brugt WinXP's wizard til at indstille
bridge og netkort og TCP/IP for lokalnettet. Lavet en floppy, og ladet den
sætte WinME op. Som sagt, så kan begge gå på internettet, og de kan pinge
hinanden, se de delte mapper / drev, men kan ikke se indholdet af samme.

Hvis jeg booter i winME på "hovedmaskinen" er der ingen problemer, så der må
være en "adgangsbegrænsning" i winXP, men hvor?
--

Mvh
B.T.





Peter Loumann (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 08-04-02 18:30

Mon, 8 Apr 2002 19:02:35 +0200, "Børge T." <chanelle4@hotmail.com>
wrote:

>> Jo. Jeg har præsis den opsætning, du beskriver. Ingen problemer.
>>
>Hvordan har du sat det op? Jeg har brugt WinXP's wizard

Også jeg ...

pl


Christian Catu (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Christian Catu


Dato : 08-04-02 17:37


"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> wrote in message
news:a8scp9$cp8$1@sunsite.dk...
> Hej.
> Jeg er kørt fast. Har 2 PC'ere forbundet med et krydset RJ45 kabel.
> "Hoved"PC'en kører WinXP og den anden kører WinME. Jeg har brugt WinXP's
> wizard til at sætte netværket op på begge PC'ere (via en floppydisk). I
> hovedmaskinen er der 2 netkort, et til stofanet, og det andet til
lokalnet.
> Når begge maskiner kører, så kan jeg tilgå internettet fra begge maskiner,
> så internetsharing virker. Når jeg vælger My network places, så kan jeg se
> de delte drev på begge PC'ere (uanset hvilken PC jeg gør det på), men hvis
> jeg så vælger et drev eller en delt mappe, så fryser PC'en længe, og
melder
> så tilbage, at der ikke er adgang til netværket. Også selvom den delte
mappe
> ligger på den PC jeg sidder ved! Dvs. den kan ikke "se" indholdet af sin
> egen mappe, men godt mappens navn. Al firewall er slået fra i begge
PC'ere.

Din gæst konto er sikkert ikke aktiveret. Du kan enten vælge at aktivere
den, eller at oprette den anden pc's brugernavn som bruger, og oprette
shares på harddiskene der hvor de skal deles



Børge T. (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Børge T.


Dato : 08-04-02 18:04

>
> Din gæst konto er sikkert ikke aktiveret. Du kan enten vælge at aktivere
> den, eller at oprette den anden pc's brugernavn som bruger, og oprette
> shares på harddiskene der hvor de skal deles
>
>

Gæstekonto'en er aktiveret. LAN kører som workgroup. Det er som om der
mangler permission til at se indholdet af drevene? Hvordan sætter man det?

--

Mvh
B.T.





Simon Kamber (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Simon Kamber


Dato : 08-04-02 21:28

On Mon, 8 Apr 2002 18:37:28 +0200, "Christian Catu"
<catu@NOSPAMworldwidenerds.dk> wrote:

>Din gæst konto er sikkert ikke aktiveret. Du kan enten vælge at aktivere
>den, eller at oprette den anden pc's brugernavn som bruger, og oprette
>shares på harddiskene der hvor de skal deles
Det der har jeg også prøvet, og så gik jeg ind i tilladelser under
sharing og erstattede "alle" med den anden computers brugernavn. Men
den får stadigvæk afslag når den skal ind i den delte mappe. Hvad gør
jeg ved det?
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen
Skriv under det du svarer på og klip overflødig tekst væk

frleb (08-04-2002)
Kommentar
Fra : frleb


Dato : 08-04-02 20:20

Hej jeg har nøjagtigt samme problem mellem 2 XP maskiner,
så det er altså ikke fordi der er ME på din den ene.
Jeg har prøvet alverdens ting, men desværre, ikke løst det endnu.

Mvh. FL.

