Win XP på ECS k7S5A ???
Fra : Lind

Dato : 07-04-02 22:43

Hej NG

Jeg synes jeg har hørt mange der har haft problemer med Win XP og ECS K7S5A.
Er det bare fordi at de 2 produkter er så populære og det derfor lyder
vildt, eller er der noget om snakken ?
Jeg overvejer nemlig selv at samle en computer med disse 2 ting !!!
Hvis nogen kan bekræfte at deres konfiguration kører som smurt, ville jeg
blive glad : - )
På forhånd tak

Lind

Fra : Bachelor

Dato : 07-04-02 23:49

Lind wrote:
> [...]
> Jeg overvejer nemlig selv at samle en computer med disse 2 ting !!!
> Hvis nogen kan bekræfte at deres konfiguration kører som smurt, ville

Jeg har lavet 2 uden problemer.
Det er nok nærmere resten af hardwaren du skal tænke på.
Årsagen til de problermer du har hørt om skyldes måske, at
da bundkortet er relativ billigt bliver det brugt til en opgradering
med ens gammel hardware.

Fra : Potter

Dato : 08-04-02 01:30

> Hvis nogen kan bekræfte at deres konfiguration kører som smurt, ville jeg
> blive glad : - )
> På forhånd tak
>
> Lind

Har kendskab til to maskiner der kører helt uden problemer

Hilsen
Hansen

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-04-02 05:48

"Lind" <marlinmo@worldonline.dk> skrev....

> Jeg synes jeg har hørt mange der har haft problemer med Win XP
> og ECS K7S5A. Er det bare fordi at de 2 produkter er så populære
> og det derfor lyder vildt, eller er der noget om snakken ?

Jeg har oplevet K7S5A'ere med relativt gamle bios versioner, så start
gerne med at opdatere den til nyeste. Ellers har jeg ikke oplevet
flere problemer med det bundkort end med andre AMD baserede systemer.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Lind

Dato : 08-04-02 09:14

Tak for svarene !!!
Den bliver lavet helt fra bunden, så problemet med gammel hardware skulle
det ikke kunne blive.
VH.
Lind

Fra : Morten Aambø

Dato : 08-04-02 19:33

Hej!

Jeg har oppgradert med gammel hardware (en 2 år gammel Matrox 15 GB disk,
Voodoo3 3000, en nesten ny CD brenner, og gammel SD RAM) og hadde problemer
med å det til å boote. Sendte lortet tilbake til SHG som sendte det i retur
fordi det virket. Jeg forsøkte så å samle det hele igjen og utrolig nok
funket det fint. Prosessoren er en AMD XP 1600+ og 300 Watt PSU samt en
Silent Viking køler som kan anbefales på det varmeste da den er meget
stillegående.

Operativ systemet er XP, og det ser ut fungere utmerket så langt.

mvh Morten

Fra : hha

Dato : 08-04-02 09:24

Jeg har det. og det er som opgradering til mit gamle udstyr.
det virker nu efter jeg har fundet div. driver til brænder + scanner.

Fra : Henning Hansen

Dato : 08-04-02 12:29

Jeg har opgraderet min søns maskine med et K7S5A til hans Athlon 1200
cpu, og den ville ikke køre Win XP. Den døde under opstarten. Jeg
skiftede så RAM til DDR RAM, og den har kørt som en svedske lige siden.

Jeg har siden bygget flere computere til kolleger og venner med K7S5A,
Athlon XP og DDR RAM, og der har aldrig været nogle problemer.

Så mit råd til dig vil være at satse på DDR RAM fra starten.

Fra : Lind

Dato : 08-04-02 14:12

Tak for rådet !!!
Jeg vil bygge en computer med 1 Ghz Duron og 256 DDR (TwinMos). Så der
skulle forhåbentligt ikke blive problemer med det.
Jeg har også bygget 3 tidligere computere med ECS K7S5A men aldrig prøvet
med Win XP.

Lind

Fra : Santa Xcaze

Dato : 08-04-02 14:19

SNIP

Jeg kan så fortælle dig at du ik burde få ngn problemer der ;)
Jeg har pt sat 4 systemer op med dit nævnte bundkort, 1 ghz duron, 256mb ddr
ram crucial, geforce 3 ti 200 og win xp, de bliver brugt som spil computere
og der er ingen problemer overhovedet !!!!

Fra : Lind

Dato : 08-04-02 14:30

Nice, denne computer skal kun være til internet og tekstbehandling, så der
kommer kun et SIS 6326 kort i...
Lind

Fra : Santa Xcaze

Dato : 08-04-02 14:39

SNIP

Måske jeg ville vælge ngt andet end sis, det er altså ngt være skrammel de
laver som grafikkort ;) Snup ngt voodoo, matrox, nvidia ....

Fra : Esben

Dato : 08-04-02 14:47

"Santa Xcaze" <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse
> SNIP
>
> Måske jeg ville vælge ngt andet end sis, det er altså ngt være skrammel de
> laver som grafikkort ;) Snup ngt voodoo, matrox, nvidia ....

Eller ATI.

--
Esben

Fra : Lind

Dato : 08-04-02 23:50

Jeg overvejede også et ATI dengang jeg begyndte at samle computere med SIS
Grafikkort, men jeg synes det overrasker mig positivt, når opløsningen ikke
skal være på mere end 1024 x 768, 16 Bit på en 15" TFT.
Og hvis "kunden" ikke kan lide det, så er det ikke alverden man har givet
for det 207 kr.

Lind