MS Windows
briani 27239
Windows XP SP1 tilbyder fjernelse af diver~
Fra : Bjorn Jensen

Dato : 08-04-02 14:18

Hej

Har lige modtaget nyhedsmailen "Update" fra ITsvar (AltomData osv.)

Læs selv:

http://www.itsvar.dk/nyhedlink.asp?nyhedsnr=20020408122305

Om det holder må tiden vise, vi kan jo kun håbe.
Ikke mindst når vi ser tilbage på den tid, mange har brugt på at
afinstallere et program som f.eks. Messenger- jeg selv indberegnet.

Jeg købte 3 licenser af programmet Lan Talk XP til intern kommunikation
mellem 3 af mine 4 PC´ere. Og grundet Messenger ville de 3 license ikke
samarbejde. Hvilket gav god grund til en massiv irritation i forsøget på at
fjerne eller bare neuralisere omtalte MS program.

For den ellers gode og lette opskrift som både Lars og Madsen gav ordlyd
for virkede nemlig ikke hos mig. Fik en meddelelse om at et eller andet
kunne ikke finde det eller det eller noget i den retning.
Måske var det fordi, at jeg på det tidspunkt havde fået det fjernet
fuldstændigt.
Men det bragte i hvert fal en masse irritation. Så nu kommer der måske en
væsentlig forbedring til at kunne fjerne og tilføje disse "middelware"
programmer

Det skal dog lige tilføjes - som også vil kunne læse - at i første omgang
drejer det sig om en betaversion. Og den rigtige SP1 skulle så komme
endeligt til sommer

Bjørn

Fra : Madsen

Dato : 08-04-02 18:08

Bjorn Jensen skrev:

> For den ellers gode og lette opskrift som både Lars og Madsen gav
> ordlyd for virkede nemlig ikke hos mig. Fik en meddelelse om at et
> eller andet kunne ikke finde det eller det eller noget i den retning.

Jeg mener jeg skrev dengang at jeg ikke selv havde prøvet den metode jeg
foreslog.
Den måde jeg selv fjernede messenger på er beskrevet her:
<http://www.wintip.dk/xp/tips/fjern_prog.htm>
Siden er der så kommet andre metoder på bordet som f.eks. den metode
hvor du blot skriver en linie i Start > Kør og den er jo noget lettere,
men det ville da være dejligt at man blot kunne fjerne Messenger i
Tilføj/fjern i stedet for alt det bøvl, så der bliver jo noget at se
frem til med WinXP SP1 hvis det ellers virker. Knud Gert Ellentoft
bliver sikkert glad for at han nu endelig kan komme helt af med Outlook
Express. ;)

Tak for tippet Bjørn.

Madsen.

Fra : Bjorn Jensen

Dato : 08-04-02 20:15

Kære Madsen

Du skal absolut ikke tage min udtryksmåde som en kritik på nogen som helst.
Bare lige en bemærkning så intet nager

Jeg havde ikke selv fulgt tråden fra dens begyndelse og den mail jeg så fra
dig udtrykte du dig helt klart i retning af, at det ikke var den måde, du
selv havde brugt. Så det du skriver er også den opfattelse jeg selv har -
just for the record-

Jeg er ked af hvis du har følt at jeg lagde dig ind for den metode

For selvom metoden sikkert er OK i langt de fleste situationer, så skal vi
jo ikke have skyld for andet end det, vi faktisk har været årsag til.

Bjørn

P.S.: Aftenudgaven af ComputerWorld Online er nu også med angående den
omtalte nyhed!

Fra : Madsen

Dato : 08-04-02 20:32

Bjorn Jensen skrev:

> Du skal absolut ikke tage min udtryksmåde som en kritik på nogen
> som helst.

Det gør jeg absolut heller ikke. :)

Madsen.