[Natfilm] The Cat's Meow m.m.
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 08-04-02 11:09

Jeg var i Park Bio (København) i går for at se Natfilm-filmen "The
Cat's Meow". Jeg fandt aldrig rigtig ud af, hvorfor den egentlig
hedder sådan, men det var en først og fremmet meget underholdende
film - humoristisk, livlig og lidt spydig ligesom Gosford Park - med
gode skuespilspræstationer af især Edward Herrmann og så nogle af
de mindre biroller, som ikke er spor dybe, men vældig sjove. Jeg
syntes nu også, at selve historien blev lidt flad, så det er nok formen
mere end indholdet, der trækker. Altså ikke helt i top, men bestemt
værdig til dansk biografpremiere, hvilket den ikke foreløbig får.

Jeg har også tænkt mig at se følgende andre film i Natfilmfestival-
sammenhæng i løbet af resten af ugen, dog har jeg ikke billetter
til dem alle endnu:

Requiem for a dream (Empire tirsdag)
Hedwig and the Angry Inch (Palads onsdag)
The Business of Strangers (Palads onsdag)
Vacuuming Completely Nude in Paradise (Cinemateket torsdag)
Lagaan (Nationalmuseet lørdag)
Sometimes Happiness, Sometimes Sorrow (Nationalmuseet søndag)

....og måske den franske Hertugen og Englænderinden på et eller
andet tidspunkt. Den lyder interessant, men er der nogen, der
har set den og kan anbefale den?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Sandholt

Dato : 08-04-02 17:15

Reqium for er dream er en super cool film. Den er stærk med et vigtigt
budskab. Har den nogensinde været i de danske biografer før. Hvis ikke, så
forstår jeg ingenting!!!!

-
per

Fra : Tenzel Kim

Dato : 08-04-02 20:15

Per Sandholt wrote:

> Reqium for er dream er en super cool film. Den er stærk med et vigtigt
> budskab. Har den nogensinde været i de danske biografer før. Hvis ikke, så
> forstår jeg ingenting!!!!

Requiem har ikke været i de danske biografer før. Den danske distributør
var af uforstålige grunde ikke interesseret i at tage den op. Om de så
ændrede mening eller om der var en anden distributør der overtog
biografrettighederne (jeg ved der var et par interesserede) ved jeg
ikke. Har ikke Natfilm avisen i nærheden. Ved bare at den nu er blevet
sat til at få dansk premiere den 19 april.

Tenz.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 08-04-02 23:15

"Per Sandholt" <deluxeboy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Reqium for er dream er en super cool film. Den er stærk med et vigtigt
> budskab. Har den nogensinde været i de danske biografer før. Hvis ikke, så
> forstår jeg ingenting!!!!

Requim... har forpremiere på Natfilmfestivalen og kommer i almindelig
biografdistribution inden længe. Den blev i første omgang ikke taget hjem
sidste år, fordi ingen distributører troede på, at den kunne være rentabel
på det danske marked. Hvis du mener, de tager fejl, bør du støtte filmen ved
at se den i biffen også. Solgte billetter er det eneste, der kan overbevise
distributionsselskaberne om at tage flere chancer.

MVH
Jens

Fra : Per Sandholt

Dato : 09-04-02 01:21

Jeg ville gerne komme og støtte, men jeg bor pt i Hollywood

sorry

Per

Fra : Jens Thomsen

Dato : 09-04-02 09:43

> Jeg ville gerne komme og støtte, men jeg bor pt i Hollywood

Arrrh...kom nu, Per

Ja, ok, jeg kan godt se problemet. Hvad i alverden laver du derovre?

MVH
Jens

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-04-02 09:41

"Per Sandholt" <deluxeboy@hotmail.com>
> Jeg ville gerne komme og støtte, men jeg bor pt i Hollywood

<ironi>Det var da synd for dig.</ironi>

Arbejder du med film?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Sandholt

Dato : 10-04-02 06:49

Jeg går i øjeblikket på LA Film School www.lafilm.com - Jeg har tidligere
arbejdet i den danske tvbranche...

