MS Windows
briani 27239
klip i avi filer
Fra : peter

Dato : 07-04-02 21:49

Jeg skal bruge et program til at klippe et par MB af en divx film så den kan
brændes ned på en cd er nu på 720 mb og overburn ikke mulig
har prøvet avichop får min maskine til at gå ned
virtualdub bliver der problemer med lyden er ude af synk har læst om brug af
begge programmer på vcdhelp så ingen henvisning her til tak
er der andre programmer der kan klippe nogle få mb af
evt et link

Fra : Ingolf

Dato : 08-04-02 00:24

Du kan godt bruge Virtual Dub. Hent den nyeste version som er v1.4.9.
Husk at du skal have "Radium Mp3" som er PRO versionen til mp3... det giver
flere bitrate muligheder.
(Du kan se forskel i dine Multimedia. indstilligner. (audio->props))
Hvis du ikke har PRO versionen, og indstallere den sammen med standard
versionen, kan du ikke se forskel på de 2 codecs i vdub, så slet derfor
standard versionen gennem multimedia props før du går igang.. kræver
genstart.

Åbn filen du vil klippe, og vælg det stykke som skal bruges. Jeg plejer at
skære alt det væk jeg ikke skal bruge.
Gå i Video->"Frame Rate", sæt til ""Change so video and audio durations
match".
Sæt resten af dine indstilinger. Gem nu filmen som avi, og du er homefree!
Hvis du får fejl ved at "save som avi", noget med audio, så sæt først lyden
til WAV, helt ukomprimeret..
Audio->Compression->No compression
Gem som avi igen. Nu får du en film, med rå lyd.
Efter at dette gennemløb er færdigt, skal du åbne den nylavede du lige har
lavet,
Gå i Video->"direct stream copy"
Gå i Audio->Compression... sæt til hvad du nu end bruger (plejer at være
128kbit stereo 16kb)...Gem igen som avi. Færdig

Håber det hjælper dig. Hvis du har sådanne filer fra ATI's TV recorder
software, så er det her fejlen ligger, da den skaber fejlagtige mpeg1/2
filer, som er usynkroniserede.

Fra : Leony

Dato : 08-04-02 10:34

"peter" <maxmuld@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> begge programmer på vcdhelp så ingen henvisning her til tak
> er der andre programmer der kan klippe nogle få mb af

Her er guide til deling med virtualdub og nandub:
http://www.doom9.org/virtualdub_procedures.htm#Splitting

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/