Måsen uden for bakken...
Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-02 08:16

Hej gruppe,

hjæææælp mig..... Kattene har en dejlig overdækket kattebakke som de
gerne bruger. Silk kan ikke lide når lågen er på, så synes han der
kommer til at lugte for meget (der er filter i og vi tømmer for klumper
2-3 gange om dagen og skifter alt gruset hver 10. dag eller tidligere
hvis vi synes det lugter!). Men han har altså en uheldig vane med at
grave en masse i bakken og så parkere sig sådan at lorten havner lige
uden for bakken - hvilket er temmelig irriterende. Vi har prøvet at
sætte lågen på, og da han ikke bryder sig om at have halen i klemme
betyder det at han går helt ind og lægger det han nu skal inde i bakken.
Men han er altså ikke vild med den låge og hvis han synes bakken lugter
(typisk fordi han selv har lagt en lort lige inden for døren uden at
dække den til...) så tisser han andre steder - heldigvis i brusekabinen
og i køkkenvasken hvor det er nemt at gøre rent, men alligevel..

Kan det være fordi han synes bakken er for lille - det er ikke den
største overdækkede model? Er der nogle gode ideer til hvordan vi kan
lære ham at sætte måsen inden for??

Tak for hjælpen...

/Pernille

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 08-04-02 09:14

Hej
har du ikke plads til endnu en bakke? Nogle af mine bruger den ene kasse til
at tisse i og den anden "til stort".
Vibeke L

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-04-02 10:15

Hej Vibeke,

> har du ikke plads til endnu en bakke? Nogle af mine bruger den ene
kasse til
> at tisse i og den anden "til stort".

Det har vi afprøvet - så har han to bakker hvor han kan skide ud over
kanten derfor syntes vi ikke det var særlig funktionelt! I
virkeligheden tror jeg det handler om at han ikke selv er klar over hvor
stor han er blevet....men det er jo ret svært at forklare ham!

/Pernille

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 08-04-02 13:03

Hej Pernille!

Det gør/gjorde mine også en gang imellem...jeg prøvede på et tidspunkt, når
jeg lige var der samtidigt, at skubbe måsen blidt "indenfor" firkanten,
lige, når mis stillede sig klar, og jeg tror faktisk, det har hjulpet. Ros
meget, når der efterfølgende skides i bakken, naturligvis !

Hilsen Birgitte

Fra : Pernille Scharff

Dato : 09-04-02 07:43

*griner* ja det er i hvert fald ikke fordi bakken er for lille....

I går aftes mens jeg var på badeværelset gik Silk på bakken - og jeg
skubbede ham forsigtigt lidt længere ind så der ikke havnede noget
udenfor. Ce'Nedra er jo en social kat...så hun skulle også være med og
moslede derfor med ind! Og så sad de begge der og gjorde hvad de nu
skulle. Det så ret morsomt ud fordi Silk havde halen stikkende ud af
ind/udgangen og Ce'Nedra helst vil sidde med hovedet udenfor og
forpoterne oppe på kanten - så der stak overkroppen af den ene kat og
halen af den anden ud ved siden af hinanden, og da Silks hale er meget
mørk kunne man nemt undre sig over hvad det dog var for en mærkelig kat
der sad der

/Pernille

Fra : Christina K

Dato : 09-04-02 15:51

Pernille Scharff <pernille@btob.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:E0ws8.20886$iY5.760172@news010.worldonline.dk...
> [...]
> halen af den anden ud ved siden af hinanden, og da Silks hale er meget
> mørk kunne man nemt undre sig over hvad det dog var for en mærkelig

Hejsa

Det har da været meget hyggeligt inde i kattebakken *GGG*.
Hvis du har Maine Coon, så kan du lige så godt med det samme investere i
den overdækkede Jumbo kattebakke Han bliver ikke mindre og jeg taler
af erfaring *GG* Pethouse har dem med på udstillinger til 218 kr., så
det er da et fund. Husk at tage trailer med til at transportere den hjem

Pøj pøj med bakken
Christina og Calibra, der også skal til Middelfart.

Fra : Pernille Scharff

Dato : 10-04-02 14:44

Hej Christina,

> Det har da været meget hyggeligt inde i kattebakken *GGG*.

Øhm...tjah, jeg var da glad for det ikke var mig der sad derinde, med en
MCO og en norsk skovkat kan der hurtigt blive lidt trangt! Og eftersom
de sad der begge to fik de jo ikke gravet noget ned bagefter, så der var
nok også lidt tætte dunster derinde tror jeg *fnis*.

> [...]
taler
> af erfaring *GG* Pethouse har dem med på udstillinger til 218 kr., så

Jo det må man sige, min lokale katteudstyrspusher tager 399, så mon ikke
vi skal have en ny bakke med hjem fra Middelfart hvis ellers Pethouse er
der? Hyggeligt du også kommer til Middelfart, så kan jeg måske nå at
hilse ordentligt på Calibra i modsætning til hvad jeg nåede i Hedensted

/Pernille (uh nu er der kun 10 dage til, gad vide om jeg husker det
hele...)

Fra : Christina K

Dato : 10-04-02 15:31

Hej Pernille

> [...]
> der? Hyggeligt du også kommer til Middelfart, så kan jeg måske nå at
> hilse ordentligt på Calibra i modsætning til hvad jeg nåede i

Ja, Pethouse er meget billig i forhold til mange andre steder. Han
kommer også til Middelfart, det sagde han i hvertifald i Hedensted. Han
har så mange spændende ting, så jeg kan bare ikke lade være med at lave
en indkøbsseddel så laaang hver gang vi skal på udstilling. I Hedensted
købte jeg for viiildt ind, men der var det også lang tid siden at vi
havde været afsted på udstilling. Så jeg tror godt at jeg kan tage den
lidt mere med ro i Middelfart.

I Middelfart må DMHK også kunne stable en event på benene. Jeg vil
rigtig gerne se Silk, tager du også din NFO med?

Hilsen Christina

Fra : Pernille Scharff

Dato : 11-04-02 08:42

Hej Christina,

> I Middelfart må DMHK også kunne stable en event på benene. Jeg vil
> rigtig gerne se Silk, tager du også din NFO med?

Jeg tager i hvert fald både T-shirt og mus på! Silk er kun ca. halvt så
stor som Calibra, så du kan da få dig et godt grin....men i betragtning
af hvor store hans poter er så burde resten af ham vokse temmelig meget
mere! Jeg tager også Ce'Nedra (NFO) med så jeg er lidt spændt på om vi
bliver sat i nærheden af MCO eller NFO - det bliver nok MCO tror jeg. De
skal jo selvfølgelig dele bur så længe det kan lade sig gøre!

/Pernille