Router - ADSL - STOFA
Fra : Peter L

Dato : 08-04-02 12:51

Jeg er pt. på TDC ADSL, men skal om 3/4 år på STOFAnet i stedet. Jeg vil dog
gerne investere i et trådløst net til hjemmet (accespoint med router).

Hvis jeg køber et trådløst accespoint til ADSL, kan det så "bare" flyttes
over til min nye forbindelse, når den er klar?

Hvilket mærke kan I i øvrigt anbefale?

Peter L

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 08-04-02 13:04

"Peter L" <pl@hag-gym.dk> wrote in message
> [...]

> Hvis jeg køber et trådløst accespoint til ADSL, kan det så "bare" flyttes
> over til min nye forbindelse, når den er klar?

Ja hvis du køber uden router, kan du flytte den hen hvor det skal være da
det er alm. Ethernet.

> Hvilket mærke kan I i øvrigt anbefale?

Tjaaaa de virker vist alle sammen, jeg tror i den prisklasse som du vil
købe, og jeg selv har kan det vist være hip som hap

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Peter Leineweber

Dato : 08-04-02 14:43

Hej Kaj Erik

Tak for dit svar.

Hvorfor går det kun UDEN router? Jeg vil gerne selv kunne tildele
ip-adresser til det (varierende) antal amskiner, jeg har i huset.

Peter

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 12-04-02 00:49

"Peter Leineweber" <pl@hag-gym.dk> wrote:

> Hvorfor går det kun UDEN router? Jeg vil gerne selv kunne tildele
> ip-adresser til det (varierende) antal amskiner, jeg har i huset.

Ved du hvordan Stofa leveret internet til dig om et år, måske kommer
kabelmodemet med indbygget router, firewall, ip telefoni og
tyggegummiautomat.

Derfor køb et Access Point og en router seperat, så kan du droppe ruoteren
hvor det bliver nødvendigt.

Det giver dig også meget bedre muligheder for at placere AP optimalt, det er
lidt besværligt at trække flere UTP kabler fra forskellige steder i huset op
til at AP over loftet i garagen, hvis det nu er der dækningen bliver bedst i
både huset og haven og hos naboen...

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk