MS Windows
briani 27239
Hvordan vælger jeg hvilket program der ska~
Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-04-02 23:10

Hej

Jeg har i snart fire år kørt med windows 95 osr2, hvor jeg har brugt
windows' egen "cdplayer" til at afspille musik-CDer med, og den er
jeg glad for, da det er et hurtigt og lille program.

For nylig købte jeg så en Logitech Dual Optical ;ouse (som i og
for sig er en dejlig gnaver), og på CD-rommen medfulgte der et
musikprogram, som jeg installerede og efterfølgende forsøgte at
bruge til at lave nogle af mine (lovligt købte) CDere om til
MP3-filer. Det virkede ad helvede til, så jeg afinstallerede
programmet igen.

Men dette program havde under installationen sat sig selv op
til at være "default afspiller" for musik-CDer, det vil sige at
hver gang jeg satte en musik-CD i drevet, så startede dette
program. Nå, men da det var afinstalleret igen, så var der jo
ingen default CD-afspiller mere, og jeg ledte så i kontrol-
panel uden at finde noget. Til sidst lykkedes det mig at få
WinAmp til at sætte sig selv op som default afspiller af
musik-CDere, men jeg vil egentlig helst have cdplayer tilbage,
da det er mindre og loader hurtigere end WinAmp.

Så hvordan får jeg win95 osr2 til at forstå, hvilket program
jeg ønsker skal aktiveres automatisk, når der puttes en
musik-CD i drevet?

--
Peter Knutsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-02 23:41

Mon, 08 Apr 2002 00:10:22 +0200, skrev Peter Knutsen
<peter@knutsen.dk>:

>Så hvordan får jeg win95 osr2 til at forstå, hvilket program
>jeg ønsker skal aktiveres automatisk, når der puttes en
>musik-CD i drevet?

I en mappe:
Mappeindstillinger => Filtyper => Find cdlyd og rediger og
gennemse programmerne til du finder cdplayeren,
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Peter Knutsen

Dato : 08-04-02 00:38

Knud Gert Ellentoft wrote:

> I en mappe:
> Mappeindstillinger => Filtyper => Find cdlyd og rediger og
> gennemse programmerne til du finder cdplayeren,

Jeg ledte og jeg ledte, under cd*, under di*, under mu*,
fandt ej en pind. Så scrollede jeg hele listen igennem.
Nedefra, hvilket gjorde at det tog længere tid, men
til sidst fandt jeg "AudioCD" som det altså hedder i
win95 osr2.

Mange tak!

--
Peter Knutsen

Fra : hcma

Dato : 08-04-02 05:39

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> skrev i en meddelelse
Klip:
> [...]
> Nedefra, hvilket gjorde at det tog længere tid, men
> til sidst fandt jeg "AudioCD" som det altså hedder i

Ja, sådan finder man ud af at "Audio" = lyd og at "Video" = film/billede
mvh
HC