socket_send() ??
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-04-02 22:46

Hejsa NG,

Jeg har lidt problemer med socket_send() funktionen... Fra manualen:

int socket_send ( resource socket, string buf, int len, int flags)

Jeg skal bare sende eks. strengen "abcdefgh" og har prøvet følgende:

$cmd = "abcdefgh";
socket_send($socket, $cmd, 8)

hvilket jo giver en fejl med den manglende parameter. Men jeg ved ikke helt,
hvad jeg skal skrive der??

Hvis nogen kan give et simpelt eksempel på brug af socket_send() ville det
være lækkert.

Og så lige et tillægsspørgsmål: Hvordan får man PHP til at læse fra en
kommandopromt??

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : enrique

Dato : 07-04-02 23:02

Yello

On Sun, 07 Apr 2002 23:46:13 +0200, Tonni Aagesen wrote:

> Og så lige et tillægsspørgsmål: Hvordan får man PHP til at læse fra en
> kommandopromt??

Du skal nok have php compilet som cgi. Sådan er det på linux.

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre < enrique AT obel DOT auc DOT dk >

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 07-04-02 23:01

> Og så lige et tillægsspørgsmål: Hvordan får man PHP til at læse fra en
> kommandopromt??

Dette er umuligt.
Du kan dog få php til at eksekvere commandline-programmer, fx ved hjælp af
system- og passthru-funktionerne.
Læs mere i php-manualen.

--
Kristian Risager Larsen
http://www.kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 07-04-02 23:35

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i melding
> [...]
> hvad jeg skal skrive der??
>
> Hvis nogen kan give et simpelt eksempel på brug af socket_send() ville det

Du kunne ikke tenke deg å bruke fsockopen, fgets og fputs ?

Jeg har liggende et lite script som leser fra POP3-server og legger det inn
i en database hvis du trenger et eksempel ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-04-02 23:58

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@online.no.NOSPAM> skrev:

> Du kunne ikke tenke deg å bruke fsockopen, fgets og fputs ?

Nej, jeg skal bruge det til at interagere med en telnet-server...

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-04-02 00:09

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg skal bruge det til at interagere med en telnet-server...

Der var jeg måske en tand for hurtig, dine forslag virker osse Takker!

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig et svar på spørgsmålet

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 08-04-02 01:30

> "Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse

> Der var jeg måske en tand for hurtig, dine forslag virker osse Takker!

Jeg vet ... For de som ikke forstår hvorfor, så kan vi jo si det slik at det
er bare snakk om å bytte port ... :)

Vil bare nevne at det er gjort noen endringer i koden den siste tiden så jeg
er litt usikker på om alt fungerer helt fint ... Håper allikevell at du får
med deg det du ønsker ... Lykke til ... :)

if (!$fp = fsockopen ($MailServer, $MailPort, $errno, $errstr, 30)) {

echo "Kunne ikke logge på serveren.";

} else {

$temp = fgets ($fp,100);
if (substr ($temp, 0, 1) == "-") { echo $temp; }

fputs ($fp, "USER $MailUser\n");
$temp = fgets ($fp,100);
if (substr ($temp, 0, 1) == "-") { echo $temp; }

fputs ($fp, "PASS $MailPass\n");
$temp = fgets ($fp,100);
if (substr ($temp, 0, 1) == "-") { echo $temp; }

fputs ($fp, "STAT\n");
$temp = fgets ($fp,100);
if (substr ($temp, 0, 1) == "-") { echo $temp; }

$temp = split (" ", trim ($temp));
$num = $temp[1];

if ($num > 25) { $num = 25; }

$result = mysql_query ("SELECT COUNT(*) AS antall FROM mr_temp WHERE
bruker = ".$user["id"].";", $db);

$array = mysql_fetch_array ($result);

if ($array["antall"] != $num) {

mysql_query ("DELETE FROM mr_temp WHERE bruker = ".$user["id"].";", $db);

for ($c=1; $c<=$num; $c++) {

$last = ".";
$head = "";

fputs ($fp, "RETR $c\n");
$last = fgets ($fp,100);
while (trim ($last) != "") {
$last = fgets ($fp,100);
$head .= $last."\n";
$temp = split (": ", $last, 2);
if (isset ($temp[0]) && isset ($temp[1])) { $header[$temp[0]] =
$temp[1]; }
}

$body = "";

while (trim ($last) != ".") {
$last = fgets ($fp,100);
$body .= $last;
}

$sql = "INSERT INTO `mr_temp` (`id`, `bruker`, `nummer`, `avsender`,
`tidspunkt`, `tittel`, `header`, `body`) VALUES (";
$sql .= "'"."', "; // id
$sql .= "'".$user["id"]."', "; // bruker
$sql .= "'".$c."', "; // nummer
$sql .= "'".trim ($header["From"])."', "; // avsender
$sql .= "'".trim ($header["Date"])."', "; // tidspunkt
$sql .= "'".trim ($header["Subject"])."', "; // tittel
$sql .= "'".$head."', "; // header

$body = str_replace("'", "&acute;", $body);

$sql .= "'".$body."'"; // body
$sql .= ");";

if (!mysql_query ($sql, $db)) {

echo "<p>".$sql."</p>\n";

}

}

}

fputs ($fp, "QUIT\n");
$temp = fgets ($fp,100)."<br>";
if (substr ($temp, 0, 1) == "-") { echo $temp; }

fclose ($fp);

}

> Jeg kunne dog stadig godt tænke mig et svar på spørgsmålet

Det er vel kommandolinjen du tenker på ... MS-DOS kanskje ... Jeg er litt
usikker på det, men jeg tror ikke det går ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-04-02 15:25

On Mon, 8 Apr 2002 00:57:56 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

>Nej, jeg skal bruge det til at interagere med en telnet-server...

Kig i øvrigt på:
http://demo.relief.dk/tn.phtml
http://demo.relief.dk/showsource.phtml?tn.phtml
.... i den forbindelse. Mest hvis du vil tage højde for diverse
telnet-options.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-04-02 00:46

On Sun, 7 Apr 2002 23:46:13 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

>Og så lige et tillægsspørgsmål: Hvordan får man PHP til at læse fra en
>kommandopromt??

En mulighed kunne være GNU Readline:
http://www.php.net/manual/en/ref.readline.php

Ellers kan man bruge php://stdin til fx fopen for at læse fra stdin.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian Joergensen

Dato : 08-04-02 06:34

On Sun, 07 Apr 2002 23:46:13 +0200, Tonni Aagesen wrote:

> hvilket jo giver en fejl med den manglende parameter. Men jeg ved ikke
> helt, hvad jeg skal skrive der??

Prøv at benytte funktionen socket_write() istedet. Den er jeg selv
personligt lidt bedre venner med :)

--
Christian Jørgensen | He who can does.
http://www.razor.dk | He who can't teaches.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-04-02 13:35

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at benytte funktionen socket_write() istedet. Den er jeg selv
> personligt lidt bedre venner med :)

Jeps, den fungerer også her, så socket_send er indtil videre skrottet
Takker...

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk