GIF2JPG
Fra : Martin Henriksen

Dato : 08-04-02 10:26

Ang. Konvertering fra Gif billeder til Jpg billeder

Jeg har efterhånden søgt alle steder efter noget der kan konverterer
gif billeder til jpg billeder. Om det så er skrevet i Perl, PHP, Java
eller et program som bare kan køre i shell på en linux server.
Jeg køre Linux redhat 7.0 med Apache, PHP 4.0.2, GDLib, mm.

Kan nogen hjælpe ???

Mvh. Martin Henriksen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-02 10:39

http://pear.php.net/manual/en/pecl.imagick.php

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Martin Henriksen

Dato : 08-04-02 13:03

On Mon, 08 Apr 2002 11:39:18 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>http://pear.php.net/manual/en/pecl.imagick.php
>
>--
>Jonas Koch Bentzen
>
>PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
>http://understroem.dk/fasdab/

Mange tak for hjælpen Jonas, Problemet er bare at jeg nok ikke kan få
re-configured php med pear hos den host som projektet skal ud til når
det endelig er færligt. Men dit forslag virkede så tak for det
ihvertfald.

Ha' en god dag.

Mvh. Martin Henriksen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-02 13:08

Martin Henriksen skrev:

> Mange tak for hjælpen Jonas, Problemet er bare at jeg nok ikke kan få
> re-configured php med pear hos den host som projektet skal ud til når
> det endelig er færligt.

Så kan du bare kommunikere med convert-programmet fra ImageMagic-pakken
via exec(). Det kræver dog selvfølgelig, at ImageMagick er installeret
på serveren, men du bliver fri for at skulle installere PHP-udvidelsen.

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-04-02 18:24

Martin Henriksen wrote in <3cb18639.18408459@news.cybercity.dk>:
> Problemet er bare at jeg nok ikke kan få
> re-configured php med pear hos den host som projektet skal ud til når
> det endelig er færligt.

Du kan da bare inkludere pear i det projekt du arbejder på. Det er jo bare
en stak filer, der kan includes. Intet andet.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-02 23:31

Niels Andersen skrev:

> Du kan da bare inkludere pear i det projekt du arbejder på. Det er jo
> bare en stak filer, der kan includes.

Nej - imagick (som er navnet på PHP-udvidelsen) er en PECL-udvidelse -
den er lavet i C og skal konfigureres sammen med resten af PHP.

Fra : Niels Andersen

Dato : 09-04-02 08:15

Jonas Koch Bentzen wrote in <a8t5n3$ds5$1@sunsite.dk>:
> Nej - imagick (som er navnet på PHP-udvidelsen) er en PECL-udvidelse -
> den er lavet i C og skal konfigureres sammen med resten af PHP.

Det kan godt være det var mig, der misforstod. Men så vidt jeg kunne se var
det PEAR han havde et problem med.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Martin Henriksen

Dato : 09-04-02 08:45

On Tue, 09 Apr 2002 09:15:26 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Det kan godt være det var mig, der misforstod. Men så vidt jeg kunne se var
>det PEAR han havde et problem med.
>Mvh.
>Niels Andersen

Det har du ret i Niels, Jeg prøvede PEAR, men det lod ikke til at være
muligt med PEAR bare at bruge nogle af programmerne i PEAR i mit
program. Så vidt jeg kunne se skulle PEAR re-configures i PHP før det
ville virke. PEAR er sikkert et udemærket, men hvis man ikke kan få
sin udbyder til at re-configure php går den desv. ikke. Derfor endte
jeg med at bruge NETPBM hvilket var en bedre løsning i mit tilfælde.
Men tak for jeres gode forslag.

NETPBM kan hentes her:
http://netpbm.sourceforge.net/

Mvh. Martin Henriksen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-04-02 09:34

Martin Henriksen skrev:

> [...]
> sin udbyder til at re-configure php går den desv. ikke. Derfor endte
> jeg med at bruge NETPBM hvilket var en bedre løsning i mit tilfælde.

Igen må jeg sige: Hvorfor? Som jeg allerede har forklaret, så kan du
også sagtens tilgå ImageMagick-programmet convert direkte vha. exec() -
du behøver altså ikke at bruge PHP's imagick-udvidelse. Når du
alligevel skal ud at installere kommandolinjeprogrammer (NetPBM) og
lave systemkald til de programmer, så kan du lige så godt vælge
ImageMagick. Når jeg foretrækker convert frem for NetPBM til lige netop
det her formål, så er det fordi, NetPBM er lavet til PBM-formatet, og
hvis du bruger NetPBM, skal du først konvertere til ét format og
dernæst konvertere til et nyt format osv. I convert laves det hele med
én kommando, for convert er beregnet til den slags ting, hvorimod
NetPBM er beregnet til behandling af PBM-filer.

Fra : Martin Henriksen

Dato : 09-04-02 13:23

On Tue, 09 Apr 2002 10:33:55 +0200, Jonas Koch Bentzen
> [...]

>én kommando, for convert er beregnet til den slags ting, hvorimod
>NetPBM er beregnet til behandling af PBM-filer.

Okay Jonas, jeg kan kan godt se hvad du mener, jeg vil lige prøve at
teste med PEAR igen så... Tak!

- Mvh. Martin Henriksen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-04-02 13:36

Martin Henriksen skrev:

> Okay Jonas, jeg kan kan godt se hvad du mener, jeg vil lige prøve at
> teste med PEAR igen så... Tak!

Du skal ikke prøve med PEAR, eftersom du ikke har mulighed for at
installere PECL-udvidelsen imagick. Du skal derimod installere
ImageMagick og så via et ganske almindeligt exec()-kald til
convert-programmet (som er en del af ImageMagick) kovertere billedet:

$kommando = "convert billede.gif jpeg:billede.jpeg";
$sidsteLinje = exec($kommando, $linjer, $returstatus);
if ($returstatus != 0) trigger_error("Det lykkedes ikke at konvertere
billedet. Fejlnummer: $returstatus. Fejlbesked: $sidsteLinje",
E_USER_WARNING);

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-04-02 09:30

Niels Andersen skrev:

> Det kan godt være det var mig, der misforstod. Men så vidt jeg kunne
> se var det PEAR han havde et problem med.

Ja, men PEAR består ikke kun af PHP-klasser. PEAR-kode kan også være
C-kode, der skal kompileres sammen med resten af PHP - og lige netop
dét er imagick-udvidelsen.

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 08-04-02 11:38

In <3cb160aa.8793003@news.cybercity.dk> unknown@idontwant.mail.com (Martin Henriksen) writes:

> [...]

>eller et program som bare kan køre i shell på en linux server.
>Jeg køre Linux redhat 7.0 med Apache, PHP 4.0.2, GDLib, mm.

Hvad med netpbm ?

cat blue.gif | giftopnm | pnmtojpeg > blue.jpg

Kig på http://netpbm.sourceforge.net/

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Fra : Martin Henriksen

Dato : 08-04-02 13:06

On Mon, 8 Apr 2002 10:37:59 +0000 (UTC), bnielsen@daimi.au.dk (Kai
Birger Nielsen) wrote:

>Hvad med netpbm ?
>
>cat blue.gif | giftopnm | pnmtojpeg > blue.jpg
>
>Kig på http://netpbm.sourceforge.net/
>
>mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)

Mange tak for hjælpen Birger.
Dit forslag virkede rigtigt godt og jeg kunne faktisk bruge det uden
at re-configure php, hvilket jeg nemlig nok ikke kan få lov til hos
den host projektet skal ligge hos.

Ha' en god dag ik' :)

-mvh. Martin Henriksen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-02 13:09

Kai Birger Nielsen skrev:

> Hvad med netpbm ?
>
> cat blue.gif | giftopnm | pnmtojpeg > blue.jpg

Hvorfor ikke bare bruge convert-programmet fra ImageMagick i stedet?

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 09-04-02 09:19

In <a8s18g$lcq$2@sunsite.dk> Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> writes:

>Hvorfor ikke bare bruge convert-programmet fra ImageMagick i stedet?

>--
>Jonas Koch Bentzen

Det var såmænd bare for at give en mulighed mere. (Og jeg kender
ikke ImageMagick's convert-program for nu at være helt ærlig.)
There's more than one way to skin a cat

Jeg ved af egen erfaring at netpbm virker, så derfor.

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)