SikaFlex -hvordan fjerner jeg resten ?
Fra : Ole

Dato : 08-04-02 15:22

Jeg har monteret min badestige og brugt SikaFlex.

Jeg pillede lidt i det efter en 3 timer men der var det for blødt endnu.
I dag har jeg prøvet at fjerne det med en kniv, men det er ikke så smart på
fribordet, findes der andre muligheder for at fjerne overskydende sikaflex ?

Fra : Bo Jensen

Dato : 08-04-02 21:03

"Ole" <Ole@REMOVEaerbo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fribordet, findes der andre muligheder for at fjerne overskydende sikaflex
?

Hej.

Så vidt jeg ved - nej. Hærdet Sikaflex kan kun fjernes mekanisk, så fortsæt
endelig knivsarbejdet med forsigtig hånd.

Mvh
Bo

Fra : Lars kj

Dato : 09-04-02 17:19

> Så vidt jeg ved - nej. Hærdet Sikaflex kan kun fjernes mekanisk, så
fortsæt
> endelig knivsarbejdet med forsigtig hånd.

Hvad så før det hærder? jeg skal til at lave en del med Sikaflex og vil
gerne have nogle fif til at fjerne overskydende sikeflex med :)

/lars

Fra : Simon Pape

Dato : 09-04-02 17:26

Lars kj wrote:
> Hvad så før det hærder? jeg skal til at lave en del med Sikaflex og vil
> gerne have nogle fif til at fjerne overskydende sikeflex med :)
Måske tager jeg fejl, men er en del af ideen med Sikaflex ikke at det
netop aldrig hærder helt op? Jeg har netop fjernet et trin fra mit
cockpit, som jeg monterede for 2 år siden. Trinnet var bl.a. klæbet med
Sikaflex op mod glasfiberen. Jeg fjernede resterne med et lille stykke
træ og de små fedtede rester med alm. sprit.

/Simon

Fra : Simon Pape

Dato : 09-04-02 17:27

Ooops, jeg læste ikke dit indlæg ordentligt.
Du vil jo fjerne det _inden_ det hærder. Min fejl!

/Simon

--
Nattergalevej 7, 3. sal
2400 København NV

Fra : Lars kj

Dato : 11-04-02 08:00

"Simon Pape" <sp@pf.dk> wrote in message news:3CB31662.303E54D6@pf.dk...
> Ooops, jeg læste ikke dit indlæg ordentligt.
> Du vil jo fjerne det _inden_ det hærder. Min fejl!

Det er OK jeg ville bare gerne have nogle gode fif :)

/lars

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-04-02 20:42

> Hvad så før det hærder? jeg skal til at lave en del med Sikaflex og vil
> gerne have nogle fif til at fjerne overskydende sikeflex med :)

Almindelig sprit er det bedste til at fjerne overskydende sikaflex...

Claus

Fra : Ole

Dato : 08-04-02 22:29

2 måneder i diesel opløser sikaflex
Brug et skærpet stykke plexiglas el. lign. som spartel og skrab ind mod
stigen. Det er utroligt så meget man kan skrabe uden topcoaten tager skade.
--
Hilsen Ole

Mail to: o.n.l@mail.dk -de tre z'er fjernes.

Fra : Peter

Dato : 08-04-02 22:55

"Ole" <o.n.l@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Brug et skærpet stykke plexiglas el. lign. som spartel og skrab ind mod
> stigen. Det er utroligt så meget man kan skrabe uden topcoaten tager

- - - - -

Ja, det må da være det det drejer sig om. At finde et materiale der er
hårdere end Sika og blødere end gelcoat.
Mon ikke du skal lede blandt hårde plastik-materialer?

Mvh., Peter

Fra : claus v

Dato : 11-04-02 22:18

> [...]

> fribordet, findes der andre muligheder for at fjerne overskydende sikaflex

en endnu nemmere måde er at sætte tape på de områder du ikke ønsker sikaflex
på noget ligesom hvis man maler ind til en kant med malertape
af med tapen inden sikaflexen tørrer helt det er nemt jeg har prøvet det
det er selvfølgelig forsent med din badestige men næstegang

claus