Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital kamera indkøb fra tyskland
Fra : Anders Bystrup

Dato : 08-04-02 14:04

Jeg ovevejer at købe et Canon A40 digitalkamera - herhjemme koster det ca.
3300,-
Men elektronik skulle jo være noget billigere syd for grænsen så er der
nogen der kan anbefale en god (og billig) webshop?`
Eller evt. ved om der er en tysk ækvivalent til edbpriser?

Anders

Fra : L@rs

Dato : 08-04-02 16:29

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> wrote in message
> [...]
> nogen der kan anbefale en god (og billig) webshop?`
> Eller evt. ved om der er en tysk ækvivalent til edbpriser?

Du kan søge priserne her- og der er sikker flere end disse to:

http://www.evendi.de/

http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp

samt denne med hele EU:

http://www.bestpriceeu.com/dk/index.asp

mvh

Lars

Fra : Tom Wagner

Dato : 08-04-02 16:31

On Mon, 8 Apr 2002 15:04:22 +0200, "Anders Bystrup"
> [...]

>Men elektronik skulle jo være noget billigere syd for grænsen så er der
>nogen der kan anbefale en god (og billig) webshop?`

Jeg har købt uden problemer hos:
http://www.photoandmore.de/

De har Caonon A40 til 375,- EUR, hertil kommer 15,- EUR i fragt. De
tager visakort. Det skulle svare til knap 3000,- kr.
Jeg har ikke tjekket andre priser, og ved således ikke, om det er
billigt.

>Eller evt. ved om der er en tysk ækvivalent til edbpriser?
http://guenstiger.de

Tom

Fra : Anders Bystrup

Dato : 08-04-02 18:04

Gode links.

Det billigste sted lader til at være hos www.topvisionshop.de hvis der er
andre der går med planer om at købe et. Prisen incl. porto er 2645,- dkk.

Fra : Kurt Larsen

Dato : 08-04-02 19:47

Nu har jeg flere gange i set i denne ng at man køber fotoudstyr i andre
EU-lande! Er der noget, jeg ikke ved? - ryger der ikke moms og andet skidt
på, når det indføres her i landet??

mvh. Kurt

Fra : Anders Bystrup

Dato : 08-04-02 20:44

Nej når du køber fra et andet EU land betaler du købslandets moms og
afgifter - det er kun når du køber udenfor EU at der løber told og moms på.
Så der er mange penge at spare ved at købe varer udenfor afgiftsriget.

Anders

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 08-04-02 23:46

On Mon, 8 Apr 2002 21:43:30 +0200, "Anders Bystrup"
> [...]

>Så der er mange penge at spare ved at købe varer udenfor afgiftsriget.

Ikke helt rigtigt.

Hvis forretningen sælger varer til Danmark for mere end 280.000 kr.om
året skal der svares dansk moms.

Se reglerne her:
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=137519&ov_id=74752&kolofon=1

Lars

Fra : Anders Bystrup

Dato : 09-04-02 12:10

Ja der er den lille catch, men jeg har aldrig hørt om en butik som gør det.

Anders

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 12:55

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> writes:

> Ja der er den lille catch, men jeg har aldrig hørt om en butik som gør det.

Amazon UK.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 09-04-02 15:33

On Tue, 9 Apr 2002 13:09:52 +0200, "Anders Bystrup"
<anders@NOSPAM.redakula.net> wrote:

>Ja der er den lille catch, men jeg har aldrig hørt om en butik som gør det.

amazon.co.uk (skulle ellers være billig med bøger, fordi der ingen
bogmoms er i England - men det passede desværre ikke......

Lars

Fra : Anders Bystrup

Dato : 09-04-02 15:59

Det er da ved at være et stykke tid siden jeg købte fra dem - vil det sige
at der kommer et ekstra tillæg oveni prisen på deres side???

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 09-04-02 17:11

On Tue, 9 Apr 2002 16:58:58 +0200, "Anders Bystrup"
<anders@NOSPAM.redakula.net> wrote:

>Det er da ved at være et stykke tid siden jeg købte fra dem - vil det sige
>at der kommer et ekstra tillæg oveni prisen på deres side???

Ja, de lægger selv momsen oveni og afregner med det lands
toldmyndigheder, som varen bliver sendt til.

Fra : Anders Bystrup

Dato : 09-04-02 18:00

-1 kunde......

Fra : J@N

Dato : 13-04-02 21:12

Og amazon.de

Fra : Peter B. Juul

Dato : 09-04-02 12:11

> [...]

> Så der er mange penge at spare ved at købe varer udenfor afgiftsriget.

Hvad mere er: Varerne er simpelthen ofte bare billigere i de andre
lande. Det er altså ikke kun nogle moms-procent (som oftest kan spares
i porto ved at købe i Danmark) men også en reelt billigere vare.

Det gælder for mange elektronik-dimser. på GPS-området kan man
f.eks. købe en Garmin Etrex, som koster fra 1800 og opefter herhjemme
for lidt under 1300 kr. i UK.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : JSC

Dato : 09-04-02 11:31

> Jeg ovevejer at købe et Canon A40 digitalkamera - herhjemme koster det ca.
> 3300,-
Hej Anders

Hvor har du set det i DK til den pris??

Mvh.
Jørgen

Fra : Anders Bystrup

Dato : 09-04-02 12:12

bla. www.prc-data.dk og itbutikken.dk
Kig på edbpriser.dk under hardware og digital kamera - gå ind på A20 flere
af butikkerne der har A20 har også afløseren A40 til ca. samme pris.

Anders