Hvad er dette for et motherboard ??
Fra : Janus Noname

Dato : 08-04-02 14:23

Jeg har fået foræret et motherboard, men der fulgte ingen manual med.
Jeg skal finde ud af, hvor f.eks. jeg skal tilslutte powerknappen, da
det er et atx motherboard.
Her er hvad jeg ved:

Der står "Level K3" på det
FRU: 93h5225 eller 98h5225
Pentium 2 slot
Onboard grafikkort (ati rage pro 2xAGP) med udskifteligt 2mb ram modul
Onboard lydkort (ukendt mærke)
3 PCI og 2 el. 3 ISA slots (jeg sidder ikke lige med boardet ved mig)

Desuden medfølger der et eller andet stykke perifært hardware, der har 2
i/o stik. Disse stik ligner noget til mus/keyboard (samme form), men er
det ikke. Jeg kunne bedre forestille mig at det var noget video-halløj.
Dette hardware skal have strøm fra et af strømkablerne fra PSU'en, og
connectoren til motherboardet er et 8-pins kabel.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvad dette er for et
motherboard? Jeg kunne virkelig godt tænke mig at få tændt for
computeren Google kan ikke rigtig hjælpe mig.

Vh Janus

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 15:24

"Janus Noname" <mailbox@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> FRU: 93h5225

Søgning på dette kommer frem med et board til en IBM bærbar. Men det er det
jo nok næppe?

Sidder det i en computer nu der virker?
Hvis det gør så kommer der under opstart, mens den den finder IDEdrev, et
BIOSid nummer nede i venstre hjørne af skærmen. Dette nummer er unikt for
alle motherboards og kan bestemme typen 100%.
Opstarten kan pauses ved at trykke på pause/break tasten, så er der lidt
bedre tid til at skrive nummeret ned i.

Eller hvis du evt kan sige hvilken computer det har siddet i (IBM, Scumpaq
eller lignende).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 15:35

> Søgning på dette kommer frem med et board til en IBM bærbar. Men det er
det
> jo nok næppe?

Undskyld min promille.
Der var et billede af en bærbar på siden og jeg lod mig narre.
Kan det være fra en IBM 2140:
Processor: Intel Pentium II 233MHz
Cache: Intern 512 kB
Minne: SDRAM 32 MB >> Läs frågor med svar innan köp av minnen
Hårddisk: Quantum Bigfoot 4.2 GB
Grafikkort: ATI 3D Rage Pro AGP 2x
Ljudkort: Crystal Semiconductor 4236B
Modem: Lucent Win Lt Modem 1643
Fundet på:
http://www.marcus-ericsson.com/2140-L45/index.html

Mulig manual i pdf format indeholdende:
This file contains the Hardware Maintenance Manual (HMM) for Aptiva 2140 and
2142 systems. This HMM contains information regarding hardware installation
and removal; diagnostics and troubleshooting; switch and jumper settings;
the BIOS setup utility; hardware interfaces; and replacement (FRU) part
numbers.
http://www.pc.ibm.com/qtechinfo/JWOE-3LMLBQ.html

Men om det 100% er det mobo, det tør jeg ikke sige men meget tyder på det.

Fra : Anna Sommer Møller

Dato : 09-04-02 14:58

Hehe, du ramte sgu' plet! Det var præcis det udstyr der sidder på det.
Dog ikke noget modem, men hvis det har sværet smidt i et af PCI
slots'ne, er det der ihvertfald ikke mere.
Manualen er nu hentet, nu skal jeg bare lige finde det sted jeg skal
sætte powerknappen til :)

Jeg takker rigtig mange gange for god service *gg*

/janus