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 08-04-02 21:02

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:a8rqgt$mtd$1@sunsite.dk...
> Jeg har også tænkt mig at se følgende andre film i Natfilmfestival-
> sammenhæng i løbet af resten af ugen, dog har jeg ikke billetter
> til dem alle endnu:
>
> Requiem for a dream (Empire tirsdag)

Jeg kan kun anbefale dig at se denne film....... og hold ud, selv om den
starter sløvt........ den sidste halve time er alle pengene værd.........
Sjældent har jeg set en film, der giver mig lyst til at læse den bog,
screenplay'et er baseret på............

Selv skal jeg se flg. på Natfilmfestivalen her i Aalborg.......

Series 7 - Lad mig så se det gameshow!!
The Mothman Prophecies - Gys på en lørdag i biografens mørke.....mmmm

-- HEJ
...........spænder sikkerhedsselen og suger en Sprite.............

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-04-02 09:50

"Henrik 'Egern' Jensen" <cj_egern@mail1.stofanet.dk>
> Jeg kan kun anbefale dig at se denne film.......

Skal nok! Jeg har billet til den i aften. Selvom den kommer "rigtigt"
i biografen, benytter jeg lejligheden til at se den så tidligt som muligt
på grund af den gode omtale her i gruppen. Og så fordi den er i
Empires sal 1, og jeg bor lige rundt om hjørnet.

Derudover har jeg nu billetter til de andre jeg nævnte, bortset fra
Hertugen og Englænderinden. Jeg har valgt efter hvad der lød
interessant i natfilmprogrammet, og fortrinsvis film der ikke blot
er forpremierer. Så kan man da altid bevare ambitionen om at
se alle dem, når de kommer i biograferne senere - selvom det
nok er lidt utopisk. I øvrigt har jeg valgt at se helt bort fra even-
tuelle smalhalse i privatbudgettet. "It seemed like the right thing
to do", er det ikke sådan, de siger i de amerikanske b-film?

PS. Det lykkedes mig for 50 minutter siden at bestille billetter
til Nationalmuseet i weekenden, så der er altså stadig få billetter
til eventuelle Bollywood-interesserede.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Tenzel Kim

Dato : 09-04-02 15:48

Henrik 'Egern' Jensen wrote:

> Selv skal jeg se flg. på Natfilmfestivalen her i Aalborg.......
>
> Series 7 - Lad mig så se det gameshow!!

Nok en af mine mest skuffende biografoplevelser sidste år. Syntes
desværre ikke rigtigt at filmen havde noget at byde på og jeg følte at
jeg ligeså godt kunne ha siddet og spildt et par timer foran tv'et og
set Big Brother. Men da jeg aldrig har kunne holde ud at se mere en
tv-spotsne for BB så havde jeg nok ikke holdt et par timer.

Series 7 kunne ha været interessant men jeg havde nok forventet mere
indhold end jeg fik.

Sådan. Så er det sagt. Nu kan du forhåbentlig kun blive posetivt
overrasket

Tenz.

Fra : Henrik 'Egern' Jense~

Dato : 09-04-02 17:15

"Tenzel Kim" skrev i en meddelelse...
> [...]
> set Big Brother. Men da jeg aldrig har kunne holde ud at se mere en
> tv-spotsne for BB så havde jeg nok ikke holdt et par timer.

Hmmmm........ hvordan skuffende.......? Kan du ikke i en SPOILER give lidt
mere info om, hvorfor du blev skuffet...

> Series 7 kunne ha været interessant men jeg havde nok forventet mere
> indhold end jeg fik.

Uddyb!!

> Sådan. Så er det sagt. Nu kan du forhåbentlig kun blive posetivt
> overrasket

Dvs. du gjorde det med vilje?....

-- HEJ