Motorola V50 Vx V66
Fra : Michael Petersen

Dato : 08-04-02 14:59

Hej

Jeg overvejer i øjeblikket at kaste min penge efter en Motorola telefon. Jeg
har kigget på enten V50 til 1895,- eller V66 til 2895,-. Men hvad er de
store forkromede forskelle på telefonerne der gør at der er 1000 kr til
forskel på de to telefoner. Jeg bruger primært min telefon til opkald. så
sms, kalender spil og lign er ikke interessant. Design og vægt, lydkvalitet,
WAP, og adressebog er det jeg lægger mest vægt på.

Hvis der er nogen brugere af en (eller begge) af telefonerne er jeg meget
interesseret i at høre om deres erfaringer

mvh

Michael

--
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : VisseVasse

Dato : 08-04-02 18:11

Til Michael Petersen

Motorola V66 er et glimerende alternativ til Nokias og Ericssons nye
modeller.
Den primære forskel mellem V50 og V66 er designet, og GPRS samt Tri-band
(900/1800/1900MHz) funktion i V66 modellen.
Jeg har kun erfaringer med V66, og kan berette at menu'en er meget
forskellig fra Nokias, og ikke ligeså intuitiv. Ligeledes er SMS ordbogen
omstændig at betjene. Men ellers er telefonen meget blæret
Det eneste som er er værd at anfægte er mangel af IR-port og nyere
Wap-version.

Venlig hilsen

Jacob Gunst

Fra : Michael Petersen

Dato : 09-04-02 09:59

VisseVasse wrote:
> [...]
> Den primære forskel mellem V50 og V66 er designet, og GPRS samt Tri-band
> (900/1800/1900MHz) funktion i V66 modellen.

Hmmm designer betyder rimelig meget for mig. Er V66 bare mindre eller er den
også udformet anderledet. Jeg har ikke kunne finde nogen butikker som har
begge modeller hjemme så jeg kan sammenligne. Og ud fra billederne på
Motorola's hjemmeside er det svært at sammenlign da V50 er foldet ud på
billedet og V66 er klappen sammen. (er det kun V60 som har udvendigt
display?)

> Jeg har kun erfaringer med V66, og kan berette at menu'en er meget
> forskellig fra Nokias,

Ikke noget problem da jeg ikke har haft Nokia siden min 2110

og ikke ligeså intuitiv. Ligeledes er SMS ordbogen
> omstændig at betjene.

Jeg skriver kun ganske få SMS

> Men ellers er telefonen meget blæret
> Det eneste som er er værd at anfægte er mangel af IR-port

Ikke umiddelbart et minus for mig

> og nyere Wap-version.

Hovsa. Hvilken WAP er den nyeste. Jeg brugte WAP en del på min gamle
ericsson (inden den forsvandt i en taxa i en halvbrandert)
Jeg har læst nogle telefoner med wap 1.2.1 men også noget om en WAP 2.0. V66
har WAP 1.1 men hvad med V50. Der står bare "internetadgang" er det
motorola's fortolkning af WAP

Michaek

--
Who is General Failure and why is he reading my hardrive?

Fra : VisseVasse

Dato : 09-04-02 20:44

>(er det kun V60 som har udvendigt
> display?)

Ja.

> [...]
V66
> har WAP 1.1 men hvad med V50. Der står bare "internetadgang" er det

Nyere telefoner benytter WAP-version 1.2.1. Designet på V50 er lidt
anderledes end V66. V66 giver mulighed for at skifte dele af front coveret.
Se: http://danmark.motorola.com/pcs/dk/brochure.html

Jacob