MS Windows
briani 27239
Problemer med ur i XP
Fra : Bo Illum Jørgensen

Dato : 07-04-02 21:43

Hej NG,

Hvordan kan det være, at der i mit hypermoderne Win XP altid er problemer
med uret, når jeg starter computeren?
Hver anden gang er der en vanvittig tidsangivelse - flere år forkert - og
det hjælper tilsyneladende ikke, at jeg beder om en automatisk opdatering.
Det vil den ikke altid udføre.

Bo

Fra : [9000] Kim Fritze Si~

Dato : 07-04-02 22:05

> [...]
> det hjælper tilsyneladende ikke, at jeg beder om en automatisk opdatering.

Du tror ikke du skulle undersøge batteriet i dit bundkort og om den dermed
husker den korrekte dato i BIOS?

--
Mvh. Kim, Aalborg

Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot
Survivors will be shot again

Fra : [2850] Brian Bilenbe~

Dato : 07-04-02 22:06

Prøv at slå windows time servicen fra, det har jeg set virke på en maskine
der gjorde det samme.

Dette gøres under services i administrative tools. Find windows time i
service listen og højreklik på denne og vælg properties. Herinde er der et
punkt der hedder startup type hvor man skal vælge disabled. Herefter starter
servicen ikke automatisk op igen ved opstart.

Om det virker i dit tilfælge tør jeg ikke garantere.

Mvh. Brian

Fra : bop

Dato : 08-04-02 21:22

"[2850] Brian Bilenberg" <brian@bilenberg.dk> wrote in message
> [...]
starter
> servicen ikke automatisk op igen ved opstart.

Alternativt - dobbeltklik på uret nede i hjørnet, vælg flappen "Internet
Time" og fjern hakket i "Automatically synchronize with an Internet time
server". Men hvis det hjælper, så må den egentlige årsag vel være at locale
er indstillet forkert?

--
BopBop