MS Windows
briani 27239
boot-menu
Fra : Jørgen Staun

Dato : 08-04-02 10:11

Jeg prøver at grave lidt i min hukommelse men uden held

Hvordan fanden er det jeg skifter boot-default, når jeg har installeret
win98 på Partion1 og win2000 på partion2??

Jeg har rodet rundt i boot.ini - men - a' ka' æ hitte u' a'et

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
Professional" /fastdetect
C:\ = "Microsoft Windows"

Fra : ha

Dato : 08-04-02 10:36

> Hvordan fanden

Hov hov, må vi så lige få kammertonen igen ....

er det jeg skifter boot-default, når jeg har installeret
> win98 på Partion1 og win2000 på partion2??

Start op i win2k, højreklik på denne puter, egenskaber
for system, fanebladet avanceret, nederst under start
og genoprettelse knappen indstillinger, sæt startsystem
til det du ønsker.

Se så mange ord helt uden "eder"

mvh
ha

Fra : Jørgen Staun

Dato : 08-04-02 11:11

> Hov hov, må vi så lige få kammertonen igen ....

Med en englestemme blidere end Princess Diana (May she rest in peace)

Mange tak for hjælpen, erindrer godt denne løsning nu, syntes bare der var
noget med boot.ini, som man kunne pille i udover tiden på boot-menuen.

Merci...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-04-02 20:09

Mon, 8 Apr 2002 12:11:15 +0200, skrev "Jørgen Staun"
<js@thor.hgmf.dk>:

>Mange tak for hjælpen, erindrer godt denne løsning nu, syntes bare der var
>noget med boot.ini, som man kunne pille i udover tiden på boot-menuen.

Ovennævnte ændrer også i boot.ini og er da absolut mere sikker at
bruge.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 08-04-02 16:29

On Mon, 8 Apr 2002 11:11:09 +0200, "Jørgen Staun" <js@thor.hgmf.dk>
wrote:

> [...]
>win98 på Partion1 og win2000 på partion2??
>
>Jeg har rodet rundt i boot.ini - men - a' ka' æ hitte u' a'et

Din boot.ini (default = Win2000)

[...]

boot.ini med Win98 som default:

[boot loader]
timeout=10
[...]