Proxy-server
Fra : Jakob Larsen

Dato : 08-04-02 14:51

Hejsa!

Jeg overvejer at sætte en proxyserver op til at dele Stofa internet. Den har
ikke andre opgaver end at stå tændt hele tiden og fordele internet til 3
andre maskiner. Mit spørgsmål er så hvor hurtig sådan en maskine skal være
for at kunne følge med til de godt 1 Mbit Stofa leverer. Jeg har fået fat på
en 100 Mhz Pentium, men kan den gøre jobbet? Og er der forskel på kravene
til maskinen om man bruger to netkort, eller 1 usbport og 1 netkort?

Et tillægsspørgsmål: Jeg hørte på et tidspunkt at Stofa ville skifte modems
ud med routere på et tidspunkt. Er der nogle der ved hvor langt ude i
fremtiden det er?

Mvh
Jakob
Aalborg

Fra : Henrik

Dato : 08-04-02 18:04

tja jeg vil mene at cpu'en er hurtig nok, for så vidt jeg ved er det mere
afgørende om netværket er hurtigt nok. Er din netkort hurtige nok, er dine
kabler godkendt til så hurtig trafik, har du hubs osv.

Henrik

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 12-04-02 14:02

> tja jeg vil mene at cpu'en er hurtig nok, for så vidt jeg ved er det mere
> afgørende om netværket er hurtigt nok. Er din netkort hurtige nok, er dine
> kabler godkendt til så hurtig trafik, har du hubs osv.

Hvad angår CPU'en har du ganske ret....... Men hurtige netkort, kabler
osv.???

Det var altså kun 1 Mbit som Stofa skulle levere og selv et gammelt netkort
kan vel nemt køre 10Mbit.

Så mon ikke at du skyder l a n g t over målet ved at henlede
opmærksomheden på netværkets hastighed?

Claus

Fra : Henrik

Dato : 12-04-02 14:36

nu var det vel også en teoretisk forspørgelse, for ikke at støde ind i
problemer. Jeg understreger blot tydeligt, at jeg ikke det omtalte udstyr,
som ubrugeligt.

Jeg har i forskellige henseender haft problemer med at bruge usb-port og
parallelport samtidig. Det har givet nogle problemer, som jeg ikke helt har
gennemskuet endnu.

Så om du kan kombinerer usb og netkort..??

Andre kan jo venligst gætte med

Henrik