"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a8scp9$cp8$1@sunsite.dk...
> Hej.
> Jeg er kørt fast. Har 2 PC'ere forbundet med et krydset RJ45 kabel.
> "Hoved"PC'en kører WinXP og den anden kører WinME. Jeg har brugt WinXP's
> wizard til at sætte netværket op på begge PC'ere (via en floppydisk). I
> hovedmaskinen er der 2 netkort, et til stofanet, og det andet til
lokalnet.
> Når begge maskiner kører, så kan jeg tilgå internettet fra begge maskiner,
> så internetsharing virker. Når jeg vælger My network places, så kan jeg se
> de delte drev på begge PC'ere (uanset hvilken PC jeg gør det på), men hvis
> jeg så vælger et drev eller en delt mappe, så fryser PC'en længe, og
melder
> så tilbage, at der ikke er adgang til netværket. Også selvom den delte
mappe
> ligger på den PC jeg sidder ved! Dvs. den kan ikke "se" indholdet af sin
> egen mappe, men godt mappens navn. Al firewall er slået fra i begge
PC'ere.
>
> Jeg har tidligere haft Windows ME på begge PC'ere, og brugte der winME's
> netværkswizard, og det kørte uden problemer. Kan WindowsXP og WindowsME
ikke
> sammen? Eller hvad har jeg gjort galt?
> --
>
> Mvh
> B.T.
>
>
>
>



Car (08-04-2002)
Kommentar
Fra : Car


Dato : 08-04-02 21:12

"Børge T." <chanelle4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a8scp9$cp8$1@sunsite.dk...
> Hej.
> Jeg er kørt fast. Har 2 PC'ere forbundet med et krydset RJ45 kabel.
> "Hoved"PC'en kører WinXP og den anden kører WinME. Jeg har brugt WinXP's
> wizard til at sætte netværket op på begge PC'ere (via en floppydisk). I
> hovedmaskinen er der 2 netkort, et til stofanet, og det andet til
lokalnet.
> Når begge maskiner kører, så kan jeg tilgå internettet fra begge maskiner,
> så internetsharing virker. Når jeg vælger My network places, så kan jeg se
> de delte drev på begge PC'ere (uanset hvilken PC jeg gør det på), men hvis
> jeg så vælger et drev eller en delt mappe, så fryser PC'en længe, og
melder
> så tilbage, at der ikke er adgang til netværket. Også selvom den delte
mappe
> ligger på den PC jeg sidder ved! Dvs. den kan ikke "se" indholdet af sin
> egen mappe, men godt mappens navn. Al firewall er slået fra i begge
PC'ere.
>
> Jeg har tidligere haft Windows ME på begge PC'ere, og brugte der winME's
> netværkswizard, og det kørte uden problemer. Kan WindowsXP og WindowsME
ikke
> sammen? Eller hvad har jeg gjort galt?
> --
>
> Mvh
> B.T.

XP er vist ikke så god til netværk Jeg har i hvert fald dårlige
erfaringer med Workgroup mellem XP og 98. Det går bedre med Me. I går tog
det 6min 18sek at komme ind i en anden Win98 pc i samme workgroup. Det er
sgu for lang tid - XP sucks i workgroups (har ikke prøvet domæner, men går
ud fra at det må være bedre-ellers kan M$ vist ikke sælge det). Så jeg
kender godt det med at xp fryser i lang tid, men jeg fik altså ikke nogen
fejlmeddelelse, bare en tvungen tissepause (som i øvrigt er ved at drive mig
til vanvid). Det tager kun 2 sek. at komme ind på de fleste pc'er der kører
Me. Enkelte har dog samme svaghed som Win98.



sas (09-04-2002)
Kommentar
Fra : sas


Dato : 09-04-02 12:53

Men øvelsen går i al sin enkelthed ud på at den "gamle" Net Bios protokol
skal lægges in fra XP CDen



Installere NetBEUI , så virker der

mvh

sas




Car (09-04-2002)
Kommentar
Fra : Car


Dato : 09-04-02 19:02


"sas" <sas@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cb2d603$0$78787$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men øvelsen går i al sin enkelthed ud på at den "gamle" Net Bios protokol
> skal lægges in fra XP CDen
>
>
>
> Installere NetBEUI , så virker der
>
> mvh
>
> sas
>
>
Nu skriver du både Net Bios og NetBEUI. Jeg kører kun tcp/ip på lanet. Mener
du at jeg yderligere skal bruge en af de to du nævner for at det virker. Og
hvis du mener det, så skal det jo også installeres på alle øvrige pc'er på
lan'et. Og hvilken af de to skal installeres. Net Bios eller NetBEUI.
I netværksegenskaber for tcp/ip er der under Avanceret - WINS en mulighed
for at aktivere eller deaktivere NetBIOS over tcp/ip. Her står min i
standard. Jeg bruger dhcp fra en Speedstream (tror jeg nok den hedder)
router som kører på en adsl Internetforbindelse. Jeg prøvede lige at
aktivere NetBIOS på WINS fanebladet. Men det hjalp ikke.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste