Store udstillings-forberedelses-weekend :-~
Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-02 09:35

Ja, så er der jo knap 14 dage til vi skal på udstilling for første
gang - uhhhh....

Jeg fik nogle shampooprøver på udstillingen i Hedensted, som vi
afprøvede her i weekenden. Kattene tog det forbavsende pænt. Vi bader
dem i køkkenvasken, så kan de stå med forpoterne oppe i vindueskarmen og
kigge ud imens - det er åbenbart meget rart når man er kat. Sidste
skylning laver vi i brusekabinen så vi er 120% sikre på at der ikke er
sæberester i pelsen, men køkkenvasken er altså i en bedre vaskehøjde for
os! Begge katte blev fantastisk lækre i pelsen, så vi gentager successen
et par dage før udstillingen så de kan nå at blive "fluffy"

Så har begge katte hjulpet mig med at sy burgardiner og det er jo et
enormt ansvar man som kat har i den forbindelse. Først skal man sikre
sig at stoffet er dødt ved at gi' det nogle bank. Så skal man holde fast
i stoffet mens det bliver bredt ud og målt op for det skulle nødig
stikke af. Og saksen skal man også holde styr på så ens menneske ikke
kommer til skade med den...Og når først mennesket begynder at bruge
symaskinen er det meget vigtigt at stoffet ikke får en chance for at
lave ulykker så det skal naturligvis have et par potedask undervejs. For
slet ikke at tale om når elastikken skal gennem løbegangen - puh ha...
Jo det er hårdt at sy burgardiner når man er kat!!

Selvfølgelig har vi også øvet os i at blive strakt ud og vist frem,
blive trukket i halen og ørerne osv - så jeg synes vi er forholdsvis
godt forberedt!

/Pernille

Fra : Mette Jensen

Dato : 08-04-02 10:21

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> wrote

> Ja, så er der jo knap 14 dage til vi skal på udstilling for første
> gang - uhhhh....

Skal I til Middelfart? Det er også lidt første gang for os.... eller rettere
sagt det er første gang for vores lille nye hun killing.

> [...]
> os! Begge katte blev fantastisk lækre i pelsen, så vi gentager successen
> et par dage før udstillingen så de kan nå at blive "fluffy"

Sjovt nok.... Vi har også "prøvevaskede" hende den lille....

> Så har begge katte hjulpet mig med at sy burgardiner og det er jo et
> enormt ansvar man som kat har i den forbindelse.

Jep! Det er faktisk slet ikke til at forstille sig, hvad der skal holdes
styr på! Især hvis man ikke er helt sikker på, at den anden holder
ordentligt med sin del! Så skal man både holde øje med sin egen post, plus
den andens!

> Selvfølgelig har vi også øvet os i at blive strakt ud og vist frem,
> blive trukket i halen og ørerne osv - så jeg synes vi er forholdsvis
> godt forberedt!

Så er der jo kun tilbage, at sige held og lykke! Hvis det er i Middelfart
(det er det jo nok!) I skal til udstille, kan det være vi ses... Har også en
Manie Coon i Kat. 3...

Med venlig hilsen Mette

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-02 10:32

Hej Mette,

> [...]
Middelfart
> (det er det jo nok!) I skal til udstille, kan det være vi ses... Har

Ja så ses vi jo nok - i hvert fald dommerringen, Silk er også MCO gruppe
3 - i ungdyrsklassen. Jeg har sikkert DHMk T-shirt og mus på...

/Pernille

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-04-02 10:26

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

> [...]
> slet ikke at tale om når elastikken skal gennem løbegangen - puh ha...
> Jo det er hårdt at sy burgardiner når man er kat!!

Griner, sikkert ikke mindre hårdt når man er menneske og skal sy
burgardiner med kattehjælp..*ggg*

> Selvfølgelig har vi også øvet os i at blive strakt ud og vist frem,
> blive trukket i halen og ørerne osv - så jeg synes vi er forholdsvis
> godt forberedt!

Hehe her sidder jeg med et billede af to mitter som strækker deres
menneske ud mens de trækker i ørerne..*lol*

Nok også ret fornuftigt at øve misserne lidt, kan lige se Melissa
*gys* som bliver trukket og strakt, sådan lige før dommeren bliver
pelset og ryger på skidttilpashuset..

Æv og så kommer jeg ikke til Middelfart, ville ellers gerne møde dine
"pelsbolde" også, men der kommer sikkert en chance en anden gang..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-02 10:34

> Hehe her sidder jeg med et billede af to mitter som strækker deres
> menneske ud mens de trækker i ørerne..*lol*

*LOL* de ville sikkert gerne... Vi pjattede faktisk med det da
stewarderne blev præsenteret på scenen i Hedensted - om vi lige skulle
hjælpes ad med at strække hinanden ud!!

Ærgerligt du ikke kommer til Middelfart - mest for dig selv
selvfølgelig! Men der er jo andre udstillinger i Jylland...

/Pernille (strakt ud og med laaaange ører)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 08-04-02 13:59

"Pernille Scharff" <pernille@btob.dk> writes:

> Ærgerligt du ikke kommer til Middelfart - mest for dig selv
> selvfølgelig! Men der er jo andre udstillinger i Jylland...

Tjae, men jeg kan vælge mellem at spise eller komme til udstilling,
såe det var ikke så svært at vælge..;-(

Og banken kunne ikke opfylde mit ønske om at få udbetalt
genbrugspenge, så når de er brugt så er det slut ;-(

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 08-04-02 17:42

> Og banken kunne ikke opfylde mit ønske om at få udbetalt
> genbrugspenge, så når de er brugt så er det slut ;-(

hvad er det dog for en dårlig bank.. det er da ikke mere end rimelig at de
sørger for at begge sider af pengesedlerne kan bruges! *G*

Øv.. jeg er altså lidt misundelig på jer der skal på udstilling!!!

Held og lykke til jer alle sammen!!!

der er vel ikke nogen der tilfældigvis tager et digitalkamera med som kan
sende mig nogle billeder bagefter (til min hjemmeside) ?!?!

Mvh mette

Fra : Mette Jensen

Dato : 08-04-02 18:12

"Mette Frederiksen" <rollike@frederiksen.mail.dk> wrote

> der er vel ikke nogen der tilfældigvis tager et digitalkamera med som kan
> sende mig nogle billeder bagefter (til min hjemmeside) ?!?!
>
> Mvh mette

Jo vi tager vores med. Hvor mange der bliver taget ved jeg ikke, men jeg kan
sende dig nogle søndag aften. Hvis du stadig er interesseret?

Mette

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 08-04-02 17:36

Held og lykke herfra!!!

det lyder som om både du og kattene har helt styr på hvad der skal til!!!
*S*

Nu håber jeg at kattene har gemt noget af energien til udstillingen.... er i
helt færdige med burgardinerne?

Mvh Mette

--
^~^
http://www.valo.dk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 09-04-02 10:55

Hej Mette,
> det lyder som om både du og kattene har helt styr på hvad der skal
til!!!
> *S*

Tjaeh...det tror jeg i hvert fald, men lad os nu se...jeg får sikkert
brug for en støttepædagog undervejs!

> Nu håber jeg at kattene har gemt noget af energien til
udstillingen.... er i
> helt færdige med burgardinerne?

Ja, det er vi heldigvis! Og de har jo 10 dage endnu til at komme sig, så
mon ikke de når det??

/Pernille